חדשות רעננה

הקורונה לימדה אותנו שעצמאות היא לא בחירה אלא חובה – בלוג אישי של דבי קצב

הקורונה לימדה אותנו שעצמאות היא לא בחירה אלא חובה.
כל אחד מאיתנו לא משנה המעמד המקצועי שלנו חייב לשמור על  עצמאות כלכלית וצמיחה אישית. להגיע מוכנים לכל משבר או הזדמנות.
רעננה ניוז שמחים לארח את דבי קצב.

דבי פעילה חברתית בהתנדבות במסגרות שונות בהוד השרון, הקשורות לתמיכה ועידוד צמיחה של בעלי עסקים, ותרומה לקהילה בתוכה היא חיה: הקימה את "מועדון העסקים של הוד השרון", מתפקדת כאחד ממנהלי קבוצת "מתחם 1200" בפייסבוק, כיהנה כחברת הנהגה ויו"ר הנהגת הורים בבתי הספר של ילדיה, חברה בוועדת הדיגיטל של עיריית הוד השרון ועוד.

עשו ואל תעשו בשימוש בוואטסאפ ככלי שיווקי

אפליקציית הוואטסאפ הפכה לאמצעי התקשורת המרכזי ביותר של ישראלים, זה שאנו בודקים מה חדש בו  ומשתמשים בו יותר מבכל אמצעי תקשורת אחר (טלפון, סמסים, מייל, מסנג'ר וכו'). בשל כך, הוא גם הקרוב ביותר אלינו, וככזה רובנו מעדיפים שלא יהיה מפוצץ בשטויות. מצד שני, דווקא בגלל הקירבה הזו, אנשים רבים משתמשים בו ומציפים אנשים בפרסומים, שטויות וקשקושים – בפרטי ו/או בקבוצות. כיועצת כלכלית שעובדת גם עם בעלי עסקים קטנים, בין היתר על אסטרטגיות הגדלת הכנסה ע"י שיפור באמצעי השיווק שלהם, ליבי דואב כשאני רואה את הטעויות הרבות שבעלי עסקים קטנים עושים בניסיונותיהם למכור את מוצריהם או שירותיהם דרך הוואטסאפ. טעויות אלו מובילות לתוצאה ההפוכה מזו שאליה התכוונו – להרחקת לקוחות פוטנציאלים. בימינו, כאשר אנשים רבים שפוטרו בגלל הקורונה פתחו עסקים קטנים מהבית כדרך להביא פרנסה הביתה, הנושא הזה חשוב מאי פעם.

שם המשחק בשיווק נכון נעים ואפקטיבי דרך הוואטסאפ הינו: 

להעיק – לא ולא; להקל – כן וכן.

הנה מה לעשות ומדוע:

עשו

מדוע

השם שלכם ושם העסק חייבים להופיע  בפרופיל שלכם.
שדה ה"אודות" הוא לא המקום למשפטי השראה אם אתם בעלי עסק!

כי רשימת המשתתפים בקבוצה היא עוד דרך שיכירו את השם שלכם ותחום עיסוקכם. אז אם כל מה שרשום מתחת למספר הטלפון שלכם זה "אילנה" ו Available, פספסתם הזדמנות והקשתם על מי שמחפש אתכם.

תמונת הפרופיל רצוי שתהיה תמונה שלכם ולא של הילדים/הכלב/נוף/מוצר, ורצוי אפילו שתכלול בקטן את השם שלכם/שם העסק (אולי באנגלית אם היא רלבנטית לעסק שלך)

פשוט מאד – כי אנשים אוהבים לתקשר עם בן אדם שרואים את הפנים שלו/ה.

פרסמו רק בקבוצות שבהם פרסום מותר במפורש. המנעו מפרסום העסק שלכם בקבוצות שאינן קבוצות עסקיות. כנ"ל לגבי המלצות סתמיות על עסקים אחרים בקבוצות כאלו.

כי אם הקבוצה אינה עסקית, אלא נניח קבוצה של הגן/כיתה/בניין, זה פשוט מעצבן ויוצר אנטי למפרסם! יוצא הדופן זה אם מישהו מהקבוצה ביקש המלצה לאיש/אשת מקצוע הקשורה לתחום הקבוצה.

בדקו בתיאור הקבוצה (העסקית) מהם תנאי הפרסום – יום, אופן הפרסום – ופרסמו רק לפי תנאים אלו.

כי פרסום שלא בתנאי הקבוצה יתייג אתכם כמעיקים/בעלי עסקים שלא רוצים לעבוד איתם ואפילו יגרום לכך שיוציאו אתכם מהקבוצה.

רשמו את הצעתכם העסקית (בקבוצה עסקית) – מבצע, שירות, מוצר חדש – בטקסט קצר, מנוסח בצורה נעימה, עם סימני פיסוק, מעט סימני קריאה, עם רווחים, ללא שגיאות כתיב, וכולל השם שלכם, מספר הטלפון, כתובת אתר/דף עסקי. חייבים תמונה? אז צרפו לטקסט רק אחת, להמחשת המוצר (אבל עדיף בלי). ובטח שלא לשלוח רצף תמונות או הודעות!

למה טקסט? כי הוא עולה כאשר מבצעים חיפוש בקבוצה (חיפוש בוואטסאפ הוא רק טקסטואלי, לא ויזואלי).
למה השם שלכם חייב להיות כתוב בהודעה? כי רוב האנשים לא טורחים לשמור באנשי הקשר בטלפון אנשים מקבוצות, במיוחד עסקיות.
למה בלי מדיה (תמונות/סרטונים/מסמכי PDF)? כי מעט האנשים כיום שפותחים מדיה בקבוצות*, וגם אלו שפותחים, מוחקים אותן מהגלריה מהר מאד, אז מדיה זה בזבוז טוטאלי של המסר. וזו הצפה מעצבנת של הפיד בקבוצה.
(* יש הגדרה כזו בוואטספ, ויותר ויותר אנשים בוחרים בה)

מדביקים קישור בהודעה? לפני שאתם לוחצים על הכפתור הירוק עם החץ הלבן, חכו שנייה שהתצוגה המקדימה תעלה. ותמיד תרפו הסבר קצר במה מדובר! 

כי אחד המעצבנים זה לקבל קישור בלי הסברים. למי יש זמן ללחוץ על קישורים סתם?? ואולי זה בכלל וירוס? זה יוצר אנטי נגד שולח ההודעות.

שולחים הודעות ברשימת תפוצה? תמיד רשמו בסוף ההודעה:
"להסרה מהתפוצה – השיבו לי "הסירו אותי" ואסיר בהבנה"

כי לרבים מהמקבלים לא נעים לבקש מהשולח.ת שיוציאו אותם מרשימת התפוצה. במקום זאת המקבל.ת מתעצבן.ת על השולח.ת או מוחקים אותו.ה  מאנשי הקשר – שתי אופציות גרועות לבעל.ת עסק.

וואטסאפ עסקי – אם אתם בעלי עסק, כדאי שתשתמשו בו. 

כי יש בו פיצ'רים שעוזרים לניהול העסק. פרטי העסק, הודעות אוטומטיות, תשובות מהירות לשאלות חוזרות, תוויות, קטלוג מוצרים/שירותים.
זה לא עולה כסף, אבל צריך לעבור אליו בצורה נכונה, וללמוד מה עשוי לשמש אתכם ואיך.
ממליצה ללמוד זאת בסדנה של מיה יהלום

סטטוס בוואטסאפ (דומה לסטורי, נעלם כעבור 24 שעות) הוא עוד דרך לשווק את עצמכם, בעדינות ובלי להעיק

אמנם תראו רק את הסטטוסים של אנשים השמורים באנשי הקשר שלכם (ורק אנשים שאתם שמורים להם באנשי הקשר יראו את שלכם) אך זו דרך חביבה להעביר מסר בלי להעיק.

אפשר לשלוח הודעות בוואטסאפ למתעניינים שהתקשרו אליכם גם בלי לשמור אותם באנשי הקשר בטלפון, דרך שימוש באפליקציה נפרדת כגון "הודעות SapSap"

כי לא חובה לשמור כל איש קשר בטלפון, למרות שאם מדובר על לקוח.ה חוזרת, כן כדאי לשמור אותו.ה

רוב ההמלצות הנ"ל רלוונטיות גם לקבוצות לא עסקיות (חברתיות/משפחתיות).

דבי קצב  היא בעלת עסק עצמאי כ 10 שנים, יועצת כלכלית אישית שעובדת עם ומלווה אנשים פרטיים ובעלי עסקים קטנים בתהליכים כלכליים שונים. 

מפתחת כלים, שיטות וקונספטים המאפשרים ליישם את הניהול הכלכלי וצמיחה בחיים האמיתיים. היא גם מנטורית ליזמים מתחילים בתכנית "הדור הבא" של מרכז הצעירים כפ"ס. 

בעלת הפודקאסט "המתקצבת" ובלוג בשם זה, מרצה, יזמת, מרואיינת מבוקשת בתקשורת.

דבי קצב. צילום: נטע ישראל שחק

רוצים ליצור קשר או להכיר את דבי קצת יותר? מוזמנים להיכנס לאתר או לעמוד הפייסבוק או האינסטגרם של דבי  או לפנות במייל או בוואטסאפ .

כתבות קשורות

כתבות קשורות

2 תגובות

  1. הפרד ומשול: האם כדאי שלעסק יהיה חשבון בנק נפרד מהחשבון הפרטי? - Raanana.news הגב

    […] לטור הקודם של דבי – עשו ועשו בשימוש בוואטסאפ ככלי שיווקי […]

  2. שימוש בכלים דיגיטליים להגדלת התפוקה והפרנסה - Raanana.news הגב

    […] לטורים הקודם של דבי:עשו ועשו בשימוש בוואטסאפ ככלי שיווקי […]

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן