חדשות רעננה

"אסולין היה כדורגלן עם לב זהב"

פרשן הכדורגל אייל לחמן שאימן את ליאור אסולין ז"ל נפרד מהחלוץ שייזכר לא רק בזכות הכישרון הגדול שהיה לו ברגליים, אלא גם ובעיקר בזכות האישיות שלו מחוץ לקווים

ליאור אסולין יליד רעננה פרש ממשחק פעיל ב־2019, לאחר ששיחק כחלוץ בלא מעט קבוצות בכדורגל הישראלי. "אוהדי הכדורגל בוודאי יזכרו את ליאור אסולין בגלל השערים המרהיבים שכבש. אני אזכור אותו בזכות לבו הגדול", אומר בצער אייל לחמן שזכה לאמן אותו  

"ליאור שיחק אצלי בשלוש קדנציות, עשרות משחקים ומאות אימונים. אני יכול להעיד שהתכונה המובילה אצלו הייתה לב זהב. נאמנות ונתינה אינסופית – למשפחתו ולחבריו. מי שהכיר אותו מקרוב, זכה לחיוך המבויש של ליאור, לשמחת החיים ולנתינה האינסופית שלו. כשמו כן הוא, תמיד הפנים שלו היו מוארות באור.

ליאור שיחק אצלי בעונה הקסומה בהרצליה, כשליאור סיים אותה עם 28 שערים – שיא שלא נשבר עד היום. הוא היה אז בן 21 ותוכנן שימשיך לעונה נוספת. הוא אך ביקש לעבור לליגת העל. אני המלצתי עליו בחום לחברי אבי לוזון – וליאור שוחרר ועבר לעונה במכבי פ"ת". 

הרבה אוהדים לא ישכחו את הניצחון של בני סכנין, בשנת 2004, עונה שבה הקבוצה אומנה על ידי אייל לחמן. "זיהיתי את הפוטנציאל של אסולין ודאגתי לצרף את ליאור אלי – לסכנין לעונת הגביע הקסומה, להתקפה הכי מהירה בכדורגל הישראלי. אסולין היה 'ווינר'.

בייתה לו בעיטה אדירה – השוער לא רואה את הכדור שנבעט לשער.

אני חושב כעת על אמו מימי שחיכתה לו כהרגלה כל משחק בשורה הראשונה – שאיבדה את בנה על הקהל שנשא אותו רחובות שלמים על הכתפיים ועל האבדה הגדולה של כולנו. לליאור הייתה קריירת כדורגל מרשימה אבל הכי חשוב שיזכרו אותו כאדם טוב, חיובי, אופטימי ומחויך".

כיצד הגבת ששמעת על הירצחו?

"כששמעתי שליאור נעדר, הייתי בטוח שהוא יצא מזה. כזה היה ליאור, קפיצי, מגיב מהר, לא חתול רחוב – אלא נמר. השמועות אומרות שהוא עזב מהראשונים, אך המרצחים חיכו לרכבים והפתיעו אותם. אם הייתה ניתנת ליאור התרעה ולו של מאית שנייה, הוא היה מתחמק, הוא היה מתגבר, הוא היה יוצא מזה. ממש נקרע הלב על כל מה שקרה שם לכולם. ליאור גרם כל כך הרבה שמחה לאוהדים, אך לא רווה נחת בחייו. תמיד אזכור אותו כ'ליאור לב זהב' ואת כישרונו המיוחד"

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן