חדשות רעננה

"גם אם אחמד טיבי יהיה ראש הממשלה אשאר כאן"

חיים שיין, ד"ר למשפטים מרעננה, תוקף את הפגנות השמאל, מדבר על השלכות ההפיכה המשפטית ומשוכנע כי למרות הכל הממשלה הנוכחית היא הטובה ביותר לישראל

בזמן שמפגינים הסתערו על המספרה שבה שהתה שרה נתניהו נחלקה הרשת לשני מחנות: מחנה אחד שמצדיק את מה שבימין מכנים "ניסיון לינץ" ומחנה שני שמשוכנע שמדובר בחציית גבול. גם הניסיונות להידברות נראים כרגע תיאורטיים בלבד, כשכל צד מתבצר בעמדתו. במצב עניינים כזה, כשהארץ בוערת ומדורי החדשות מתחרים זה בזה בכותרות צעקניות ותגרניות בשביל עוד כמה לייקים, מעניין לשמוע את הדעה של מי שנדמה כי מכיל בתוכו את כל צדי המחלוקת באדם אחד. מצד אחד, משפטן מוערך. מצד שני, מוסמך לרבנות ואידיאולוג ימני מובהק.

ד"ר שיין, מה אתה חושב על ההפגנות?

"הפגנות זה דבר נחמד, אבל לצערי המפגינים לא יודעים על מה הם מוחים. אני מעריך את האנשים שטורחים לצאת מהבית ולהפגין. במדינה יש חוקים וההפגנות צריכות להתקיים על פיהם. בהפגנות הנוכחיות ישנן התפרעויות, השתוללויות, חסימת כבישים והדלקת מדורות. נראה שכשהשמאל מפגין – הכל מותר. התיקון יתרחש – ההפגנות ימשכו עד לבחירות הבאות ואז שוב הימין ינצח".

האם אנחנו בדרך לדיקטטורה?

"חייבים לבצע שינוי מבחינת ההתנהלות של הפרקליטות ומערכת המשפט. לא ייתכן ש-15 שופטים יקבעו את גורל המדינה. משפט נתניהו הוכיח שיש ריקבון במערכת המשפט, שגורם לנמק ומסכן את החברה ‏הישראלית. מנסים להפחיד את הציבור עם המשפט 'קץ הדמוקרטיה', כשבפועל הרפורמה נועדה להטיב עם האזרחים".

מה אתה אומר על גל הפיגועים האחרון והאם הוא קשור לדעתך להרכבה של הממשלה החדשה?

"זו שאלה מעניינת ביותר. אויבי ישראל ששוהים בתוכנו מזהים שאנחנו על סף התפרקות. זה מעודד אותם ומגביר את המוטיבציה שלהם לפגוע בנו. התחושה שלהם היא שאנחנו מתפרקים ונחלשים. גם האירנים ממשיכים לייצר פצצות. אני מציע לכל אויבנו שלא יתפרו חליפות או גלביות. גם נסראללה, שמלגלג עלינו כעת מהבונקר שלו, צריך להבין שאנחנו עם חזק. המפגינים לא קובעים את עתיד המדינה. מה שיש לי לומר לציבור הוא שאנחנו חזקים. אני סומך על המדינה והצבא שלנו. נלחמנו על הקמת המדינה במשך 2000 שנה ואף אחד לא ייקח אותה מאתנו. גם אם אחמד טיבי יהיה ראש הממשלה – אני נשאר כאן".

האם לדעתך תתחולל כאן מלחמת אחים?

"יש מספר אנשים שמלבים את האש. הם מפחידים את הציבור – דבר שמוביל את הציבור לרחובות ועלול לגרום למלחמת אחים. אני מאמין שזו לא תתרחש ואני גם מקווה שזה מה שיקרה. גם כשירו על הספינה 'אלטלנה', שאגב בני משפחתי היו עליה, לא התחוללה מלחמת אחים. השמאל צריך לשחרר קיטור וגם זה יעבור".  

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן