חדשות רעננה

מעניקים הזדמנות שווה בחינוך

המחסור בסייעות משלבות לילדים עם מוגבלויות הוליד יוזמה חדשנית, "קרן רועי לא אחסר" תעניק למשתתפי התכנית מענקי התמדה משמעותיים, קרן רועי יוצאת במבצע גיוס ומימון  מלגות למשתתפי התכנית לפרטים 

כולם זכאים לשילוב בחינוך

מצוקת גיוס כח אדם למקצוע המשלבים, הביאה ליוזמה חדשנית. "קרן רועי לא אחסר" יחד עם מיכה גרונברג, אבא לשלוש בנות שאחת מהן היא ילדה מתוקה עם מוגבלות פיזית שמשולבת במערכת החינוך, הקימו מיזם חדש שמטרתו לסייע בגיוס משלבים למערכת החינוך ברעננה, וכך לאפשר שיותר ויותר ילדים בעלי מוגבלויות, יוכלו גם הם לקבל הזדמנות שווה ולסיים את כל שנות לימודיהם בהצלחה במערכת החינוך..

מאות מילדי רעננה חיים עם מוגבלות ואינם מקבלים הזדמנות שווה להשתלבות עם בני גילם במסגרות החינוך השונות עקב המחסור במשלבות. בישראל יש יותר מ-250,000 ילדים בגילי 3-21 עם מוגבלות במערכת החינוך, מתוכם 60% משולבים במערכת חינוך רגילה. נמצא שהמשלבים הינם בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על הצלחתם של הילדים להתמודד ולהצליח במערכת החינוך. מכאן שתפקידם של המשלבים הינו קריטי וחשוב להצלחת  הילדים, הן מבחינה לימודית והן בפן הרגשי חברתי.

מיכה גרונברג: נפלה בחיקי הזכות להיות שותף במיזמים לילדים בעלי מוגבלויות, ובניהם: "צהרון תומך שילוב" שפועל בשיתוף עם בית איזי שפירא, "כולם מסיימים ביחד" על ידי הנגשת מרוץ רעננה, "ועדת נגישות עירונית" ועוד.  המיזם הנוכחי נועד למצוא פתרון לילדים עם המוגבלויות הקשות, שהעדר תמיכה של סייעות משלבות, מונע מהם ללמוד כשווים עם בני גילם, ולמצות את יכולתם האמיתית. היום קיים מחסור חמור במשלבות עקב תנאי השכר הנמוכים, והטמעת התיקון לחוק חינוך מיוחד.

 דביר סקעת מנכ"ל קרן רועי לא אחסר: המיזם החברתי החדש שנוסף לשלל פעולותיה של  הקרן,   מנסה לפתור את בעיית המשלבים על ידי גיוס אנשים לתחום, ובתמורה למחויבותם להתמיד ולעבוד כמשלב/ת, יקבלו מלגות לימודים או מלגות קיום במקביל ללימודיהם, בהתאם לאחוזי המשרה שיתנו. מדובר במענקים גבוהים של אלפי שקלים למשרה.

."

קרן רועי החלה בגיוס אנשים/ חברות, עם רצון אמיתי לעזור, לשנות ולהשפיע. אנו מחפשים אנשים טובים, שמוכנים "לאמץ" ילד או כמה ילדים באמצעות תרומה כספית לתקופה של 3 שנים. כל שקל שמושקע – יביא לתועלת חברתית כפולה: גם בסיוע אישי לילד שיזכה למשלב/ת איכותי/ת ויקבל הזדמנות שווה להצליח, וגם ייתן למשלב/ת הזדמנות להיות משפיע, לקחת חלק בשינוי חברתי לטובה , לאפשר "הזדמנות שווה בחינוך" ,לתרום ולהיתרם במעגל הנתינה.

להסבר על הפרוייקט ניתן לפנות לדביר סקעת keren.roi@gmail,com 

   או למיכה גרונברג בהודעה או  amgrunberg@gmail.com

התרומה מוכרת לצרכי מס (סעיף 46)

מיכה גרונברג, משה חסן יו"ר קרן רועי, דביר סקעת מנכ"ל הקרן ודודי גליקו

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן