חדשות רעננה

באמדוקס מאמינים בשוויון הזדמנויות

"תמיד רציתי למצוא עבודה מעניינת, אבל לא חלמתי שאעבוד בחברת הייטק". כך אומר ניר גולן בן ה-37 בעל צרכים מיוחדים שהתקבל לעבודה בחברת ההייטק אמדוקס ורואה בה את ביתו השני

רמי ארצמן, מעסיקו של ניר ומנהל אולמות המחשבים של אמדוקס בישראל: "אמדוקס כחברה גלובלית טכנולוגית עולמית, לקחה על עצמה לשלב אנשים עם מוגבלויות בטכנולוגיות החדישות ביותר שיש כדי לגשר על הפערים של החברה הישראלית".

ניר, אשר סובל מקשיי למידה והסתגלות – מתגורר בבית בקהילה מטעם בית אקשטיין. במשך תקופה ארוכה עבד בסופר בהרצליה עד שמצא את משרת חלומותיו באמדוקס.

ניר, תושב נתניה במקור, מתנהל ביום יום בצורה עצמאית. הוא חי במסגרת בית אקשטיין בהרצליה בבית בקהילה, יחד עם מספר דיירים נוספים. במהלך היום הוא עובד ובשעות הפנאי משחק ומקדם את ההצגות של דיירי בית אקשטיין.

כיום, לאחר שמצא את מקומו בשוק העבודה, הוא קורא למעסיקים וחברות לראות ולקבל את השונה. "סוף סוף אני מקבל משכורת לפי שעות העבודה שלי", הוא אומר.

ניר שעבד בעבודות דוחק ונאלץ לקבל משכורות נמוכות מספר: "במהלך חיי יצא לי לספר את הסיפור שלי, על הקשיים שעברתי ועל הדרך שאני עושה כדי לקדם את חיי. עמדתי מול 40 ילדים בכיתה ז' וסיפרתי להם על מה שאני עובר. הם הקשיבו לי ומאוד התרגשו מהסיפור שלי. אני רוצה שבחברה יתנו לנו יותר הזדמנויות, שמקומות עבודה וחברות יפתחו בפניניו את דלתם ולא יירתעו מאתנו כי אנחנו בעצם כמו כולם. פה באמדוקס זכיתי ליחס חם כבר מההתחלה. המקום הזה הפך לבית שלי. אני מקווה שאשאר כן לתמיד".

ניר, החל את עבודתו באמדוקס כמחסנאי והתקדם לעמדת המחשבים בחברה. "עבדתי במחסן, בפינוי ופיזור ציוד לעובדים. התקנת וטלפונים. לאחרונה קידמו אותי לעמדת המחשבים. זה לא פשוט למצוא עבודה בחוץ. הרבה אנשים פוטרו בזמן הקורונה. אני מצפה ומבקש ממעסיקים שלא יירתעו ויקבלו אותנו לעבודה. אנחנו יעילים, חרוצים ומסורים".

רמי ארצמן מנהל את אולמות המחשבים של אמדוקס בישראל: "המטרה שלנו היא לגשר על הפערים של החברה הישראלית ולסייע לאנשים עם מוגבלויות להשתלב בשוק העבודה ובחברה הישראלית. קבלנו את ניר לפני 5 שנים והוא החל לעבוד במחסן. בעקבות התקדמותו – העברנו אותו לאגף דאטה סנטר טים, שאחראי על התפעול המלא של האולמות המחשבים של אמדוקס בישראל".

מה תוכל לומר למעסיקים שחוששים להעסיק אנשים עם מוגבלות?

"אנחנו רואים בכך יתרון גדול מאוד. שילובם מוסיף לצוות חדשנות, אתגרים ומלמד את כולנו על שוויון בחברה הישראלית. ניר התגלה כעובד חרוץ, בעל יוזמה שלומד מהר ומבצע את עבודתו בצורה יעילה. אני ממליץ לכל חברה להעסיק אנשים עם מוגבלויות מאחר וזה תורם לכולם".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן