חדשות רעננה

המלצרים יעופו על זה

רוצם לזכות בטיסה חינם? לכו לעבוד במלצרות. בעלים של מסעדות ובתי קפה מדווחים על מחסור במלצרים, שהחליטו להצביע ברגליים ולפרוש מהענף. "גיל סוכר מנהל מסעדת מנדרין: "מלצר שיחייב לחצי שנת עבודה – יקבל כרטיס טיסה חינם לחו"ל"

"ביום שבת הארון התקשרתי לאחד מבתי הקפה באזור, בקשתי להזמין שולחן לשעה שלוש וחצי. אמר לי מנהל המסעדה מצטער אנחנו סוגרים בשלוש. שאלתי למה? הוא ענה לי – פשוט אין לנו מלצרים". את הציטוט הזה שקבלנו מאחד מהקוראים שלנו. יצאנו לבדוק כדי להבין אם מדובר בתופעה או במקרה בודד.

"אנחנו מחפשים מלצרים בדחיפות כך שאני מוכן לתת להם כרטיס טיסה במתנה למלצר שיעבוד אצלנו  מעבר לחצי שנה במשרה מלאה". כך אומר גיל שוכר, מנהל מסעדת מנדרין בפארק רעננה.

לדבריו, הקורונה פגעה קשות בענף המסעדנות. "לא רק שמסעדות נאלצו לסגור בתקופה של הסגרים, אלא שעם ישראל התרגל לצרוך את האוכל דרך משלוחים. כרגע אנחנו בהליך של גיוס מלצרים, אנחנו מעניקים תנאים ממש טובים למי שעובד אצלנו – משכורת בסיס מלבד הטיפים, תנאים סוציאליים, תלוש משכורת ויחס חם. כרגע אנחנו עושים הכל כדי לשרת את הלקוחות שלנו. המחסור לא ניכר כי כולנו, גם המנהלים ממלצרים כרגע"

גם יונת אבורוס, מנהלת מסעדת 'טבע האוכל' בכפר סבא, מדווחת על מחסור חמור במלצרים.

"פרסמתי בכל הרשתות החברתיות מטיקטוק, פייסבוק וגם תליתי שלטים ליד המסעדה. אני לא מבינה למה מלצרים שעבדו לפני הקורונה לא מוכנים לחזור לעבודה. אנחנו מציעים לכל מי שיצטרף אלינו שכר של 38 שקל לשעה בנוסף לטיפים. ידוע לנו שענף המלצרות היה פרוץ – עסקים רבים לא שלמו למצרים שכר בסיס. אצלנו הם תמיד קבלו גם שכר בסיס וגם הרוויחו טיפים. אנחנו מעניקים את כל התנאים הסוציאליים לכל עובד, מתגמלים על מקצועיות מוסר עבודה גבוה בבונוסים. בנוסף, כדי לספק מקום עבודה שכיף לחזור אליו – אנחנו עורכים ימי הדרכה וגם ימי גיבוש".

ורד יעקב, שפותחת בימים אלו את מסעדת פיאנו פיאנו בקניון רננים מספרת על מצב הפוך: "עוד לפני שפתחתי את הסניף הצלחתי לגייס את כמות המלצרים שדרושים למסעדה. ענף המלצרות הוא תחום קשה. העבודה מאוד קשה לכן חייבים לתגמל את המלצרים. הקורונה גרמה למשבר מסוים, העובדים פנו לתחומים אחרים אולם כיום כל הענף מתאושש וחוזר לקדמותו".

מה סוד הקסם שלך, איך הצלחת לגייס מלצרים טרם פתיחת המסעדה?

"בעבר היו הרבה עובדים, חיילים משוחררים וסטודנטים – היום זה לא כך, לכן חייבים לתגמל את המלצרים כדי לאושש את הענף".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן