איך למנוע תולעים בפח? טיפים ופתרונות מקצועיים 

קרה לכם שפתחתם את פח האשפה בבית וראיתם חרקים דוחים בצבע לבן שזוחלים לכל עבר? הכירו את הרימות, התולעים שהתפתחו מביצי הזבובים, וכעת מאיימות להתפשט ברחבי הבית. לפני שהרימות הופכות לזבובים בוגרים, הן נמצאות בשלב הזחל שלהן וסביבת המחייה המועדפת עליהן היא סביבה לא נקייה.
איך אפשר למנוע תולעים בפח? למה הן בכלל מגיעות לשם ואיך אפשר להיפטר מהן?
אם המחשבה על תולעים בפח גורמת לכם להתפתל, המאמר הזה הוא בשבילכם

מאיפה הגיעו תולעים לפח? 

אתם תמיד מקפידים לסגור את המכסה של פח האשפה, אז איך בכלל זאת נכנסו לשם תולעים?
כדי לענות על השאלה הזו חשוב להבין את התהליך של התפתחות הזבוב, שמתחיל בהטלת ביצים, הופך לרימה ומתפתח לזבוב בוגר. אותה רימה היא התולעת שמפשפשת בפח הזבל, והיא בקלות יכולה להגיע לשם דרך ביצים שהוטלו על המזון עוד לפני שהושלך לפח. ביצי הזבובים מתפתחות בסביבה חמימה ולחה, והן ממשיכות להתרבות בתוך הפח הסגור.
ברגע שהאשפה מכילה שאריות מזון מתפרקות, הזבובים ימשכו לשם ויטילו את הביצים שלהם. פחי אשפה שאינם סגורים היטב וחשופים לכניסת חרקים, מגדילים את הסיכוי להגעת התולעים. 

איך יודעים שיש תולעים בפח? 

עם כל ההתעסקויות והמטלות שמצפות לנו בחיי היומיום, מעטים מאיתנו באמת מקדישים זמן להסתכלות מעמיקה לתוך פח האשפה. כך שלא פעם קורה שיש תולעים בפח, אך אנחנו מפספסים את זה. איך בכל זאת ניתן לזהות שהם ישנם? מעבר לזיהוי הוויזואלי, התולעים משאירות ריח רע שנפלט מהפח. ככל שהסביבה חמה ועשירה בשאריות מזון, כך כמות הרימות תעלה והריח הרע יתפשט. ניתן לזהות גם כתמים חשודים סביב פח האשפה, שיכול להצביע על נוזלים וזבל שהתפרק. 

הסכנות מתולעים בפח

מעבר לעובדה שנוכחות של תולעים מתפתלות בפח זה לא מחזה מרהיב, יש כמה חסרונות וסכנות שכדאי לדעת עליהם. תולעים בפח גורמות לאי נוחות וריח רע שמתפשט בחלל החדר, וכל פתיחה מחודשת של הפח גורמת לגל ריח רע וחריף. רימות הזבובים הן גורם להעברת מחלות וזיהומים, בעיקר כאשר הזבובים באים במגע עם מקורות מזון שונים. חשבו על זה כך, הזבובים שנכנסו אליכם הביתה, ככל הנראה ביקרו רגע לפני בתוך צואה של כלב ברחוב או לשלשת יונים. ווירוסים וחיידקים שונים יכולים להגיע דרך התולעים ולזהם את סביבת הבית ובני האדם, וזה יכול לקרות גם במגע ישיר עם פח האשפה.
מעבר לזה הרימות יכולות לזחול מחוץ לפח האשפה, ולהתפשט לאזורים אחרים בבית. 

איך למנוע תולעים בפח? זה מה שתעשו

בימי הקיץ החמים יש סיכוי גדול יותר להתפתחות של רימות והופעת זבובים בבית. דווקא בימים חמים הקפידו לרוקן את פח האשפה מספר פעמים, ולא להניח שאריות של בשר אפילו לרגע אחד בפח בחצר או במרפסת.
מומלץ מדיי פעם לשטוף את הפח עם מים וסבון לאחר ריקון השקית, ולהשתמש בחומרי חיטוי לקטיעת שרשרת התפתחות הרימות.
הקפידו להשתמש בשקיות אטומות וייעודיות לפח האשפה, ובכל פעם שאתם משליכים שאריות של מזון וודאו שהמכסה סגור היטב.
כדאי לזכור שהתולעים מגיעות קודם כל מהזבובים, כך שאם יש לכם זבובים בבית, מומלץ ביותר להזמין מדביר לביצוע הדברה מקצועית. 

איך להיפטר מתולעים בפח?

פחי אשפה ואזורים לא נקיים הם מוקד משיכה לתולעים ולשאר מזיקים. אם אתם מקפידים על ניקיון שוטף ובכל זאת סובלים מחזרתן של התולעים, מומלץ לבצע הדברה בחדר אשפה בעזרת מדביר מוסמך.
להבדיל מהדברה של חרקים אחרים, מדביר מקצועי משתמש בחומרי הדברה ייעודיים להדברת רימות. שימוש בחומרי הדברה יעילים כנגד ביצי זבובים, עוזרים לקטוע את תהליך התפתחותן, ומשאירים אתכם בסביבה נקייה מזבובים ותולעים. 

 

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן