חדשות רעננה

איך להפחית את הכאב במהלך ואחרי הטיפול שיניים?

אחד הדברים שמניעים יותר מכל את הפחד וההימנעות מטיפולי שיניים הוא החשש מהכאב. התוצאה הישירה של פחד מהטיפול בשיניים היא ברורה: הזנחה והחמרה של המצב ולעיתים נזקים קשים לחלל הפה ולשיניים.  ד"ר עמירם צהר מסביר איך אפשר להפחית את החשש ולהינות מבריאות הפה, לתאום פגישת יעוץ חינם

עמירם צוהר
ד"ר עמירם צהר- צהר לחיוך

אחד הדברים שמניעים יותר מכל את הפחד וההימנעות מטיפולי שיניים הוא החשש מהכאב. בסרטים, בספרים וגם בהתנסויות לא עדינות עם רופאים שונים, רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם טראומת כאב המגבירה את הפחדים וגורמת לעיתים גם לפוביות רציניות. התוצאה הישירה של פחד מהטיפול בשיניים היא ברורה: הזנחה והחמרה של המצב ולעיתים נזקים קשים לחלל הפה ולשיניים. 

במרפאות של ד"ר עמירם צהר, רופא שיניים ותיק ובעל רשת מרפאות צהר הפועלת באזור המרכז והשרון, שמים דגש מיוחד על הפחתת הכאב, כדי לאפשר למטופל לעבור חוויה אחרת, להתגבר על הפחד מהמפגש עם רופא השיניים וליצור שגרה בריאה של טיפול בשיניים. 

פתרונות להקלה על הכאב – כבר בתחילת הטיפול

תשומת הלב, כבר מהרגע בו מתיישב המטופל על הכסא לקראת הטיפול, ניתנת להפחתת הכאב והרגעת המטופל. לצד אלחוש באמצעות נוזל או משחה המכינים את האזור לקראת הזריקה המרדימה את האזור, שם הצוות של ד"ר צהר דגש על יצירת אווירה מרגיעה ותקשורת ישירה ומטיבה מול המטופל, המסייעת להרגיע ולהפחית את הכאב. 

במקום להפתיע ולטפל בחלל הפה דואג הצוות להסביר, להרגיע ולתווך את הפעולות במהלך הטיפול, דבר המקל על החרדה ומאפשר לטפל בכאב באופן קשוב.  בנוסף לאלחוש המוכר, משתמש ד"ר צהר במזרק וונד, מכשיר קטנטן שמשחרר בעדינות טיפות של נוזל המאלחש את הכאב. הוונד מאפשר להזריק את החומר המרדים מבלי שהמטופל מרגיש את חווית הזריקה, המעוררת בדרך כלל חשש גדול, בעיקר עבור מי שסובלים מחרדה מרופא השיניים. 

ככל שהפעולות האלו נעשות בעדינות ובשמרנות, כך מסביר ד"ר צהר, ההתנהגות של המטופל מאוזנת ונוצר רוגע, המסייע גם הוא להפחתת הכאב ולחוויה יותר נעימה במהלך הטיפול. 

ליווי בהרגעת הכאב גם לאחר הטיפול

גם השלכות הטיפול פוגמות לעיתים במוטיבציה של מטופלים להגיע למרפאה. הפחד מהכאב המגיע כשאפקט ההרדמה מתפוגג מלווה רבים ומונע מהם בסופו של דבר להגיע למרפאה מלכתחילה. 

ד"ר צהר מדגיש בהקשר הזה את החשיבות של מערכת יחסים קשובה עם המטופל. לפי צהר, הסברים מדויקים לגבי צעדי ההחלמה לאחר הטיפול מסייעים להקל על הכאב. המטופל יודע מה מצפה לו ומה מצופה ממנו מיד לאחר הטיפול. 

הוא מקבל הסברים כיצד להתמודד עם הכאב ואיך להקל עליו בימים שאחרי הטיפול. הקשר הישיר הזה עם הרופא והמרפאה, המידע הניתן בשקיפות למטופל ודגש על התפקיד של המטופל ואחריותו להחלמה טובה מהטיפול, כל אלו מסייעים להתמודד עם הכאב, להקל על החרדה ובסופו של דבר לאפשר למטופלים להגיע למרפאה בביטחון וללא פחד. 

ד"ר עמי צהר מנהל המרפאה של צוהר לחיוך בחולון. בוגר בית הספר לרפואת שיניים – אוניברסיטת ת"א (1989). תואר שני במנהל למערכות בריאות בפקולטה למנהל עסקים – אוניברסיטת ת"א) (2003). מבצע שתלים דנטליים והשתלות עצם בסיסיות ובנוסף מבצע שיקום על שיניים טבעיות ועל גבי שתלים.

לאתר המרפאה  לעמוד הפייסבוק לתאום ביקור לתכנית טיפול

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן