המלחמה של אולסי

הפעילה החברתית תמר זימט תושבת רעננה, אירחה השבוע את שחקן הכדורסל אולסי פרי ודני מנקין, במאי, מפיק ויוצר הסרטים, שהצליח לאחד בשעה ורבע את חיו המרתקים של האיש שהגיע משכונת עוני, עלה לגדולה, נפל ובשנים האחרונות זכה לשקם את חייו בזכות חסדי נעוריו

המלחמה של אולסי
אולסי פרי ותמר זימט

סרטו החדש "אולסי" של הבמאי ויוצר הסרטים מוערך דני מנקין, עוסק בחייו של הכדורסלן האגדי אולסי פרי שהגיע לשחק בקבוצת הכדורסל "מכבי תל אביב" והיה אחראי לניצחונותיה הרבים. הסרט מתאר את חיו של אולסי מרגע הגעתו לישראל בשנות השבעים והניצחונות ששמו אותנו על המפה – כפי שאמר בזמנו טל ברודי, בניצחון המזהיר באליפות על צסק"א – הקבוצה הרוסית. הסרט מתאר את הרומן המתוקשר בינו לבין דוגמנית העל הבינלאומית תמי בן עמי. את גיורו והפיכתו לאלישע בן אברהם. את נפילתו בעקבות הידרדרותו לסמים, מעצרו בארה"ב, שם נכלא למשך 10 שנים ואת הסוף המרגש בו הוא פוגש את בתו סיירה עמה הוא נפגש לראשונה.

הערב המרגש התקיים בביתה של תמר זימט, תושבת העיר שנמצאת על הקו בין ישראל לארצות הברית. בערב השתתפו אנשים רבים, סרטו של אולסי הוקרן והוא שוחח עם האורחים. "אולסי הוא דוגמא לכך שאפשר לחיות בשלום ולא משנה מאיפה אתה מגיע. הוא בחר להתגייר ולהפוך לאחד משלנו", אומרת זימט.

לדבריה, אולסי שעבר גילויי גזענות בתור ילד בשל צבע עורו, עורך כיום מסע הסברה למען ישראל יחד עם הבימאי דני מנקין. "הערב נועד לספר את סיפורו של אולסי ולגייס תרומות שישמשו למלחמה באנטישמיות".

אולסי פרי: "אני לא מבין את מה שקורה באמריקה ובעולם ואת השנאה ליהודים. בניו יורק נערים עם כיפה צרכים לחבוש קסדה כדי להסתיר את יהדותם. אני אוהב את ישראל, הייתה לי כאן קריירה נהדרת במכבי תל אביב. לאחר מכן עברתי תקופה איומה ומכבי החזירה אותי לישראל – שזה הדבר הכי טוב שקרה לי. עברתי קשיים בחיים ולמרות זאת המסר שלי שגם בפן האישי וגם בפן העולמי – אסור להרים ידיים". 

דני מנקין: "כל הערב הזה נועד למטרת מיגור האנטישמיות בעולם. השלום יגיע ברגע שאנשים יאהבו את הילדים שלהם יותר מאשר המוות". לדבריו של מנקין, סרטו מוקרן כעת באירועים חברתיים ופרטיים לכל המעוניין.

אולסי פרי וראש עיריית רעננה חיים ברוידא

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן