חדשות רעננה

אחוזה 56, כולל או משרדי עירייה? ועדת ההקצאות תכריע

ועדת ההקצאות של עיריית רעננה תתכנס בשבוע הבא לאישור הקצאות קרקעות לצרכי ציבור ללא תמורה, ההקצאה המעניינת היא של מגרש עירוני באחוזה 56 לטובת בניית בית כנסת המבקשת עמותת אורות חיים ומשה מאשדוד שמפעילה כולל ומחזיקה גם בחברת נדל"ן, על אותו מגרש מתכננת עיריית רעננה לבנות בניין משרדים בן 6 קומות

אחוזה 56, כולל או משרדי עירייה? ועדת ההקצאות תכריע צילום DMEDIA

מה לעמותה מאשדוד המפעילה כולל ומחזיקה בבעלותה חברת נדל"ן עם הקצאת קרקע ללא תמורה במרכז רעננה ובניית בית כנסת עם 3 קומות וחניון תת קרקעי של 2 קומות נוספות?

ועדת ההקצאות של עיריית רעננה תתכנס בשבוע הבא לדיון שוטף בהקצאות קרקע עירונית לשימוש עמותות וגופים קהילתיים. בין הקצאת קרקע לתנועות נוער, לבית איזי שפירא, לאיחוד הצלה, לבתי כנסת ותיקים, לקהילות חדשות, בולטת בקשה להקצאת קרקע עירונית ברחוב אחוזה 56, במגרש החניה מאחורי הבניין המשמש היום את מנהל הספורט ותאגיד מי רעננה.

בחודש יוני 2021 הגישה עיריית רעננה תכנית מפורטת לאותו תא שטח בו היא מבקשת להגדיל את זכויות הבניה ל 300% ולבנות בניין בן 6 קומות ושטחים תת קרקעיים במקום המבנה הקיים.

בבקשת העמותה להקצאת הקרקע נכתב כי התכנון הוא לבנות בגב המבנה הקיים במגרש מבנה בן 3 קומות  כ400 מ"ר רבוע בכל קומה וחניון תת קרקעי בן 2 קומות נוספות, הקומה השלישית במבנה מיועדת לשימוש משותף עם עיריית רעננה.

לא ברור כיצד תכנית זו תואמת לתכנית העירייה לבנות על אותו תא שטח מבנה בן 6 קומות. מעיון בתכנית העירייה לאחוזה 56 עולה כי הבניה המתוכננת היא על אותו תא שטח כך שהקצאת קרקע תמנע את הבינוי העירוני המיועד להגדלת שטחי המשרדים העירוניים.

מתוך הוראות התכנית שהגישה עיריית רעננה:

התכנית מבקשת למקסם זכויות בניה למגרש ביעוד ציבורי עפ"י תכנית מתאר מאושרת רע/3000: תוספת שטח למבני ציבור, קביעת חזית מסחרית הפונה לרחוב אחוזה, תוספת שטח תת קרקעי לחניה, תוספת קומות מעל ומתחת לקרקע.

. הגדלת אחוזי בניה כוללים מעל מפלס הכניסה הקובעת מ-105% ל-300% ברוטו.
2. קביעת חזית מסחרית הפונה לרחוב אחוזה.
3. הגדלת מספר הקומות מ-3 ל-6 קומות מעל מפלס הכניסה הקובעת.
4. תוספת שטחים בתת הקרקע.
5. הגדלת תכסית הבנייה ל-50% על קרקעי.
6. קביעת קווי בניין.
7. קביעת השימושים המותרים.
8. הרחבת רחוב נתן יונתן ב-2 מטר

לעיון בתכנית המלאה כפי שמוצגת המנהל התכנון

הקצאת קרקע לעמותות היא ללא תמורה כך שבמידה ותאושר ההקצאה תנתן לעמותת ,אורות חיים ומשה, הטבה בשווי מיליונים רבים ללא תמורה.

בשנת 2019 נעשתה פניה למנהלת מחלקת התקשרויות ונכסים בעיריית רעננה בבקשה לבדוק את אפשרות הקצאת הקרקע ללא תמורה. תשובתה הייתה "בשלב זה אנו בוחנים אפשרויות למיקסום השימוש במקום לטובת העירייה והכנסותיה, כך שהקצאת קרקע ללא תמורה לגוף כלשהו אינה עומדת על הפרק בשלב זה.

מעיריית רעננה נמסר: עיריית רעננה פועלת בהתאם לחוזרי מנכ"ל. הקצאות הבינוי בעיר מבוצעות בהתאם לכללים ולנהלים ובשקיפות מלאה לציבור.

החלטות ועדת ההקצאות עוברות לאישור מועצת העיר לפני קבלת תוקף חוקי

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן