האם ניתן לקבל פיצוי על נזקי גוף מנפילה לבורות ובולענים?

האירוע הדרמטי ברעננה בו צעיר נפל לבור שנפער בשביל הגישה לביתו מעורר את השאלה המשפטית מי אחראי על פיצוי לפגיעה כתוצאה מרשלנות במרחב הציבורי? עורכת הדין רוית גיא דרור עושה סדר בנושא

האם ניתן לקבל פיצוי על נזקי גוף מנפילה לבורות ובולענים? עורכת הדין רוית גיא דרור
עורכת הדין רוית גיא דרור האם ניתן לקבל פיצוי על נזקי גוף מנפילה לבורות ובולענים?

 כיצד מסווגים פגיעות הקשורות לבולענים מבחינה משפטית?

פגיעות הקשורות לבולענים יכולות להיות מסובכות לסיווג מבחינה משפטית. בולען עשוי להיגרם מכח עליון נזקי טבע תזוזות קרקע שאיש לא יכל לצפות או למנוע. במקרה כזה נפגעי הבולען יתקשו לקבל פיצויי נזיקין אלא אם הבולען נגרם עקב רשלנות אנושית, כמו בנייה רשלנית, תכנון ו/או תחזוקה לקויים וכיו"ב, אז יוכל הנפגע להגיש תביעת נזיקין בעילת רשלנות נגד הגורם שאחראי להיווצרות הבולען.  

אם רכב נופל לבולען או שישנה התנגשות עקב בולען, לרוב הדבר מטופל כתאונת דרכים. משמעות הדבר היא שחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים עשוי לכסות פגיעות אלו. 

עם זאת, הולכי רגל ורוכבי אופניים אינם נופלים תחת חוק זה. במקום זאת, עליהם להגיש תביעות על פי פקודת הנזיקין.

 הבחנה משפטית זו היא קריטית מכיוון שהיא קובעת את סוג הפיצוי שאתה עשוי לקבל. הבנת סיווגים אלו יכולה לעזור לך לנווט בנוף המשפטי בצורה יעילה יותר אם אי פעם תמצא את עצמך במצב מצער שכזה.

אילו סוגי פיצויים זמינים לנפגעי בורות או בולענים?

אם נפגעתם עקב בולען, ישנן מספר דרכים בהן תוכלו לקבל פיצויים. לנוסעי רכב, פגיעות שנגרמו עקב בולענים יכולות להיות מסווגות כתאונות דרכים, מה שהופך אתכם זכאים לפיצויים לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים. 

הולכי רגל ורוכבי אופניים, לעומת זאת, צריכים להגיש תביעות לפי פקודת הנזיקין מכיוון שהם אינם מכוסים על ידי חוקי תאונות דרכים. בנוסף, אם יש לכם ביטוח תאונות אישיות או פוליסות המכסות אובדן כושר עבודה, תוכלו לתבוע פיצויים דרך פוליסות אלו. דיני הנזיקין שואפים לספק סעד כספי עבור נזקים כספיים ולא כספיים כאחד, ועוזרים לכסות את ההוצאות וההפסדים שלכם.

אחת המטרות המובהקות בדיני הנזקין היא להשיב את המצב הקודם לקדמותו ולכן הסעד העיקרי בתביעות אלו הוא סעד כספי. למרות שכסף לא מסוגל להשיב לאדם שנפגע או שנפצע את שלמות הגוף ואת בריאותו האישית, הפיצוי מכסה בעבור הוצאות כלכליות שונות ועל נזקים ממונים ושאינם ממוניים שנגרמו כתוצאה מהתאונה .

מדוע ייעוץ משפטי מקצועי הוא קריטי בתביעות פגיעה כתוצאה מבולענים?

התמצאות בנוף המשפטי לאחר פגיעה כתוצאה מבולען יכולה להיות מורכבת. ייעוץ משפטי נכון הוא קריטי כדי להבטיח שתביעתך לא תידחה עקב טעויות פרוצדורליות או החמצת מועדים. עורך דין מנוסה בתחום הביטוח יכול להדריך אותך בתהליך, החל מאיסוף ראיות ועד להגשת תביעות בצורה נכונה. הוא יסייע לך לערער על דחיות ולנהל משא ומתן על הסדרי פשרה, ויבטיח שתקבל את הפיצוי המגיע לך.

 לאור הניואנסים בחוקים והצורך בתיעוד מדויק, קיומו של איש מקצוע לצידך יכול לייעל משמעותית את סיכוייך לקבל פיצוי הוגן.

ליעוץ עם עורכת הדין רוית גיא דרור, מייסדת ובעלים של משרד עורכי דין המתמחה בנזיקין וביטוח

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן