חדשות רעננה

תקציב עיריית רעננה לשנת 2024: אבן דרך היסטורית של למעלה ממיליארד ש"ח

עיריית רעננה אישרה את תקציבה לשנת 2024, צעד משמעותי המסמן את הפעם הראשונה בה התקציב עובר את רף מיליארד השקלים

תקציב עיריית רעננה לשנת 2024
אושר תקציב עיריית רעננה לשנת 2024

"בתקציב הקפדנו לשמור על איכות החיים ורמת השירותים הגבוהה בעיר, תוך שימת דגש והרחבת ההשקעה בתחום הביטחון, לנוכח התקופה הביטחונית המורכבת"

במפגן של אחדות ממנו לא נהנתה רעננה שנים רבות אושר תקציב העירייה לשנת 2024 ברוב קולות

התקציב שאושר, בסך 1,023,974,772 ש"ח, משקף תוכנית מקיפה שמטרתה לטפח צמיחה ופיתוח בעיר. ראש העיר, חיים ברוידא, הדגיש את חשיבות השמירה על איכות החיים ורמת שירותים גבוהה, במיוחד לאור המצב הביטחוני המורכב. התקציב כולל בתוכו מגוון תחומים, עם השקעות בולטות בחינוך, תרבות, שירותים ציבוריים וביטחון.

סקירה כללית של תקציב 2024

תקציב עיריית רעננה לשנת 2024 מציין אבן דרך משמעותית, כשהוא עובר לראשונה את רף מיליארד השקלים. התקציב הכולל, העומד על 1,023,974,772 ש"ח, אושר על ידי מועצת העיר ב-26 ביוני 2024. תקציב זה מתמקד בשמירה על צמיחתה ופיתוחה של העיר, תוך התמודדות עם אתגרי הביטחון הנוכחיים.

חלק ניכר מהתקציב, 398 מיליון ש"ח, מוקצה לחינוך, תוך שימת דגש על תוכניות פדגוגיות חדשניות ופיתוח תשתיות. השקעה משמעותית נוספת היא בתחומי התרבות, הנוער והפנאי, עם 51 מיליון ש"ח המיועדים לפעילויות ומתקנים מגוונים. התקציב נותן עדיפות גם לשירותים לתושב, עם 230 מיליון ש"ח המוקצים לפרויקטים כמו פרויקט התחבורה "נעים בסופ"ש" ושיפורי נגישות. בסך הכל, תקציב 2024 משקף גישה מאוזנת, שמטרתה לשפר את איכות החיים של תושבי רעננה, תוך הבטחת יציבות כלכלית וביטחונית.

השקעות עיקריות והקצאות

תקציב עיריית רעננה לשנת 2024 משקף התמקדות אסטרטגית בתחומים מרכזיים שמטרתם לשפר את צמיחתה ופיתוחה של העיר. התקציב, שעובר לראשונה את רף מיליארד השקלים, מקצה סכומים משמעותיים לחינוך, תרבות, נוער, פנאי ושירותים ציבוריים. השקעות אלו נועדו לשפר את איכות חייהם של התושבים ולהבטיח שהעיר תישאר מקום נחשק למגורים.

מגזר החינוך

חלק ניכר מהתקציב, 398 מיליון שקל, מיועד למערכת החינוך. זה כולל תכנון ובנייה של חמישה בתי ספר חדשים ושישה עשר גני ילדים. תוכניות חינוכיות מתקדמות, כגון לימודי בינה מלאכותית ומציאות מדומה, יוכנסו כדי לצייד את התלמידים במיומנויות מודרניות. בנוסף, ישנה התמקדות בחינוך לגיל הרך, כאשר 132 מיליון שקל מוקצים להכשרת צוות ותוכניות פדגוגיות חדשניות תחת "הדרך הרעננית". חינוך פיננסי מגיל צעיר גם הוא בראש סדר העדיפויות.

תרבות, נוער ופנאי

בתחום התרבות, הנוער והפנאי, התקציב מקצה 51 מיליון שקל. מימון זה יתמוך במגוון אירועים תרבותיים לכל הגילאים, כולל פסטיבלים ואמנות רחוב. כמו כן, מתגבשות תוכניות למתחם תרבות עירוני חדש במרכז העיר. תקציב תנועות הנוער גדל משמעותית ב-30%, ותקציב המועצה לנשים הוכפל. יוזמות אלו נועדו לטפח חיי קהילה תוססים ולספק הזדמנויות להתפתחות אישית וחברתית.

בסך הכל, השקעות והקצאות עיקריות אלו נועדו לתמוך בצמיחתה המתמשכת של רעננה ולהבטיח שלתושבים תהיה גישה לשירותים והזדמנויות איכותיים.

שירותים לתושב ורווחה

תקציב 2024 של עיריית רעננה מקצה 230 מיליון ש"ח עבור שירותים לתושב, בדגש על שיפור איכותם ונגישותם של שירותי העירייה. יוזמה בולטת אחת היא פרויקט "נעים בסופ"ש", במימון משותף עם עיריית תל אביב-יפו. פרויקט זה מציע תחבורה ציבורית חינמית בין רעננה למרכזי הבילוי בתל אביב בסופי שבוע וחגים, במטרה לשפר את הניידות והנוחות עבור התושבים.

בנוסף, הוקצו 3.5 מיליון ש"ח לתכנית אב לנגישות במרחב הציבורי ובמבני העירייה. תכנית זו כוללת שדרוג תשתיות להבטחת נגישות מיטבית לכלל התושבים, בדגש על אנשים עם מוגבלויות. התקציב כולל גם 2 מיליון ש"ח עבור מערכת CRM חדשה שנועדה לייעל את טיפול בפניות הציבור ולשפר את התקשורת בין העירייה לקהילה.

בתחום הרווחה, מוקצים 92 מיליון ש"ח, עם תכניות המכוונות לטיפול בנוער, מניעת אלימות וביטחון תזונתי. גישה הוליסטית זו שמה לה למטרה לתת מענה לאתגרים חברתיים מגוונים ולקדם את רווחתם של תושבי רעננה.

שיפורים במרחב הציבורי ובאבטחה

תקציב עיריית רעננה לשנת 2024 כולל השקעות משמעותיות שמטרתן לשפר הן את המרחבים הציבוריים והן את אמצעי האבטחה, המשקפות את מחויבותה של העיר לשמירה על סביבה בטוחה ומזמינה. סכום משמעותי של 28 מיליון ש"ח יוקדש לשיפורי אבטחה. סכום זה כולל הרחבת מערך האבטחה, הגברת הסיורים במוסדות חינוך ושיפור מוכנות החירום, המהווים צעדים קריטיים בתקופה מורכבת זו.

בנוסף, 21 מיליון ש"ח יוקצו לפיתוח וטיפוח המרחבים הציבוריים. השקעה זו תשמש לשדרוג גני שעשועים, יישום תכנית הצללה מקיפה וקידום פרויקטים של ייעור עירוני. העירייה מתכננת גם לשדרג את תשתיות הולכי הרגל ולהרחיב את היוזמות הירוקות, כגון הגדלת מספר עמדות הטעינה לרכבים חשמליים.

 

 

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן