חדשות רעננה

איך לגדל תינוקות בריאים עם אהבה למים?

דווקא בחורף כשהתינוק לבוש בשכבות וטווח התנועה שלו מצומצם חשוב לתת לו את אפשרות להניע את גופו בחופשיות, שחיה עם תינוקות בחורף היא פתרון נפלא וחוויתי לירון צדיקוב מיובלים במיים על שחיית תינוקות דווקא בחורף

לירון צדיקוב יובלים במים "שחיה עם תינוקות גם בחורף"

מהי שחיית תינוקות ויתרונותיה?

שחיה עם תינוקות היא פעילות משותפת ואקטיבית להורה ולתינוק החל מגיל 3 חודשים. הפעילות תורמת להתפתחות המוטורית והרגשית, להגדלת טווחי תנועה ולהנעת הגוף בחופשיות במים הודות למשקל הקל של הגוף לצד כוח ההתנגדות הגדול במים שהופך את העבודה על השרירים לאפקטיבית יותר. הפעילות מקנה לילדים הרגלי מים ונשימה, מעצימה את הביטחון העצמי, מחזקת את הקשר של ההורה עם הילד בכך שמאפשרת זמן איכות ייחודי ללא הסחות דעת, עם הרבה מגע, משחק, אתגר והנאה משותפת.

מדוע כדאי לשחות בחורף?

בחורף התינוק לבוש בשכבות וטווח התנועה שלו מצומצם כאשר במים יש לו אפשרות להניע את גופו בחופשיות. בנוסף, המים חמים בטמפ' של 33 כמו גם החלל ולכן האפקט הוא כמו של מכשיר אדים אחד גדול שמקל על הנשימה. כמו כן, רוב התינוקות חולים בחורף, אך מחקרים מראים שתינוקות ששוחים חולים פחות הודות לכך שהשחייה מחזקת את המערכת החיסונית בדומה לכל פעילות גופנית ואף מפחיתה תדירות של דלקות אוזניים בניגוד לדעה הרווחת. 

בנוסף, למים יש כוח תרפויטי שנותן מענה למגוון קשיים בתחום הקשב והריכוז, ויסות חושי, חיזוק חגורת כתפיים, טונוס שרירים גבוה ועוד. הפעילות נמשכת עד גיל 4 שנים בקבוצות אינטימיות תואמות גיל ושלב התפתחותי ובהמשך ירכשו את יסודות השחייה בצורה קלה ומהירה. תינוקות שוחים הופכים לפעוטות עצמאיים שירגישו בנוח יותר בסביבה המימית ויילחצו פחות במקרה של בליעת מים וכך הפעילות עשויה להציל חיים. 

לירון צדיקוב בעלים ומדריכת החוג

שחיינית, מצילה, מדריכת שחייה מנוסה עם ותק של 15 שנים, מפעילת בריכה, בעלת תואר שני בחינוך באבחון וטיפול בלקויות למידה. לאחר עשור של עבודה כשכירה ופרילנסרית, בצעד אמיץ החלטתי להגשים חלום ולהקים חוג איכותי של שחיית תינוקות ופעוטות בשם "יובלים במים" ברעננה בשאיפה להתרחב גם למקומות נוספים. בעבודתי אני משלבת ידע מקצועי ותיאורטי וכך מצליחה להטמיע את עקרונות השחייה בצורה מיטבית וייחודית כבר מינקות. 

החוג בן 4 מפגשים מתקיים בבריכה מחוממת ומקורה ברעננה לפרטים

כתבות קשורות

השארת תגובה

פופולרי
עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן