חדשות רעננה

פסח מתקרב ועמותות רעננה במצוקה

שלושה חודשים לאחר תחילת השנה ומועד העברת התמיכות לעמותות ברעננה אינו נראה באופק, לקראת פסח מדווחים מנהלי עמותת בית התבשיל ומשנה לחם המספקות ארוחות חמות וסלי מזון למשפחות ובודדים נזקקים ברעננה על מצוקה תקציבית עיריית רעננה:" ידינו קשורות ובשלב זה מתאפשר תקצוב העמותות ב- 50% בלבד ביחס לאשתקד ואף פחות"

בית התבשיל אין תקציב, אין תמיכות עירוניות

המשבר הפוליטי ברעננה פוגע בחלשים בקהילה, אי אישורו של תקציב עיריית רעננה לשנת 2022 מונע מהעיריה להעביר את כספי התמיכות לעמותות העירוניות. ערב חג הפסח ומי שמרגיש את הפגיעה יותר מכולן הן העמותות אשר מספקות ארוחות חמות וסלי מזון לנזקקים ברעננה. שתיים מהעמותות הבולטות לאורך כל השנה ובתקופת החגים במיוחד הן בית התבשיל ומשנה לחם שפועלות כל השנה באספקת סלי מזון וארוחות חמות

בית התבשיל

‏"העמותה שלנו פועלת ללא תקציב העירייה מתחילת השנה, אנחנו מוצאים מידי יום 100 מנות לאנשים רעבים. חלקן ניתנות כאן בבית התבשיל וחלקן מחולקות ישירות לבתים. אישור התקציב מתעכב ועיריית רעננה עם כל הרצון הטוב של הנהלת העירייה וראש העיר לא יכולה להעביר את התמיכה לה אנו זכאים. אנחנו צריכים למצוא דרך להשלים את הכספים כדי שאף תושב לא יישאר רעב", אומר דודי וולק מנהל "בית התבשיל והכנסת אורחים" ברעננה.  עשרות ארגונים ועמותות שממתינים לאישור תקציב העירייה, נותרו ללא מענה ומתקשים לבצע את פעילותם השוטפת. 

‏דודי וולק, מנהל בית התבשיל מבטיח שאף אחד לא יישאר רעב אך פונה לעזרת הציבור: "אנחנו רוצים לפנות לתושבים בבקשה לעזרה עד שתקציב העירייה יאושר. פסח בפתח ואנחנו נשמח לתרומות כדי שאף אף משפחה לא תישאר רעבה בחג וכדי שכל משפחה תוכל לחגוג את החג בכבוד".

בית התבשיל ברעננה מקיים את פעילותו באחוזה 186 ומחלק ארוחות צהריים באופן שוטף מדי יום. 

דודי: "אנחנו מגישים 30 מנות כאן במקום ואת השאר מניידים לבתי המשפחות. עד לאחרונה נעזרנו בתמיכת העירייה אך כרגע העניין מתעכב ואנחנו זקוקים לתקציב כדי שנוכל לקנות מזון. אנחנו נעשה את כל מה שאנחנו יכולים. אנחנו מתקיימים תרומות ונעשה מאמצים לגייס כספים כדי שנוכל להמשיך את מפעל חיינו –להמשיך להעניק ארוחות חמות לנזקקים, לדאוג סעודת החג ‏ולחלק סלי מזון בפסח הקרוב.

מהו הסכום שהעירייה מתקצבת את העמותה בדרך כלל? התקציב עומד על 90,000, כשהסכום שדרוש לנו בפועל הוא כמיליון וחצי לשנה. 90% מתקציב משמש לקניית מזון, לכל מה שקשור למטבח ולהוצאות של חלוקת המזון. שאר הסכום שאנחנו זקוקים לו מגויס על ידינו מתרומות הציבור. לכן נשמח לעזרת הציבור בימים אלו. 

לתרומות לבית התבשיל והכנסת אורחים רעננה: בנק מזרחי 423 רעננה, חשבון 607726. ביט: 0527977804.  

מתנדבי עמותת משנה לחם

משנה לחם

עמותת משנה לחם אורזים ומחלקים חבילות מזון לכ- 175 משפחות נזקקות ברעננה. ‏נעמי פוגאטש ישבת ראש עמותת "משנה לחם", מספרת שגם הם מנסים לצוף מעל פני המים כדי לשרוד עד לקבלת תקציב העירייה: "אנחנו מנסים להתרומם ולהתגבר על הקושי. בעירייה תמיד עזרו לנו ואנחנו ממתינים שהדברים יסתדרו. כרגע רוב התקציב שלנו מתבסס על תרומות הציבור. בשוטף, אנחנו נעזרים גם מתרומות וגם בעירייה  שהתקציב שלה הוא חלק קטן מהסכום שאנחנו זקוקים לו. אנחנו קיימים כבר 35 שנה בעיר רעננה ומסייעים למאות משפחות בעיר". לדברי נעמי, העמותה זקוקה לתקציב של 50,000 בכל חודש. "כרגע התקציב נעצר. אנחנו רוכשים את בסיטונאות ונעזרים גם בארגון לתת. אנחנו מחלקים סלי מזון ל-155 משפחות כל שבועיים".

איך תסתדרו בפסח אם עד אז התקציב לא יאושר?

"בפסח אנחנו מצטרפים למבצע קמחא דפסחא, בשיתוף עם אירגונים ועמותות נוספות בעיר. ישנם הרבה אנשים עם רצון לנתינה שמסייעים לנו ומודעים לחשיבות של חלוקת סלי המזון למשפחות מעוטות יכולת. בגדול אני מאמינה שעד החג הדברים יסתדרו. אני סומכת על העירייה ולא נכנסת לעניינים פוליטיים. בינתיים, נשמח לתרומות".

לעמותת "משנה לחם" בביט: 054-4752104 או לתרומות לבנק לאומי סניף 942, חשבון 24793402, בנק לאומי 10 רעננה.

מעיריית רעננה נמסר " אנו מצרים על כך שמסיבות ושיקולים פוליטיים, וממניעים אינטרסנטיים, הראשונים להיפגע הינן השכבות החלשות בעיר, שיחוו באופן ישיר את אי אישור התקציב במתכונתו המומלצת באופן שיעיב על שמחת החג וההיערכות לקראתו. העירייה פועלת ככל יכולתה לתקצוב סלי המזון לנזקקים בעיר ככלל ולקראת חג הפסח בפרט, אולם בהיעדר תקציב מאושר ידינו קשורות ובשלב זה מתאפשר תקצוב העמותות ב- 50% בלבד ביחס לאשתקד ואף פחות. אנו ממשיכים להעניק ליווי באמצעים העומדים לרשותנו בהובלת האגף לשירותים חברתיים בעיר, על מנת למזער ככל הניתן את הפגיעה בהיערכות לקראת ארוחות החג גם בנסיבות הקיימות."

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. ההצבעה האחרונה - Raanana.news הגב

    […] של חברי האופוזיציה, מי שסובל מאי אישור התקציב הן העמותות שהתמיכה בהן מתעכבת בגלל אי אישורו של […]

השארת תגובה

פופולרי
עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן