חדשות רעננה

באיזה קישורים כדאי יותר להשקיע, פנימיים או חיצוניים?

קידום אתר הוא מלאכה מאתגרת שמורכבת משלל פעולות הכרחיות. אחת מהן היא בניית פרופיל קישורים חיצוניים, כלומר לינקים מאתרים חיצוניים שיובילו אל האתר שרוצים לקדם, ועוד פעולה חשובה היא יצירת רשת של קישורים פנימיים שמחברים בין עמודים שונים בתוך האתר. לכל אחת מהפעולות תועלת משמעותית, ולכן התשובה לשאלה שבכותרת היא 'גם וגם' – וליתר דיוק, הכלל הבסיסי ביחס לקידום אתר הוא התאמה מדויקת של התהליך למאפיינים הספציפיים של האתר ושל תחום הפעילות שלו. בכתבה זו תמצאו הסברים מפורטים לגבי שני סוגי הקישורים, ואת העקרונות ליצירת תוכנית קידום אפקטיבית.

Cloud computing concept illustration of people holding a chain

התועלות של הקישורים הפנימיים

קישורים פנימיים מובילים כל מבקר ומבקרת באתר למקומות שמעניינים אותם באמת. אפשר להתייחס אליהם כאלה סימני דרך על מפה, או תמרורים שמכווינים נהגים למחוז חפצם – כשבמקרה של אתר, המטרה היא שאפשר יהיה להגיע לכל תוכן רלוונטי בלא יותר מ-2 או 3 הקלקות. עוד תועלת חשובה של קישורים פנימיים היא חיזוק עמודים חלשים יחסית, כלומר כאלה שהציון שלהם בגוגל נמוך. בנוסף משתפר הציון של האתר כולו, בזכות הורדת שיעור הנטישה (שנקבע לפי מספר הגולשים שעוזבים את האתר אחרי ביקור בעמוד אחד בלבד. כשיש לינקים מדויקים, הם מושכים את האורחים לדפים נוספים, ושיעור הנטישה יורד). עוד תועלת בלתי מבוטלת היא שבאמצעות הקישורים הפנימיים – שמופיעים גם בסרגל הניווט, גם בפוטר וגם בתוך הטקסטים – גוגל יכול ללמוד מהי ההיררכיה באתר.

התועלות של הקישורים החיצוניים

קישורים חיצוניים הם למעשה הבסיס שעליו נבנה האלגוריתם של גוגל (ושל מנועי חיפוש אחרים, כמובן). אמנם עם השנים האלגוריתם השתנה, אבל גם ב-2022 יש משקל לא מבוטל לקישורים שמובילים אל אתר מסוים. לינק מאתר איכותי ורלוונטי, כלומר כזה שעוסק בתחום בעל זיקה אמיתית לאתר המקודם, מפורש ע"י גוגל כהצבעת אמון – ולכן מוסיף ניקוד לאתר המקודם. חשוב מאוד לבחור נכון את האתרים שמהם יוצאים הלינקים, ולא פחות חשוב – להציב את הקישור על גבי טקסט טבעי בתוכן תוכן בעל ערך אמיתי לגולשים.

איך בונים אסטרטגיית קישורים אופטימלית?

קישורים פנימיים וחיצוניים מניבים תועלת רבה מאוד, ולכן אי אפשר לוותר על אחד הסוגים, ובוודאי שלא מראש. אנשי מקצוע מנוסים כמו למשל משרד פרסום ירדן דיגיטל בוחנים את המצב הקיים: את פריסת הקישורים הפנימיים ניתן לבדוק באמצעות כלי שנקרא Screaming Frog, ועבור קישורים חיצוניים ישנם כלים כגון Ahrefs או Majestic SEO. אם יש קישורים פנימיים רבים, והמבנה שלהם מתאים לאופי האתר (מבנים אפשריים הם כוכב, פירמידה ומעגל), אפשר להתמקד יותר בהוספת קישורים חיצוניים. לגבי קישורים חיצוניים, תמיד כדאי להוסיף, ועוד דגש חשוב הוא להקפיד על קצב נכון – עדיף להוסיף מעט קישורים באופן קבוע מדי חודש מאשר להוסיף כמות גדולה מאוד בבת אחת ללא המשכיות.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן