חדשות רעננה

בחר בטוב

דורון בכר, מנהל מחלקת ההתנדבות ברעננה, מחפש מתנדבים כדי שיסייעו לקשישי העיר. לרעננה ניוז הוא מספר על אהבתו לצילום, על פתיחת ביתו לאומנה לילדה שהפכה לבתו לכל דבר, על ההתנדבות בבית החולים איכילוב, על איבוד מקור הפרנסה בגיל 48 – משם צמח וגילה יעוד חדש

דורון בכר
דורון בכר

דורון בכר (67) תושב רעננה, נשוי ללורי, אב ל-5 ילדים וסב ל-6 נכדים. ב-7 השנים האחרונות הוא מנהל מחלקת ההתנדבות בעיריית רעננה לאחר שעבר הרבה גלגולים מבחינת קריירה. הוא עבד כצלם עיתונות, צלם דוקומנטרי במוזיאון בית התפוצות, ארגן טיולים לירדן ואף כמנהל המוקד העירוני ברעננה – תפקיד שהביל אותו לנהל את מחלקת ההתנדבות.

"הכל התחיל מזה שנותרתי ללא מקור פרנסה בגיל 48. עבדתי עד אז כאומן עם הנשמה. אהבתי לצלם ושהפרנסה בתחום לא הסתדרה, חיפשתי כל עבודה – העיקר לפרנס את ילדיי",  אומר בכר שפנה לזאב ביילסקי ראש העיר אז, שהציע לו לנהל את המוקד העירוני. 

"בהתחלה קצת חששתי אבל לא הייתה לי ברירה. לקחתי את התפקיד ובסופו של דבר מאוד אהבתי אותו. לפני 7 שנים נחום חופרי שנושא ההתנדבות בער בו, הציע לי לנהל את מחלקת ההתנדבות לאחר שהקים אותה. הסכמתי מיד ומאז אין מאושר ממני". 

העזרה לזולת והרצון להתנדב בערה בנפשו של בכר הרבה שנים לפני כן. הוא ואשתו לורי לקחו תחת חסותם ילדה אתיופית בשם ארקבה, שהגיעה לישראל לעבור ניתוח לב. לילדה לא היה היכן לשהות טרם הניתוח ולאחריו. דורון ולורי שמעו על כך מהפרופסור שניתח אותה שבמקרה היה אז תושב רעננה. הילדה שנותחה, הבריאה ושבה לביתה. מספר שנים לאחר מכן נסעו בני הזוג לחפשה באתיופיה שבידיהם רק תמונה וכתובת שם הם זכו לביקור מרגש שלא ישכחו לעולם. אם לא דיי בכך בני המשפחה שימשו בנוסף כמשפחת אומנה לילדה שלמדה בפנימיית עלומים בכפר סבא. ילדה שעלתה לישראל ללא הוריה והפכה לחלק בלתי נפרד ממשפחתם. "זה התחיל מפרויקט של הפנימייה שחיפשה 'בתים מאמצים' לתלמידים בודדים לשבתות וחגים ונגמר אצלנו בעוד בילדה נוספת למשפחה. עם הזמן אותה ילדה עברה לגור איתנו וכיום היא בתנו לכל דבר", אומר בכר בהתרגשות. 

זקוקים למתנדבים

כשבכר נכנס לתפקיד מנהל מחלקת ההתנדבות הוא החל ללקט מתנדבים מכל שכבות הגיל ברעננה. איש אחד – שאחראי על התיווך בין 6000 מתנדבים לגורמים שזקוקים להם. 

"ברעננה קיימות 80 מסגרות שזקוקות למתנדבים ביניהם: חיילים בודדים, עולים חדשים, קשישים, מעגלי נשים, אוכלוסיות בעלי צרכים מיוחדים ומוגבלויות, עיוורים ועוד. התפקיד שלי לתאם בין המתנדבים לבין צורכי הקהילה", אומר בכר שמספר שבתקופת הקורונה הצליח לגייס 700 מתנדבים נוספים שסייעו לתושבי העיר ששהו בבידוד ואף לקשישי העיר. 

"מעבר למתנדבים הפרטיים, אנחנו מסתייעים גם בחברות הייטק שמאמצות את ניצולי השואה בעיר. למשל חברת H.P עורכת ערבי חג מפוארים בהם עובדיה לוקחים את ניצולי השואה מפתח ביתם עד למקום עריכת החג. בשוטף עובדיה מסייעים לקשישים בקטע הטכנולוגי לכל מה שקשור לטלפונים, לשיחות הזום וכדומה".  

מי יכול להתנדב, מהן הדרישות ואיזה סינון אתם עורכים למתנדבים כדי לשמור על בטיחות תושבי העיר?

"אנחנו מגייסים את תושבי העיר הבוגרים. כיום רוב המתנדבים שמגיעים אלינו הם אנשים שהילדים שלהם בגרו וגם אנשים בגיל השלישי שיצאו לפנסיה ויש להם זמן פנוי. לפני שאני שולח את המתנדב לדרכו, אני שואל אותו מהי התשוקה שלו. מה ישמח אותו. ככה אנחנו מגיעים ביחד למקום שבו הוא ימצה את כישוריו ואת טוב לבו. בנוגע לשאלת הסינון, כל אדם שאמור לעבוד עם חסרי ישע – מתבקש להמציא תעודת יושר מהמשטרה". 

מהו הנושא הכי כאוב בעיר, איזו אוכלוסייה הכי זקוקה לכם?

"הקשישים. זה בלט בייחוד בימי הקורונה. הקשישים שהיו בבידוד נזקקו לתרופות, קניות ואוכל. גייסנו את תושבי העיר וגם את הקהילות של בתי הכנסת השונים בעיר לסייע להם. לצערנו, גם כיום הקשישים הם אלו שהכי זקוקים לעזרה. ישנם הרבה תושבים שזקוקים להסעות לקופת חולים, לבתי חולים, לעזרה בשינוע קניות וגם לחברה. אנחנו זקוקים למתנדבים עם רכבים וגם לאנשים בוגרים שיוכלו להקדיש להם כמה שעות בשבוע. לשבת איתם לשיחה ולכוס קפה". 

בכר שמתגורר ברעננה מכיר כל פינה בעיר וגם את תושביה. מעבר לתפקידו בעירייה, הוא דואג לפרגן לתושבי העיר באמצעות אהבתו הישנה – המצלמה. באמצעותה הוא מסתובב, מצלם ומפרגן לתושבי העיר בין אם הם זקוקים לעזרה או סתם פרגון לעסק. 

"פתחתי דף פייסבוק בשם 'האנשים של רעננה', בו אני מעלה מספר מילים עם תמונה על תושבי העיר. בכל פעם זה מישהו אחר כשהמכנה המשותף חייב להיות מעשה טוב וחיובי. אני מפרגן גם לעסקים כדי שיצליחו". 

למעוניינים להתנדב ניתן ליצור קשר עם דורון בטל: 09-7622100/052-2703589 

כתבות קשורות

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. מירב דוידי הגב

    שלום רב. קוראים לי מירב דוידי בת 39. אשמח להתנדבות עם קשיש או מה שצריך. אני גרה באזור בר אילן/גולומב/ אליעזר יפה. אני חוזרת לארץ ב10/8 אפשר ליצור קשר במייל עד אז או אחרי

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן