גאווה בלי פחד ברעננה

גאווה בלי פחד ברעננה. קומץ קיצוניים מאיים לשבש  את אירוע סיום חודש הגאווה. עיריית רעננה: "האירוע יתקיים כמתוכנן". סגן ראש העיר ויו"ר סיעת הרוב הדמוקרטי ומחזיק תיק הקהילה הגאה שמואל ווגמן: "עצוב מאוד שבשנת 2024 עדיין נשמעים גילויי שנאה"

גאווה בלי פחד ברעננה
עצרת הגאווה תתקיים כמתוכנן
גאווה בלי פחד ברעננה. האירוע המסכם של חודש הגאווה והסובלנות,  עמד באיום ביטול או שינוי פורמט.

ביום רביעי בערב כאירוע מסכם של חודש הגאווה והסובלנות, מתוכננת עצרת גאווה ברחבת יד לבנים. האירוע יתקיים לזכרו של בן העיר רס"ן שגיא גולן ז"ל שנהרג במלחמה ב-8 באוקטובר. מעיריית רעננה נמסר כי עקב התראות על חשש לגילוי אלימות כלפי משתתפי העצרת, משטרת ישראל ביקשה שלא לקיים את העצרת כמתוכנן, ולהעביר אותה לאולם סגור, או לחילופין לשלם עשרות אלפי שקלים לטובת אבטחת האירוע. בעירייה הוחלט לקיים את האירוע כפי שתוכנן. לפני שלוש שנים, נופצה שמשת הרכב של ראש העיר חיים ברוידא בסמוך לקיומו של מצעד הגאווה ברעננה.

"רעננה לא תקבל שיח אלים, לא תירתע מקיצוניים ולא תיכנע לאלימות. אנחנו לא מוותרים. העצרת תתקיים כמתוכנן ברחבת יד לבנים, עם כל סידורי האבטחה הנדרשים.הנוכחות של כולנו תהיה העדות החזקה ביותר לעובדה שברעננה ישנו ציבור שמהווה רוב סובלני וליברלי", כך פורסם. 

בני הזוג עומר אוחנה ושגיא גולן ז"ל שהתגוררו בהרצליה – עמדו להינשא שבוע לאחר אירועי הטבח ב-7.10, שניפצו את חלומם והותירו את עומר שבור לרסיסים. אוחנה נלחם על זכותו להיות מוכר כאלמן צה"ל ודרש את תיקון בחוק שיכיר בבן או בת זוג של נופלים להט"בים כאלמני או אלמנות צה"ל. 

לאחר שהחוק תוקן ונקרא על שמו של שגיא גולן, סיפר אוחנה ל"הרצליה ניוז", על החיים לצד האיש שלחם לשוויון ועל החלום של שגיא להפוך לאב – דבר שהוא מתכוון להגשים עבורו באמצעות אם פונדקאית. גם אז בראיון אמר: "כשהתיקון לחוק שמכיר בבני זוג של חיילים להט"בים בתור אלמנים ואלמנות עבר בכנסת – חשבתי שזה ינחם אותי. לצערי הכירו רק במוות שלנו, בחיים לא היינו שווים".

 

 

הרוב הדמוקרטי
סגן ראש עיריית רעננה שמואל ווגמן ראש סיעת הרוב הדמוקרטי צילום ינאי יחיאל

שמואל ווגמן: "לא ייתכן שבשנת 2024 נמשיך לקבל איומים. במדינת ישראל ופרט ברעננה יש מקום לכולם ואנחנו לא ניכנע לגילויי שנאה ואלימות. עצוב מאוד שאירוע של סובלנות צריך להתקיים תחת אבטחה שעולה לציבור עשרות אלפי שקלים. אני מצפה ממנהיגי הציבור שלנו שיוקיעו את התופעה".

לדבריו של ווגמן, מדובר בקומץ של קיצונים שאיימו על קיום האירוע. "רעננה הפכה לעיר מאוד מתקדמת בכל הנוגע לקיום פעילויות וארגונים להט"בים אך עדיין יש קומץ של תושבים שלא מאמינים בערך השוויון. 

אני קורא לכולם להגיע לאירוע המסכם של חודש הגאווה שיתקיים ביום רביעי בשעה 19:30, ביד לבנים, לזכרו של בן העיר רס"ן שגיא גולן ז"ל שנהרג במלחמה ב-8 באוקטובר. ישתתפו אמו של שגיא אתי גולן, שירה אטינג טייסת מסוקים, חניכות איגי – ארגון נוער גאה, הזמר אוהד שרגאי, כשאת האירוע ינחה אלון הבר מורה ומחנך מתיכון מטרוווסט ברעננה". 

יו"ר יד לבנים רונית פינסברג : "ההנצחה של החללים היא אחד הדברים שמספקים מעט נחמה למשפחות. אני מודעת לכך גם בתור יו"ר יד לבנים וגם כמי שאיבדה את אחיה. ברעננה אין מקום לשנאה. מדובר בחייל שנלחם והגן עלינו, ביום רביעי אתייצב ואעמוד לצד המשפחה. אני קוראת לכל משפחות החללים לפנות אלינו בכל בקשה וקוראת לציבור רעננה לנהוג בשוויון אחד כלפי השני".

 

עומר אוחנה ושגיא גולן

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן