"בלי מופעי אומנות אנחנו יכולים לסגור את הבסטה"

ינון צפריר ואבי גיבסון בר אל מקבוצת אורתו-דה, המנהלים האומנותיים של פסטיבל האאוטסיידאייר ברעננה, מדברים על חשיבותה של התרבות גם בימים קשים אלו, על הבאת תיאטרון הרחוב לרחבי רעננה ועל תרומתו לשפיות של כולנו

פסטיבל תאטרון רחוב רעננה
אאוטסיידאייר זה ה-IN החדש פסטיבל רעננה הבינלאומי לתיאטרון רחוב

"בלי מופעי אומנות אנחנו יכולים לסגור את הבסטה" ינון צפריר ואבי גיבסון בר אל מקבוצת אורתו-דה, המנהלים האומנותיים של פסטיבל האאוטסיידאייר ברעננה, מדברים על חשיבותה של התרבות גם בימים קשים אלו, על הבאת תיאטרון הרחוב לרחבי רעננה ועל תרומתו לשפיות של כולנו

פסטיבל האאוטסיידאייר יתקיים בשבת ובראשון במשכן למוסיקה ואומניות ברעננה. סיגלית סלובסקי, מנהלת המשכן: "תושבי רעננה צמאים לתרבות – למופעים, הצגות ומופעי התיאטרון רצינו לאוורר את התושבים, לגרום להם לצאת מהבית וליהנות יחד כמשפחה" הכניסה חופשית

ינון צפריר ואבי גיבסון בר אל מקבוצת אורתו-דה, המנהלים האומנותיים של פסטיבל האאוטסיידאייר ברעננה, מספרים שמאז אירועי ה-7 לאוקטובר, הם עובדים קשה יותר כדי לגרום לקהל להגיע למופעי הרחוב. צפריר: "ליומיים הראשונים של פסטיבל חיפה בקושי הגיע קהל. ביום השלישי הרחוב התמלא. אסור לנו לדעוך בבית. אנחנו הם אלו שצרכים לקבוע את 'סדר היום שלנו'. בלי אומנות אין טעם לחיינו". 

לדברי צפריר, המטרה של הפסטיבל ברעננה היא: להצחיק, להפעים ולשמח את הילדים והמשפחות. "אי אפשר להסתגר עמם בבית. התודעה שלהם שונה משלנו ואנחנו חייבים לשמור על השפיות שלנו". 

מה עמד לנגד עינכם בבחירת התכנים וההצגות. היו תכנים שנמנעתם מה בשל המלחמה?

"בחרנו הצגות ומופעים שמתאימים לכל הגילאים בעיקר מופעי ליצנות פואטית, נושאים שנוגעים בכולנו, מרגעים ומקרבים. נמנענו מהכנסה של תכנים פרובוקטיביים בשל התקופה הקשה בה שרויה המדינה".

קבוצת התיאטרון "אורתו-דה"נוסדה בשנת 1996 בתל -אביב על ידי ינון צפריר, מנהלה האמנותי של הקבוצה, בשיתוף עם יפעת זנדני צפריר ואבי גיבסון בר-אל. 

תיאטרון  ORTO-Da נחשב פורץ דרך בשל סגנונו הייחודי ושילוב מתודות מהתיאטרון הקלאסי והמודרני. הוא חוקר התנהגות האנושית על כל רבדיה דרך שימוש במטאפורות ויזואליות, שפת גוף ייחודית, פנטומימה, מיומנויות קרקס, ליצנות מודרנית, תהלוכות, מופעי רחוב, אימפרוביזציות, מסיכות ועוד.

יצירת הדגל של הקבוצה, "אבנים", אשר הוצגה עד כה כ-700 פעם, זכתה עד כה בעשרה פרסים בינלאומיים נבחנת בבחינות הבגרות בתאטרון בקטגוריה של הסגנון הפוסט מודרני, ומוזמנת באופן רציף (החל מקיץ 2006) לפסטיבלים בינלאומיים רשמיים רבים  בעולם.

פסטיבל רעננה הבינלאומי לתיאטרון רחוב 2024 יביא עמו רוח רעננה ומעט אסקפיזם לתושבים. "התושבים יוכלו ליהנות מהצגות תיאטרון המשלבות ליצנות מודרנית, קרקסנות, פנטומימה, הרבה הומור ומוסיקה – והכל ללא עלות", אומרת סיגלית סלובסקי.

לדברי סיגלית סלובסקי, מנהלת המשכן, תושבי רעננה צמאים לתרבות – למופעים, הצגות ומופעי התיאטרון. "הרעיון לקיום האירוע היה ליצור חיבור בין דורי בין המשפחות. רצינו לאוורר את התושבים, לגרום להם לצאת מהבית וליהנות יחד כמשפחה" היא אומרת. 

מדובר פסטיבל לתיאטרון רחוב  שיוצג לראשונה בעיר – ויערך במשכן למוזיקה ואומניות. עיריית רעננה מתכננת להפוך את הפסטיבל למסורת והתאימה את מגוון ההצגות והאירועים לכל המשפחה.

תקציר ההצגות שיוצגו במהלך האירוע

סהרורי   -אוסטרליה

איש פנטסטי מממלכה רחוקה, ספק ישן ספק ער, מוצא את עצמו כאן, באמצע הרפתקה. בין חלום למציאות, הוא יוצר מצבים לא צפויים, מוזרים, מרגשים. אדם ריד, אומן הסירק דה סולי, נע על הקביים בווירטואוזיות של רקדן ויוצר מפגש קסום עם הקהל.

למידע נוסף וטריילר https://did.li/-PARASOMNIA         

סחלב מאוהב -ישראל

סחלב מלכותי, יפיפה ומפעים נפתח לעיננו כמעשה קסמים עד שעכביש חצוף, שעיר ומכוער הורס את המראה המושלם שלו לעיני כולם. מופע פיוטי ומרהיב על אויב שהופך לאוהב  

למידע נוסף וטריילר    https://did.li/-Orchid-in-love 

2 טיפוסים – ישראל

שני טיפוסים אמיצים יוצאים למסע אל הפסגה. המפה לא מעודכנת והתרמילים כבדים. שום דבר לא יעצור את שני החולמים ההרפתקנים .מופע של אקרובטיקה וצחוק שבו שני טיפוסים מטפסים גבוה ומגיעים רחוק. 

 למידע נוסף וטריילר  https://did.li/-Two-of-a-Climb 

נוקאווט – ישראל

קנגורו צעיר מנסה לגלות ולהבין את עולם האנשים: כיצד בני האדם קופצים, רצים , משחקים וצוחקים? הדרך מובילה את הקנגורו לזירת אגרוף, שם הוא פוגש חבר חדש והמשחק מתחיל. הצגה ויזואלית משעשעת על חברות אמיצה בין קנגורו לבן אדם. למידע נוסף וטריילר  https://did.li/-nockout 

ספיקלס -צרפת/ישראל

קומדיה פיוטית ואנושית, נטולת דיבור, על תחנות בחייו של אדם במאבקו מול גורלו ומול כוחות הטבע. מה סוערת יותר, הרוח שבחוץ או הנפש שבפנים ואיך כל אלה ישפיעו על עולמו? האם החיים הם מלאכת הישרדות או שאפשר לבקע אותם כמו ביצה ולהיוולד מחדש כציפור? מופע מפתיע, מיוחד ומלא הומור. למידע נוסף וטריילר https://did.li/-speakless     

בייביז-ישראל

שלושה תינוקות ענקיים שרק עכשיו למדו ללכת – מוצאים את עצמם לפתע מחוץ ללול בעולם הגדול. במבט מופתע ומשועשע על עולם המבוגרים ועם אומץ של מתחילים, הם חוקרים את מה שסביבם כשהם הופכים את ההתנהגות האנושית למשחק ילדים. מופע שמרחיב את הלב ומורח חיוך רחב שמזכיר לנו את כל מה שיפה וקסום בחיים. 

למידע נוסף וטריילר https://did.li/-babies 

סבא וסבתא לנצח -ישראל

סבא וסבתא, דמויות סרוגות, ממתינים בתחנת הרכבת לאורח חשוב במיוחד. בעודם ממתינים על ספסל – מתגלה לעיננו זוג עם סומק נעורים בלחיים ועם זיק בעיניים. זוג שכולו חן שכמעט עושה חשק להזדקן .קומדיה ליצנית ללא מילים, שכולה פיוט.

למידע נוסף וטריילר   https://did.li/-grandpapama 

הכניסה לכל המופעים חופשית -אין צורך להירשם מראש. בנוסף – יופעל מתחם לקטנטנים בחדר העגול עם ציוד גי'מבורי ופינות צביעה לילדים.

במקום יוצב דוכן לקניית מזון ומשקאות. הפסטיבל כאמור יתקיים במדשאה בסמוך למשכן, בלובי ובפטיו המשכן בתאריכים: 22.6 בשעות 10:00-14:00 וב-23.6 בשעות 16:30-19:30. 

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן