אלפי תושבי רעננה ליוו את סמ"ר יאיר אביטן הי"ד למנוחות

אלפים ליוו בשעת לילה מאוחרת את סמל ראשון יאיר אביטן ז"ל, לוחם גדוד 890 של חטיבת הצנחנים, למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין ברעננה. יאיר נפל בקרב בשג'אעיה שברצועת עזה. הוא הותיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח

אלפי ושבי רעננה ליוו את יאיר אביטן הי"ד למנוחות
אלפי תושבי רעננה ליוו בשעת לילה מאוחרת את סמ"ר יאיר אביטן הי"ד למנוחות

אלפי תושבי רעננה יצאו בשעת לילה מאוחרת לרחובות העיר ללוות למנוחות את סמ"ר יאיר אביטן ז"ל שנפל בקרב ברצועת עזה. סמ"ר אליהו יאיר אביטן, ז"ל, בן העיר רעננה, גדל והתחנך בעיר, בוגר בתי הספר אריאל, מיתרים והתיכון המדעי טכנולוגי אמי"ת כפר בתיה בעיר. הותיר אחריו במותו הורים, עינת ומימון, ושלושה אחים צעירים ממנו.

אלפים התקבצו בשקט מופתי לכבד את זכרו של גיבור ישראל שנפל בקרב. לאורך הרחובות אוסטרובסקי וקלאוזנר עמדו תושבי רעננה עם דגלי ישראל ובכו יחד עם משפחתו של יאיר.

 

מימון, אביו של יאיר: "יאיר אהוב שלנו. ילד יפה שלי. אנחנו כ"כ אוהבים אותך. נפרדתי ממך לפני פחות משעה. אתה יפה וטהור. פניך שלמות. רואים לך על הפנים את הרצינות, החוכמה, היופי. הקדוש ברוך הוא נתן לך את כל המעלות. היית ילד טוב, היית מנהיג, היית חבר טוב. חכם כל כך, חכם, פיקח. תודה רבה יאיר על הזכות להיות ההורים שלך. הקדוש ברוך הוא נתן לנו אותך לפיקדון כמעט 21 שנים. תשמור עלינו מלמעלה. תשמור על עם ישראל. תבקש מהקדוש ברוך הוא להיות האחרון. תלחש לו באוזן מספיק. העם סבל מספיק. לא נשכח אותך לנצח. ננציח את שמך. השם יאיר אביטן יעמוד בגאון. גיבור ישראל, אנחנו אוהבים אותך".

עינת, אימו של יאיר נפרדה מבנה: "יאיר בני האהוב הבכור. הדבר שאפיין אותך יותר מכל זו אהבת אדם, הנתינה. כמה פעלת כדי להיות קרבי כדי להביט לאויב בעיניים ולהכריע את האויב. היית מודל ומושא להערצה. העם שלנו עוד לא הגיע לרמה שלך, אין להם השגה מהי אהבת חינם. נכנסתם למלחמה בגלל שנאת חינם. הצבא הוא לא רק צבא העם, הוא גם צבא הקדוש ברוך הוא. הקדוש ברוך הוא, אוהב את חיילי צה"ל בגלל שיש לכם תפקיד ללמד את עם ישראל מהי אהבת חינם. אתם חיילי צה"ל מלמדים אותנו שאפשר יחד – ימנים ושמאלנים, אשכנזים ומזרחיים, דתיים וחילונים.

יאיר אביטן ז"ן הלוויה
מימון אביטן במסע ההלוויה של בנו יאיר ז"ל

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן