חדשות רעננה

בתי הספר למחול לא יכולים להישאר במקום, העולם השתנה

אחרי שלוש שנים של ריחוק חברתי ותובנה ברורה שהחיים יכולים להשתנות בכל רגע, החליטה אלינור דרוקר המיסדת של אליברה סטודיו למחול לשנות גישה ובנתה תוכנית חדשה לרוקדות בסטודיו.

 

אלינור דרוקר - העולם השתנה גם לימוד הריקוד חייב להשתנות צילום: פג פייקר

בקיץ האחרון הבינה  אלינור דרוקר בן זקן  המייסדת של אליברה סטודיו למחול שצריך לשנות גישה בשיטת הלימוד ובנתה תוכנית חדשה לרוקדות בסטודיו אליברה

מדובר בתוכנית החדשה המותאמת לחיי הדור החדש, דור של ילדים שגדל לתוך מציאות של גם וגם, הורים שעובדים בעשייה של כמה עולמות תוכן במקביל, תוכן מהיר שרץ להם מול הפנים בכל מדיה אפשרית ומקפיץ להם הרבה מחשבות מקבילות ובאותה מידה חוסם להם את היצירתיות. עולם של שיפוטיות וסטנדרטיים לא הגיוניים לגבי הנראות אשר משפיע באופן ישיר על הביטחון העצמי, עולם שבו מספרים וחושפים כולם רק את ההנאות וההצלחות כי זה נראה ומצטלם טוב יותר באינסטגרם ובטיק טוק, אשליות שמרעידות את הקרקע והמון לחץ אינטנסיבי על מקומם בחברה ובעולם.

 אחרי שלוש שנים של ריחוק חברתי, הרבה שעות מסך ותובנה ברורה, שהחיים יכולים להשתנות בכל רגע נתון במאה שמונים מעלות וצריך לעשות רק מה שנוח, קל, מהיר ונעים. 

אחרי שלמדתי את הנושא לעומק מתוך חקר כאשת חינוך, כאמא לשלושה ילדים כמי שמגדלת דורות של רקדניות כבר שנים רבות ורואה ומרגישה בכל רגע נתון את השינויים שחלים, הבנתי שיש כאן צורך בהתחדשות, שינוי ובניית סטנדרט חדש לעולם התוכן של הרוקדות בסטודיו- שזה לא יהיה "סתם חוג".

הקמתי שלוש תוכניות שנתיות לפי שכבות גיל, (praimery/ Pro program-yang-enesemble.) כאשר כל קבוצת גיל מקבלת תוכנית מתואמת וככל שעולים עם הגיל, התוכנית רחבה יותר. כל התוכניות כוללות מעטפת של ריקוד מקצועי, קבוצות חברתיות חינוכיות ותוכן ערכי שמאפשר התפתחות טובה ובריאה יותר.

התוכנית חושפת את הרוקדות דרך עולם המחול, למשמעות עבודה תהליכית וליכולת לעבוד קשה למען השגת מטרות. התוכנית מפתחת את הביטחון העצמי, אהבה לגוף וקבלה עצמית, נחשפים לחיים עצמם לעומת החשיפה לחיי התוכן המעובדים בפילטרים ועריכות ובעיקר למידה והתפתחות במקום עוטף ומכיל – אצלנו לא מוותרים ומרימים ידיים במקום של התמודדות וקושי אלה משוחחים פותרים בעיות ולומדים שיעורים חשובים לחיים.

כיוצרת, רקדנית, אשת חינוך ומטפלת בתנועה אני מאמינה גדולה בתנועה והתחדשות .מתוך המקום הזה החלטתי להביא את השינוי ולא לפחד לצאת מאזורי הנוחות המוכרים, מתוך אמונה וידיעה של רק המעז מנצח

מלבד שיעורי הריקוד המקצועיים של בלט קלאסי, מחול מודרני, פלמנקו והיפ הופ הבנות מפתחות יצירות מחול משלהן ומאפשרות לעצמן מקום בריא ליצירתיות וחוסר שיפוטיות כאשר היום זה הדבר החשוב ביותר בעולם האינטנסיבי שאנו חיים בו. הרקדניות חשופות לסדנאות המאפשרות הכרות עם הגוף והנפש ביצירה ומחול מחוץ לקופסא, נמצאות בסביבה אנושית חברית ותומכת ללא תחרות וניקור ובאמת מקבלות מקום לגדול בו עם כלים לחיים ויכולות להתמודד עם אתגרים לפרוץ מחסומים.

 

מתוך סדנאות מירי גרוטו

לא ויתרתי על  ילדות ומשפחות שמחפשות את "חוג" והפאן בלבד ומתוך אחריות שגם מי שבוחרת לרקוד רק "HIP HOP " תלמד את זה במקום  עם ערכים וחינוך פתחנו את מסלול MOVE  שלשם מגיעות בנות להיפ הופ ויכולות להמשיך להיחשף ולהיכנס לתוכניות הרחבות שלנו.

כיוצרת, רקדנית, אשת חינוך ומטפלת בתנועה אני מאמינה גדולה בתנועה והתחדשות .מתוך המקום הזה החלטתי להביא את השינוי ולא לפחד לצאת מאזורי הנוחות המוכרים, מתוך אמונה וידיעה של רק המעז מנצח אני עוזרת אומץ ופועלת להתאמת העשייה לצורך של הדור החדש בלמידה והבנה שזה דור חכם, מרתק ומסגרת דורשת, מחזקת  מחבקת ומעשירה יכולה לעשות איתו פלאים .

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן