חדשות רעננה

אושר תקציב עיריית רעננה לשנת 2021

מועצת העיר אישרה את תקציב עיריית רעננה לשנת 2021

תקציב 2021 עומד השנה על 840 מיליון ₪. תקציב הפיתוח עומד על 203 מיליון ₪

במרכז התקציב השקעה בתחומי החינוך, קהילה תרבות וספורט, פיתוח ותמיכה בעסקים, סביבה קיימות ואנרגיות מתחדשות

חיים ברוידא "מודה לחברי המועצה על האמון"

תקציב עיריית רעננה לשנת 2021 אושר על ידי מועצת העיר בישיבה שהתקיימה הערב (שלישי, 29.12.2020).

בניית תקציב 2021 היה תהליך מורכב ומאתגר בשל ההשלכות הכלכליות המשמעותיות הנובעות ממשבר הקורונה המתמשך. בתהליך בניית התקציב נבחנו כל ההיבטים הפיננסים הנובעים מהמשבר תוך יצירת איזון בתקופה שמלווה בהרבה אי וודאות. הנהלת העיר הציבה כמטרה הצגת תקציב מאוזן המציב את צרכי התושב במרכז ושומר על רמה מיטבית של שירותים עירוניים.

ראש העיר, חיים ברוידא: "אני מודה לחברי המועצה על הבעת האמון ועל אישור התקציב לשנת 2021. תקציב זה מגלם בתוכו את התקופה המורכבת בה אנו מצויים והאתגרים איתם אנו מתמודדים בעקבות משבר הקורונה. הושקעה עבודה מקצועית וחשיבה מעמיקה ומקיפה בבניית תקציב מותאם לתנאי אי הודאות והמורכבות הפיננסית. למרות כל האילוצים אנחנו לא מוותרים על איכות החיים ורמת השירותים שאנו מעניקים לתושבים, ולכן שמנו דגש על יותר עשייה בפחות כסף. התייעלות וחסכון לצד הרחבת המשאבים החיצוניים המביאים להגדלת ההשקעה בתושב".

תקציב החינוך עומד השנה על 290 מיליון ₪. התקציב גובש לאחר הליך מקיף של שיתוף ציבור בהיבט הפדגוגי, בו הוזמנו התושבים לשיח פתוח עם ראש העיר, ראש אגף החינוך ובכירי מערכת החינוך בעיר.

בנוסף במסגרת תקציב הפיתוח נכלל השנה תקציב בהיקף של כ-70 מיליון ₪ כהשקעה בבינוי ושיפוץ מוסדות החינוך, הדבר מהווה הכפלה בהשקעה ביחס לשנים קודמות . התקציב יושקע בתנופת בנייה משמעותית ביותר לפתיחת 10 בתי ספר חדשים בעיר בטווח של 4 שנים. בתי הספר שייבנו יעניקו מענה למגוון רחב של קהילות מסוגים שונים כגון: בית ספר דמוקרטי, חינוך מיוחד, פלורליסטי, מחוננים ועוד.

בנוסף, תימשך העבודה על שדרוג מוסדות החינוך בעיר, והשנה ישופצו באופן יסודי 3 בתי ספר ו-11 גנים, בהתאם לתוכנית האב אשר תימשך מידי שנה, וכן יתקיימו עבודות לפיתוח מרחבי למידה מתקדמים והמשך השקעה בציוד. כמו כן, תתקיים השקעה בשדרוג משמעותי של תשתיות ההוראה והלמידה מרחוק, בכדי לתת מענה איכותי ומתקדם הן לתלמידים והן לצוותי ההוראה בעת הצורך בלמידה מקוונת.

תקציב הפעילות בתחום הקהילה, תרבות וספורט עומד השנה על 90 מיליון ₪.
בתחום התרבות ישודרגו המרכזיים הקהילתיים ברחבי העיר ויבנה מרכז קהילתי חדש בשכונת נווה זמר. במרכז המוזיקה העירוני יושלמו העבודות וייפתח חלקו השני, שיהפוך את המרכז לגדול מסוגו בארץ, בעלות של כ –18מיליון ₪. בתחום נוער וצעירים נעסוק בהסדרת המבנים לתנועות הנוער וכן בשדרוג הפעילות במרכז הצעירים.

העירייה גם תפעל השנה לקדם את התוכנית המפורטת שגיבשה בנושא דיור לזוגות צעירים, במטרה לבנות בעיר יחידות דיור קטנות, במגוון גדלים ובאזורים שונים של העיר, שיתנו מענה לזוגות בתחילת דרכם.

בתחום הספורט השקיעה השנה העירייה תקציב המיועד לפתיחת אולם ספורט בסך של 17 מיליון ₪ וכן תקציב לשדרוג אולמות ספורט קיימים, פתיחת מגרש בייסבול וכדורגל משולב, שדרוג אולם הספורט בקרית שרת והוספת מתקני גלישה חווייתיים לכל המשפחה בקרית הנופש והספורט, בעלות כוללת של 14 מיליון ₪.

בתחום השירותים החברתיים הגדילה העירייה את התקציב בסכום של 5 מיליון ₪, שיושקעו בין השאר בהרחבת השירותים והסיוע לתושבי העיר שנפגעו כתוצאה מנגיף הקורונה. בנוסף, ייפתח "הבית לתושב", אשר ירכז תחת קורות גג אחת את השירותים המגוונים שמעניקה העירייה לתושב בתחום המשפחה כולל: התחנה לטיפול בזוג ובמשפחה, מרכז גישור, מרכז למניעת אלימות במשפחה ועוד. זאת ועוד, העירייה תשדרג את הפעילות לאזרחים הוותיקים, בין היתר ביוזמות חדשות ובפעילות העשרה ופנאי, באמצעים דיגיטליים מותאמים.

ההשקעה בתחום החדשנות והתמיכה בעסקים ב-2021 תגדל ביחס ל-2020, במטרה להמשיך ולהשקיע בקידום המסחר בעיר ותמיכה בעסקים המקומיים. העירייה תפתח מתחמי מסחר חדשים בשכונת נאות שדה, שכונת נווה זמר וכן תבנה את פרויקט "חצר השוק", מתחם בילוי ופנאי חדש ברחוב השוק, שיהפוך למתחם מרכזי ותוסס.

בנוסף, תצא לפעול תוכנית האב לשדרוג רחוב אחוזה בהשקעה של 4 מיליון ₪, הכוללת שדרוג חזיתות בתי העסק לאורך הרחוב, פיתוח 8 מתחמי פנאי ומסחר חדשים, וכן שדרוג מדרכות ותשתיות עירוניות ברחוב אחוזה ובאזור התעשייה.

העירייה תפעל השנה לאחד ולשדרג את השירות הניתן לתושבי העיר, כולל במסגרת מערך עיר חכמה, אשר יציע לתושבים שלל שירותים מתקדמים וחדשניים.

בנוסף, העבודות בכביש עוקף צפוני צפויות להסתיים בתחילת 2021 והוא יפתח לרווחת התושבים והעסקים.

בתחום הסביבה, קיימות ואנרגיות מתחדשות תשקיע העירייה סכום של כ-22 מיליון ₪. העירייה תמשיך ליישם את תוכנית האב להתייעלות אנרגטית בתשתיות העירוניות, כולל הגדלת ייצור החשמל מאנרגיית השמש, החלפת מזגנים ומערכות תאורה למערכות חסכוניות ולא מזהמות, המשך פריסת נקודות טעינה לרכבים חשמליים, הצללת רחובות, נטיעת עצים, סלילת שבילי אופניים ועוד.

ייפתח מרכז קיימות, מדע וטכנולוגיה חדש במתחם כנרת, אשר יפעל לקידום נושא הקיימות ואיכות הסביבה בעיר, ויהווה בית פתוח לתושבים ולתלמידים בנושא דאגה לסביבה מקיימת וירוקה בעיר.

בנוסף, במטרה לצמצם את כמות הפסולת וליצור סביבה ירוקה ובריאה, העירייה תוסיף למגוון פחי המיחזור הייעודיים הפרוסים ברחבי העיר גם פחים כתומים, המיועדים למיחזור אריזות.

יימשכו העבודות לפיתוח הפארק המרכזי בשכונת נווה זמר בשטח של כ-40 דונם וכן יחלו העבודות על פיתוח מתחם אתגרי חדש לכל המשפחה שיוקם בשטח פארק רעננה.

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. אין תקציב אין אגרה אין סיירת - Raanana.news הגב

    […] המטריד הוא לא הסכמה על הצורך בסיירת אלא מאבק פוליטי, תקציב שנת 2021 אושר ללא בעיה ברוב קולות כולל קולותיהם של מי שנמנים […]

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן