"קודם עסקה אחר כך תיסע" משפחתה של נעמה לוי מרעננה לראש הממשלה

נחשפו תמונות חדשות של נעמה לוי מרעננה מהימים הראשונים אחרי החטיפה ממוצב נחל עוז. איילת, אמה של נעמה לוי, אמרה: "ראש הממשלה, קודם עסקה ואחר כך תיסע, זה לא הזמן לנסיעות ראווה".

נעמה לוי מהימים הראשונים לאחר החטיפה

נעמה לוי נחטפה ב-7 באוקטובר ממוצב נחל עוז, שם שרתה כתצפיתנית. נעמה ילידת רעננה בוגרת חטיבת אלון ותיכון מטרוווסט, התגייסה לצהל אחרי שנת שרות והגיע למוצב ימים ספורים לפני האירוע. נעמה נחטפה בנפרד סרטון החטיפה המזעזע בו היא נראית מדממת מוכנסת לג'יפ ונחטפת הוא אחת התמונות הקשות מימיה הראשונים של המלחמה.

 לדברי אביה, יוני לוי, ההפרדה של נעמה מחברותיה התרחשה בשלב מוקדם של החטיפה. הוא ציין שהסרטון שהופץ באופן נרחב, בו נראים בני הערובה נגררים לג'יפ, אינו כולל את נעמה, שכן היא כבר נחטפה בשלב זה.

המשפחה קיבלה ידיעות קשות לפיהן נעמה מוחזקת במנהרות, טקטיקה אופיינית בה משתמש חמאס להסתרת בני ערובה. למרות הנסיבות הקשות, ישנה שביב תקווה: נמסר להם שהיא בחיים. מידע זה היווה חבל הצלה עבור הוריה של נעמה, הפועלים ללא לאות למען שחרורה. פרטי חטיפתה של נעמה מדגישים את המצב המורכב והמסוכן בו נמצאים בני הערובה ומחזקים את הצורך הדחוף בפתרון.

הקהילה ברעננה עושה מאמצים רבים לשמור את נעמה במודעות הציבורית על מנת לסייע במאמץ לשחרורה. בין האירועים שנערכו מסע אופניים בהשתתפות מאות רוכבים ואירוע הפרשת חלה.

הוריה של נעמה לוי, איילת לוי שחר ויוני לוי, השמיעו את קולם בקשר לחטיפת בתם ולצורך הדחוף בשחרורה. שני ההורים הדגישו כי נעמה נחטפה בנפרד מחברותיה התצפיתניות והוחזקה לבדה במשך תקופה ארוכה. לדברי יוני, המשפחה קיבלה מידע אמין לפיו נעמה בחיים ומוחזקת במנהרות. בפנייה רגשית, הביעה איילת את נכונותה להצטרף לראש הממשלה לנסיעה לארה"ב, אך ורק אם תהיה התקדמות משמעותית במשא ומתן לשחרור בני הערובה. היא קראה לראש הממשלה לתעדף עסקה על פני כל נסיעה דיפלומטית, והדגישה את המצוקה הרגשית בה שרויה המשפחה.

 

אמה של נעמה, איילת לוי שחר, הביעה את מורת רוחה מהגישה הנוכחית. היא הדגישה כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו להתמקד במשא ומתן על עסקה במקום לתכנן נסיעות בינלאומיות. איילת קראה שוב ושוב לנתניהו לדחות את ביקורו המתוכנן בארצות הברית עד שתושג התקדמות משמעותית בהבטחת שחרורם של בני הערובה. היא הביעה את חוסר נכונותה ללוות אותו עד שהשיחות יתקדמו. תחינתה פשוטה: "תסתכל לה בעיניים, זאת הילדה שלי. תיפגש איתנו באופן מיידי. נתניהו – קודם עסקה ואחר כך תיסע, זה לא הזמן לנסיעות ראווה".

אביה של נעמה, יוני לוי, חזר והדגיש כי מבצע צבאי אינו הפתרון. המשפחה קיבלה מידע המאשר כי נעמה בחיים ומוחזקת במנהרות. הם מאמינים שעסקה במשא ומתן היא הדרך היחידה להחזירה הביתה יחד עם בני ערובה אחרים. הדחיפות בקריאותיהם מדגישה את המחיר הרגשי ואת הצורך הנואש בפעולה ממשלתית שתעמיד את שחרור בני הערובה בראש סדר העדיפויות על פני התחייבויות דיפלומטיות.

 

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן