הסכסוך על בעלות סניף בני עקיבא ברעננה מתלהט

המאבק על בעלות סניף בני עקיבא ברעננה הגיע לנקודת משבר נוספת. במוצאי שבת התחולל עימות בין נציגי בני עקיבא המשנה לראש העיר מאיר גרודיש וסגני ראש העיר שמואל ווגמן וחיים גולדמן לבין נציגי הרוכשים. הנכס, שנרכש לאחרונה מהבית היהודי הפך לנקודת מחלוקת. נציג הרוכשים טוען כי האתר אינו בטוח לילדים ומבקר את העירייה על כך שלא סיפקה חלופה. בינתיים, גורמים בבני עקיבא והורים מקומיים מתגייסים להגן על הסניף

הסכסוך על בעלות סניף בני עקיבא המכירה השנויה במחלוקת
מי יקבל בעלות על סניף בני עקיבא?
רקע לסכסוך

הסכסוך על סניף בני עקיבא ברעננה ממשיך. הסניף שהיה מרכז שוקק של תנועת הנוער, נמכר במכירה שנויה במחלוקת המוכרים מפלגת הבית היהודי מכרו את הנכס במטרה לכסות את חובות המפלגה.  מכירה זו עוררה מתח משמעותי בקהילה. בני עקיבא, תנועת נוער ציונית דתית בולטת, טענה שהמכירה הייתה לא הוגנת ושלא ניתנה להם הזדמנות הוגנת לשמור על הסניף הוותיק שלהם. למרות מחאותיהם, טוענים המוכרים כי יש החלטה חלוטה של בית משפט שפסק על בעלותם על הנכס. הסכסוך רק התעצם כאשר הקונה החל לבצע שינויים באתר, כולל הוצאת ספר תורה והתחלת עבודות ריתוך, כדי למנוע את כניסת החניכים למבנה.

טענות הקונה

נציג הרוכשים הביע חששות חמורים לגבי התאמת האתר לילדים. והציג דוח חמור המצביע על סכנה ממשית לבטיחות המבנה. הוא טוען שהתנאים הנוכחיים הופכים את האפשרות לאכלס חברים צעירים לבלתי אפשרית בצורה בטוחה. הנציג הביע תסכול מהעירייה, ותהה מדוע גורמים מקומיים לא סייעו לבני עקיבא למצוא מיקום חלופי.

בנוסף, נציג הרוכשים הזמין לבקר בנכס ולאמת שחדר הזיכרון לא נהרס, בניגוד להאשמות על נזק. הנציג גם מציין שלמרות טענות בני עקיבא על צדקתם, הם עדיין לא הביאו את הסכסוך לבית המשפט. הוא מדגיש שהחלטת בית משפט סופית כבר פסקה לטובתו, וקובע שלבני עקיבא אין זכות חוקית על הנכס.

תגובת בני עקיבא

בני עקיבא הכחישו בתוקף את הטענות שהעלה נציג הרוכשים בנוגע לבעלות ומצב הסניף שלהם ברעננה. יגאל קליין, מזכ"ל בני עקיבא, הגיע למקום כאשר החלו עבודות ריתוך, כולל בחדר ההנצחה המוקדש לבוגרי הסניף. קליין טען כי הוצאת ספר התורה ועבודות הבנייה המתמשכות הן ניסיונות למחוק את ההיסטוריה והחשיבות של הסניף. הוא כינה את הפעולות "בלתי מקובלות" והדגיש כי העדיפות של בני עקיבא היא לשמר את הסניף עבור חבריה. למרות טענת הנציג על פסיקת בית משפט סופית נגדם, בני עקיבא טוענים כי הקרב המשפטי טרם הסתיים והם שוקלים אפיקים משפטיים נוספים כדי לתבוע מחדש את הנכס. נוכחותם של סגני ראש העיר והמשטרה במקום מדגישה את חומרת הסכסוך, כאשר הורים וחברי קהילה הגיעו למקום כדי להביע תמיכה בבני עקיבא.

 

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן