חדשות רעננה

"אף אחד לא יישאר רעב בחג"

שאיפת חייה של נטלי רודולר, תושבת רעננה, היא לסייע לנזקקים. נטלי, שאחראית על עשרות יוזמות חברתיות ביניהן הקמת העמותה נתלי  – נתינה מהלב, זוכה להגשים את חלום חייה – הקמת מרכול לנזקקים שיחל את פעילותו בראש השנה

צילום: פרטי
נטלי רודלר וצוות ישיבת בני עקיבא רעננה צילום: פרטי

"אם מישהו פושט יד זה אומר שהוא זקוק – תני לו משהו", זה המשפט שאמר לי אבי כשהייתי קטנה. מאז הוא הפך לחלק בלתי נפרד מחיי ולמוטו שלי", אומרת נטלי.

נטלי רודולר (42), אם ל-9 מרעננה, מספרת בהתרגשות על החלום שהחל בחצר ביתה ויהפוך בקרוב למרכול לנזקקים ברחוב אוסטרובסקי ברעננה. את המרכול יתפעלו נערים ונערות. "חסד וחינוך הם ערכים עליונים עבורי. המרכול יחל את פעילותו לקראת ראש השנה וייתן מענה לנזקקי העיר. מבחינתי מדובר בחלום שהתגשם". 

נטלי אם ל-9 ילדים, מורה ומחנכת בבית הספר תל"י, אימצה ללבה את משפטו של אביה והפכה אותו לדרך חיים. לפני 10 שנים, בנה בן ה-4 חלה בלוקמיה ואושפז בבית החולים, בחרה המשפחה להתמודד באמצעות נתינה והקימה עמותה שמסייעת לנזקקים בקריית שרת השכונה בה היא מתגוררת. בעלה ערן, שעבד בארגון "לקט ישראל", סייע לה בהקמת מרכז קטן מתוך חצר ביתם, שתמך באנשי השכונה וסיפק להם פירות וירקות. 

נטלי מספרת: "כשבני חלה, הבנתי שכדי לקבל חיים -צריך לתת חיים. פתחנו את ביתנו למען תושבי השכונה שהגיעו בהמוניהם. פתאום הבנתי שלא רק אני ומשפחתי חווים קשיים. כבר אז, הבטחתי לעצמי שמעתה ביתי יהיה פתוח לחסדים". 

בני הזוג רודולר הם הורים לתשעה ילדים שאחראים על מפעל הנתינה נעזרים במאות מתנדבים תושבי העיר רעננה. המטרה של נטלי היא לגרום לכך שלא יישאר אף אדם רעב בעיר. במהלך השנים האחרונות, דאגה נטלי לחלוקת מזון לנזקקים, יוזמה שהתרחבה לקיום פעילויות קהילתיות לילדי השכונה, הקמת פרויקט למען עולים חדשים שסייע להם להיקלט בעיר ועוד. 

נטלי רודולור. צילום: פרטי
נטלי רודולור. צילום: פרטי

בנוסף הקימה פרויקט שנקרא "מחסן החסד" מקום אליו יוכלו העולים להגיע ולקחת ארונות, שידות, תנורים ומיטות אותם הצליחה לגייס מהתושבים. הפרוייקט ממשיך כיום ברשתות החברתיות ומצליח לסייע לרבים בקהילה

פרויקט בת מצווה לנערות ממשפחות שאין ידם משגת. פרויקט 'עברית שפה יפה', מתן משלוחי מנות וסיוע לחיילים. פרויקט נוסף עליו אחראית נטלי – 'השכלה בשלט רחוק', שנועד לחבר בין קשישי העיר לבין צעירים ברעננה, השכלה בשלט רחוק הינו פרויקט שקם בצל שנת הקורונה וסיפק מענה תעסוקתי לבני הגיל השלישי על ידי העברת שיעורים בשפה לתלמידי הגיל הרך א- ב שחווה פער לימודי בקריאה וכתיבה…הפרויקט מנה 15 מתנדבים בעיר שעשו חייל

רוב האנשים שחווים משבר מתכנסים בתוך עצמם ובכאבם הפרטי. אך למרות כל הקשיים בחרת לסייע לאחרים. מה נתן לך את הכוח ומתי הספקת לעשות זאת כשנגד עבדת, גידלת 9 ילדים והנוסף התמודדת עם מחלתו של בנך?

"למזלי זכיתי במשפחה שמאמינה כמוני בנתינה. בעלי שכאמור עבד "בלקט ישראל", דאג להביא לביתנו ירקות ופירות שחולקו לתושבים. חמותי שמנהלת אולפן לעולים ברמת אביב הצטרפה ליוזמה שלי לעזרה לעולים חדשים. כל אחד מהמשפחה תורם מזמנו ומיכולתו – גם הילדים. אני מגדלת את ילדיי ומחנכת את התלמידים שלי להיות אנשים טובים. זה יותר חשוב מכל דבר אחר בחיים". 

נטלי רודולור. צילום: פרטי
נטלי רודולור. צילום: פרטי

כיצד יפעל המרכול?

"המרכול יופעל בתוך מבנה ברחוב אסטרובסקי 14 ברעננה, סמוך למרכז של בני נוער. המטרה שלי לגייס בני נוער לפרויקט הנתינה המקסים הזה. המרכול יראה ממש כמו כל סופר מרקט. את המוצרים נגייס מתרומות של ספקים ואזרחים.

אחד מהתורמים שיסייע לנו הוא תושב העיר שבחר להישאר בעילום שם. אותו תושב יפעיל עמדת פינוק בפתח המרכול לשם הנצחתו וזכרו של עידו כהן, לוחם שייטת שנפטר ממחלה קשה. עידו עסק בעשייה חברתית האמין בטוב שבאדם ועשה רבות כדי לסייע לכל אדם באשר הוא. ברוח הארגון 'בדרכו של עידו', שהוקם לזכרו, תוקם עמדה – 'הפינוק של עידו' בה יקבלו המבקרים קרטיב בקיץ וקפה ומאפה בחורף. חשוב לנו שמי שיגיע למקום ירגיש שמתייחסים אליו כלקוח מכובד, זה חשוב לא פחות מהסיוע הכלכלי ולעיתים אף יותר".

מי יוכל להגיע למרכול?

"אני מכירה כמעט את כל המשפחות הנזקקות בעיר  אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם מחלקת הרווחה. בשוטף אנחנו מסייעים ל-180 משפחות כשהחגים המספר מכפיך את עצמו. למרכול יוכלו להגיע כל אותן המשפחות, בודדים, קשישים כשכל אחד מהם יקבל תקציב לפי צרכיו". 

נטלי שנעזרת במשפחתה מספרת על התרומה הגדולה של התושבים והעזרה של העירייה שתומכת ומלווה את היוזמות והפרויקטים שלה. "אני רוצה להודות לכל מי שמסייע לנו וקוראת לתושבים ובעלי העסקים להירתם לפרויקט החדש כדי שאף אחד בעיר לא יישאר רעב". 

למעוניינים לתרום ולסייע ניתן להתקשר לטל: 052-5607855 

ניתן גם לתרום ישירות לחשבון העמותה בנק מזרחי – 20 סניף רעננה -423 חשבון 680938 על שם בית הכנסת יבנה

כתבות קשורות

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. מלכה קליין הגב

    נטלי יקירתי
    תודה להורים שלךשהביאו אותך לעולם הערכים הרב שאת פעילה בו
    ליבי ליבי איתך ועם משפחתך המפוארת
    והעזר כנגדו ערן המדהים
    נטלי אשרייך יישר כח כל הברכות מהלב
    כבוד לעיר רעננה
    גאה בך
    מלכה קליין אהבתי

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן