חדשות רעננה

הר הפסולת של רעננה בדרך למהפך אקולוגי ענק?

ברעננה וחוף השרון בוחנים את מודל פארק אריאל שרון

פארק אריאל שרון

ראש מועצת חוף השרון במהלך הסיור בפארק: "יש לנו הזדמנות ליצור מרחב תיירותי משלים למטרופולין"; השרה להגנת הסביבה: "מעודדים ותומכים ביוזמות שמשפרות את איכות החיים ומקדמות שמירה על הסביבה"

סיור מיוחד נערך היום (רביעי) בפארק אריאל שרון (חירייה לשעבר) במטרה לבחון אפשרות ליישום מודל דומה בהר הפסולת של רעננה. בסיור השתתפו השרה להגנת הסביבה עידית סילמן, ראש מועצת חוף השרון אלי ברכה, חברת מועצת עיריית רעננה לשעבר רחלי סקעת, מנכ"ל פארק אריאל שרון דן ליכטמן וגורמי מקצוע נוספים.

פארק אריאל שרון, המשתרע על שטח של כ-8,400 דונם, נחשב לדוגמה עולמית מובילה לשיקום סביבתי, בהפיכת אתר פסולת לשעבר לריאה ירוקה ומוקד תיירות אקולוגי. הסיור מהווה צעד ראשון בבחינת אפשרות להקמת פרויקט דומה באזור השרון, תוך שימת דגש על שיתוף פעולה בין רשויות ולמידה ממודלים מוצלחים של שיקום סביבתי.

"יש חשיבות עליונה לשיקום של אתרים שהיו בעבר מפגעי פסולת וזיהום סביבתי, במיוחד במרחבים העירוניים" הדגישה השרה להגנת הסביבה עידית סילמן במהלך הסיור. "פארק אריאל שרון הוא דוגמה מצוינת לכך. כאן רואים השקעה של שנים, שהפכה את המפגע התברואתי הגדול ביותר בגוש דן לאתר תיירותי ומרכז חינוכי-סביבתי מוביל. חשוב להבין שהשיקום הוא תהליך מתמשך – גם אחרי 20 שנה אנחנו עדיין מטפלים בפליטות גזי המתאן מההר. זה מדגיש את החשיבות של ראייה ארוכת טווח בפרויקטים כאלה".

עוד הוסיפה השרה סילמן כי "המודל שפותח כאן, המשלב שיקום סביבתי עם פיתוח תיירותי וחינוכי, הוא מודל שאנחנו במשרד להגנת הסביבה רוצים לראות מיושם במקומות נוספים בארץ. החיבור שנוצר היום בין הגורמים המקצועיים מחוף השרון ורעננה לבין הצוות כאן בפארק אריאל שרון הוא קריטי. הוא מאפשר העברת ידע וניסיון שיכולים לסייע בהפיכת אזורים נוספים ממפגעים סביבתיים למוקדי טבע, תיירות וחינוך. אנחנו במשרד נתמוך ונעודד יוזמות כאלה, שמשפרות את איכות החיים של התושבים ומקדמות את השמירה על הסביבה".

"ראיתי הרבה הקבלה בין מה שקורה כאן בפארק אריאל שרון לבין מה שאפשר לתכנן ולראות במרחב השרון" אומר ראש מועצת חוף השרון אלי ברכה. "במרחב שבין נתניה לרעננה והרצליה, כשחוף השרון היא הליבה שלו, יש פוטנציאל עצום. אמנם הר הזבל שלנו קטן יחסית, אבל סביבו יש המון שטחי טבע שאפשר לשלב בפרויקט. אנחנו יכולים ליצור מרחב תיירותי משלים למטרופולין, שישרת את האוכלוסייה באזור כולו".

"אנחנו לומדים כמה אנחנו מפספסים את היתרון האדיר הזה ברעננה ובכל אזור השרון" אומרת חברת מועצת עיריית רעננה לשעבר רחלי סקעת. "יש כאן הזדמנות ליצור אצלנו, ליד הבית, מיני פארק אריאל שרון, עם אגמים, פארקים ותצפית מרהיבה על כל האזור. במשך 10 השנים האחרונות אני מנסה בכל דרך לקדם את המיזם הזה. כעת זו הזדמנות פז, ואני רואה בסיור המשותף היום איזושהי פריצת דרך".

מטעם פארק אריאל שרון השתתפו בסיור ראשי אגפים וגורמי מקצוע שסקרו למשתתפי הסיור על התהליכים האקלוגיים וההנדסיים בפארק. "אנו שמחים לחלוק את המודל שפיתחנו כאן". אומר מנכ"ל פארק אריאל שרון דן ליטכמן. "שיקום סביבתי הוא אתגר מורכב, אך התוצאות מדברות בעד עצמן – יצירת מרחב ירוק, בר-קיימא ומשמעותי לקהילה."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן