חדשות רעננה

החלל שנשאר

הנערה שהתחילה את דרכה בהקמת תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו", הגיעה עד לחלל

צילום אלירן אביטל

עדי אלטשולר, ילידת הוד השרון, שהקימה את עמותת כנפיים של קרבו למען ילדים עם צרכים מיוחדים, הצליחה להביא את המיזם שלה "זיכרון בסלון" – עד לחלל. ביום חמישי הקרוב, תשודר תוכנית "זיכרון בסלון" מהחלל עם האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה, שיספר את סיפורה של אמו ניצולת השואה.

לרגל האירוע ההיסטורי, נפגשנו עם עדי אלטשולר, היזמת והרוח החיה מאחורי הפרויקט, לשיחה על הזיכרון שהפך למפעל חיים.

אלטשולר (36), נולדה בהוד השרון. כשהייתה כבת 12, החלה להתנדב בעמותת איל"ן. במסגרת התנדבותה הפכה לחונכת אישית של כפיר קובי, ילד בן 3 עם שיתוק מוחין שהיה עבורה כמו אח. דרך ההיכרות והחברות שצמחה עם כפיר נחשפה לעולם החינוך המיוחד דבר שהוביל אותה להקים את "כנפיים של קרמבו" – תנועת הנוער הראשונה בישראל לצעירים עם צרכים מיוחדים. עד שנת 2009 שימשה אלטשולר כמנכ"לית ויושבת ראש "כנפיים של קרמבו" ולאחר מכן הפכה לנשיאת התנועה עד לפרישתה בשנת 2014.

בשנת 2010, הקימה את מיזם "זיכרון בסלון", יחד עם בן זוגה, נדב אמבון, כשערכו את הערב הראשון בסלון ביתם בהוד השרון, אז אירחו את חנה גופרית – ניצולת שואה שסיפרה את סיפורה. היוזמה מאפשרת לאנשים פרטיים דרך שונה לציון ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה באמצעות מפגשי זיכרון עצמאיים לקהילה ולסביבתם בסלון ביתם.

ביום חמישי תשודר התוכנית "זיכרון בסלון" מהחלל,  תוכנית בה יתארחו עדי אלטשולר, איתן סטיבה, ששוגר לחלל כחלק ממשימת "רקיע" של סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה וקרן רמון.

בנוסף, יתארחו בתוכנית טל רמון בנו של אילן רמון, ניצולת השואה חנה גופרית ועוד מספר חברים.

עדי: "איתן, הוא אחד השותפים שלי במיזם 'זיכרון בסלון'. החלטנו לצלם את התוכנית כדי לחבר את כולם ליום ההיסטורי החשוב הזה. לחבר את כולם באמצעות שיח, שירים וסיפורים".

אני זוכרת אותך כנערה מלאת מרץ, רצה מסניף לסניף בתנועה שהקמת. חלמת שתגיעי עם המיזמים שלך עד לחלל?

"כל מה שרציתי אז זה לשנות ולעשות טוב. זה התחיל עם הילדים וממשיך עם ניצולי השואה. יש משהו באירוע הבלתי פורמלי שנערך בסלונים של התושבים שמחבר את כולנו לסיפורים של ניצולי השואה. אנחנו מנגנים, שרים ומשוחחים על מה שקרה. השורדים שנותרו מועטים ולכן חשוב שנקיים כמה שיותר אירועים כאלו. החידוש הפעם הוא שאיתן סטיבה, יספר על אמו שורדת השואה. מדובר באירוע מאוד מרגש שאני שמחה להיות חלק ממנו". 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן