התחלות חדשות במוסדות החינוך של  חורב רעננה 

שנת הלימודים החדשה במוסדות החינוך של חורב ברעננה החלה עם שינויים משמעותיים.  גני הילדים עברו שיפוץ מקיף והתיכון עבר למבנה חדש. שינויים אלה משקפים מחויבות לשיפור הסביבה החינוכית עבור התלמידים הדגש הוא על יצירת אווירה לימודית טובה יותר התומכת בצמיחה האקדמית תורנית והאישית של התלמידים

התחלות חדשות במוסדות החינוך של  חורב רעננה 
התחלות חדשות במוסדות החינוך של  חורב רעננה 

חורב, רצף חינוכי מינקות ועד תיכון

אחד הנושאים הבולטים בחורב הוא הרצף החינוכי, רוב הילדים שמתחילים בגני חורב ממשיכים עד המוסדות החינוך של חורב רעננה הוקמו לפני כ 30 שנה כשנפתחו גני הילדים הראשונים, בהמשך הוקם בית הספר היסודי השוכן היום ברחוב תל חי ותיכון חורב לבנות. מעבר חלק זה עוזר לבנות בסיס חינוכי יציב, ומכין את התלמידים מבחינה אקדמית, תורנית חברתית ורגשית לאתגרים עתידיים.

עם השנים נבנתה קהילה יציבה סביב מוסדות החינוך של חורב, השנה מוסדות החינוך של חורב ברעננה פתחו את שנת הלימודים החדשה עם שדרוגים משמעותיים, גני הילדים שופצו ובנות תיכון חורב החלו את שנת הלימודים במבנה חדש ומתאים לצרכים החינוכיים של התלמידות. 

ההישג של פיתוח מוסדות חורב הוא הישג משמעותי. החיבור בין רשימות דתיות חרדיות כמו שבת אחים יחד עם רשימת הרוב הדמוקרטי בהנהגת ראש העיר שנראה עד לפני מספר חודשים בלתי אפשרי הפך את רעננה לעיר הדואגת לילדיה בלי קשר לזהותם הדתית או החילונית.

בניין חדש לתיכון חורב לבנות

תיכון חורב לבנות ששכן במתקן לא ראוי ברחוב אליעזר יפה שודרג גם הוא. תיכון חורב לבנות עבר לבניין חדש בתוך מתחם תיכון רועי קליין. מעבר זה מטפל בבעיות קודמות כמו כיתות צפופות ותנאי למידה לא מתאימים. הבניין החדש מציע סביבה מודרנית ומרווחת יותר, חיונית הן לצמיחה אקדמית והן אישית. המעבר התאפשר הודות למאמציהם של מנהיגי הקהילה, כולל ראש העיר חיים ברוידא וסגן ראש העיר שמואל ווגמן והמשנה לראש העיר מאיר גרידיש שהוביל את התהליך. מסירותם לשיפור תשתיות החינוך מדגימה מחויבות חזקה לעתידם של תלמידי חורב. עדכונים אלה נועדו לספק סביבת למידה טובה יותר, ולהבטיח שהתלמידים יוכלו לשגשג מבחינה אקדמית ואישית.

באירוע חנוכת תיכון חורב לבנות ברעננה במתחם רועי קליין הדגיש ראש העיר חיים ברוידא את חשיבות רווחת הילדים, תוך הדגשה כי ביקוריו היומיים במוסדות החינוך נובעים ממחויבות לרווחת התלמידים. הרב ישראל דנציגר, מנהל מוסדות חורב, דיבר על ההיסטוריה בת 30 השנים של בית הספר ותפקידו בטיפוח חיים משותפים ברעננה. סגני ראש העיר שמואל ווגמן ורונית וינטראוב, המשנה לראש העיר מאיר גרידיש, חברי המועצה רועי כהן ענבר הוכברג וענבר סמובסקי נכחו גם הם, והדגישו את תמיכת הקהילה. ראש אגף החינוך רויטל שפירא וראש אגף החינוך העל יסודי דודי זינגר הגיעו גם הם לאירוע חנוכת המבנה.

ווגמן דיבר על כבוד הדדי ודו-קיום והדגיש את השילוב של תנועת נוער חילונית יחד עם פעילות קהילתית ותיכון חרדי במבנה אחד. המשנה לראש העיר גרידיש הדגיש את חובתם של נבחרי הציבור לפעול למען חיים משותפים בהרמוניה. האירוע היה חגיגה של התחלה חדשה לבית הספר ומחויבותו לספק חינוך איכותי בקהילה מגוונת ומאוחדת.

מיכל טל בידאני, ענבר סמובסקי, רונית וינטראוב, ענבר הוכברג, חיים ברוידא, מאיר גרידיש, שמואל ווגמן

שיפוץ מקיף באשכול הגנים של חורב

אשכול גני הילדים של חורב הנמצא בשכונת רסקו זכה גם הוא לשיפוץ מקיף שכלל חידוש מתקנים צביעה יסודית של כיתות הגן ושיפורים בטיחותיים במתקני הגן. יעל דוייב, מנהלת אשכול הגנים בחורב, הדגישה את הקהילה המלוכדת שהמוסד מטפח. היא מאמינה שאווירה משפחתית משפרת את הלמידה על ידי יצירת קשרים חזקים בין תלמידים, מורים והורים. סביבה תומכת זו מבטיחה שכולם מרגישים חלק ממשפחת חורב, ומקדמת שיתוף פעולה וכבוד הדדי. השיפוצים כללו צביעת המתחם כולו, המורכב מחמש כיתות, ויצירת אווירה מזמינה. בנוסף, הותקנו מטהרי מים כדי להבטיח שלילדים תהיה גישה למי שתייה נקיים לאורך כל היום. שיפורים אלה נועדו לשפר את סביבת הלמידה עבור כ-120 ילדים בגילאי 3 עד 6 הרשומים השנה. הביקוש למקומות במעונות יום ממשיך לגדול, מה שמדגיש את חשיבות השמירה על מתקנים באיכות גבוהה.

רצף חינוכי מינקות ועד תיכון

דוייב מדגישה גם את חשיבות הרציפות החינוכית. רוב הילדים שמתחילים בגני חורב ממשיכים עד התיכון באותה מערכת. מעבר חלק זה עוזר לבנות בסיס חינוכי יציב, ומכין את התלמידים מבחינה אקדמית, חברתית ורגשית לאתגרים עתידיים.

רוח קהילתית בחורב

מוסדות החינוך של חורב ברעננה ידועים בתחושת הקהילתיות החזקה שלהם, המתוארת לעתים קרובות כסביבה משפחתית. גישה זו מטפחת יחסים קרובים בין תלמידים, מורים והורים, ויוצרת אווירה תומכת ומעורבת. תחושת השייכות מטופחת באמצעות יוזמות שונות המקדמות שיתוף פעולה ותמיכה הדדית, ומבטיחות שכולם ירגישו חלק ממשפחת חורב.

המחויבות לכבוד הדדי ולחיים משותפים ניכרת באינטראקציות בתוך קהילת בית הספר ועם הקהילה הרחבה יותר של רעננה. רוח זו של אחדות ושיתוף פעולה עוזרת לבנות סביבת למידה חיובית, שבה תלמידים יכולים לשגשג הן מבחינה אקדמית והן מבחינה אישית. הדגש על קהילתיות אינו רק פילוסופיה אלא פרקטיקה יומיומית המגדירה את החוויה בחורב, ההופכת אותו למקום ייחודי ומטפח לחינוך.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן