חדשות רעננה

איציק סעידיאן קפץ על הרימון בשביל כל נכי צה"ל

ביום רביעי 5.5.21 תתקיים הפגנה כחלק מהמאבק למען זכויות הלומי הקרב,
ההפגנה תהיה מול משרד האוצר בירושלים. אוטובוסים יצאו ביום רביעי 5.5.21 בשעה תשע מרחוב אחוזה 147 בית יד לבנים רעננה. כל מי שרוצה להגיע בהסעה נא להירשם אצל ישראל קומפלר 050-6765020 וארי ארבל
054-3333613

ארי ארבל יו"ר שלוחת ארגון נכי צה"ל ברעננה על ההפקרה המתמשכת של נכי צה"ל על ידי מדינת ישראל ועל מה שקורה מאחורי הקלעים בטיפול בנכי צה"ל. מה עורר את המאבק דווקא עכשיו?

איציק סעידיאן
הפגנה למען זכויות הלומי הקרב התמונה איציק סעידיאן. מתוך כתבה ששודרה בערוץ 12

איציק סעידיאן קפץ על הרימון בשביל כל נכי צה"ל אומר ארי ארבל,  73 שנים אחרי הקמת המדינה ואין חוק המסדיר את זכויות נכי צה"ל, כל זכויות נכי צה"ל מעוגנות בתקנות שיכולות להשתנות לפי גחמה פוליטית וזאת בהעדר חוק שיסדיר ויקבע את זכויות נכי צה"ל, אין ביטחון בהמשכיות.

 

איך זה קרה?

היה נוח למשרד הביטחון להשאיר הכל תחת שליטה שלהם, ליצור חוסר ביטחון בהמשכיות נערכו  מספר דיונים מול משרד הביטחון אותם הוביל יו"ר הארגון עידן קליימן, הוקמה ועדה בראשות האלוף אייל בן ראובן שהוציאה מסקנות אך בפועל מנסים לטשטש ולמסמס את החלטות הוועדה.

אחת הדוגמאות היא חוק בתי הלוחם, בתי הלוחם ממומנים על ידי חברי ארגון נכי צה"ל, החוק נועד להסדיר את מימון בתי הלוחם שמשרתים את נכי צה"ל ומסייעים בשיקום . יש 108 נושאים שלא מטופלים

תן דוגמא לעיוות של הטיפול בנכים?

מבחן ההכנסה הוא אחת העוולות הגדולות ביותר שנעשו לנכי צה"ל, מבחן ההכנסה דאג לשלול מנכי צה"ל הזכאים לקצבת קיום את רווחתם הכלכלית. מבחן ההכנסה מונע מהחברים לקבל כל הכנסה ממקור אחר כגון : שכר דירה, רווחים מהשקעות – אלא בקיזוז קצבת הנצרך. כך נוצר מצב שנכי צה"ל נשארו שבויים בתוך תקציב מחייה מצומצם מאוד, חלקם הגדול הגיע לקו העוני, ללא יכולת "להרים את האף מעל המים".

מה עם הטיפול בהלומי קרב?

זה אחד הנושאים הכואבים ביותר, נעשה עוול נורא. הוועדות הרפואיות במקום לבחון באופן אובייקטיבי את ההכרה בנכי צה"ל בכלל ובהלומי קרב בפרט. יש ניסיון לקעקע את הפגיעה הנפשית ממנה הם סובלים על ידי פגיעה באמינותם באמצעות חיטוט בעברם האישי שלא רלוונטי. פסיכיאטרים שמציבים קשיים לא הגיוניים בפני הנכים.

שיקול הדעת של הרופאים הפך להיות כלכלי ולא מקצועי, כל החלטה יכולה להשפיע על השיקום של הנכה לדוגמא דרישה להתאים פרוטזות ישנות ולא לרכוש חדשות.

ארי ארבל
ארי ארבל

ארי ארבל תושב רעננה סמנכ"ל השיווק של ארונות ריוויירה  חבר הנהלת ארגון נכי צה"ל  יו"ר עיתון הלוחם ויו"ר ועדה מלגות.

במקביל למאבק של נכי צה"ל עיריית רעננה יוצאת בתוכנית מיוחדת לסיוע וליווי תושבים הלומי קרב

התוכנית תסייע להלומי הקרב תושבי העיר במגוון נושאים, בהם מפגשים עם איש מקצוע בתחום, סיוע במיצוי זכויות, סיוע בהתמודדות בירוקרטית מול גופים שונים ועוד.

בעקבות המקרה הטרגי של הלוחם לשעבר איציק סעידיאן, עיריית רעננה החליטה להרים את הכפפה ולגבש את התוכנית מיוחדת כדי להעניק ככל הניתן סיוע לתושבי העיר המוכרים כהלומי קרב.

העירייה, באמצעות האגף לשירותים חברתיים, תיזום פנייה למשרד הביטחון במטרה להציע שיתוף פעולה בנושא, ובנוסף תפרסם העירייה קול קורא לציבור המזמין תושבים הלומי קרב להצטרף לתוכנית המיוחדת שתיפתח עבורם ותכלול, בין השאר ליווי אישי או קבוצתי של איש מקצוע מיוחד, סיוע בהשמה פרטנית, סיוע במיצוי זכויות, סיוע בהתמודדות עם הבירוקרטיה מול גופים רלוונטיים הבאים במגע עם הלומי הקרב וכן ליווי פסיכולוגי במידת הצורך. 

ראש העיר רעננה, חיים ברוידא: "המחויבות שלנו כחברה, היא להמשיך וללוות את הלומי הקרב, אותם אנשים יקרים שלחמו בגופם ובנפשם למען ביטחוננו. לכן, בהובלת האגף לשירותים חברתיים, יזמתי הקמתה של תכנית ייעודית  למען הלומי הקרב מקרב תושבי העיר על מנת להקל עליהם ככל הניתן ולסייע להם במיצוי זכויותיהם".

איציק סעידיאן
הפגנה למען זכויות הלומי הקרב התמונה איציק סעידיאן. מתוך כתבה ששודרה בערוץ 12

כתבות קשורות

השארת תגובה

פופולרי
עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן