חדשות רעננה

"המתנדבים הם הלב הפועם של העיר"

דיאנה גורביץ גלדשטיין, מנהלת יחידת מתנדבים בעיריית רעננה, מדברת על יריד "מעבירים את זה הלאה" שייערך ביום שני הקרוב ברחבת יד לבנים ובו עמותות שונות יציגו את עצמן וינסו לגייס מתנדבים, לצד תושבי העיר אשר ימכרו מוצרי יד 2 למען קידום שמירה על איכות הסביבה.

רעננה היא אחת הערים הפעילות בתחום ההתנדבות. עם למעלה מ-90 עמותות וארגוני התנדבות ו-4,500 מתנדבים אפשר בהחלט להבין מדוע דיאנה גורביץ גלדשטיין, מנהלת יחידת מתנדבים בעירייה, אומרת כי "המתנדבים הם הלב הפועם של העיר".
יחידת מתנדבים פועלת להפיכתה של רעננה לעיר מתנדבת לכל. ייעודה לתרום לשיפור איכות החיים בעיר על ידי הגדלת המעורבות הפעילה של התושבים בנעשה סביבם, ועידודם לפעול למען הקהילה בכל תחומי החיים בעיר.

מאז נכנסה גורביץ גלדשטיין לתפקידה בתחילת השנה היא יוזמת, מתכננת ומפעילה פרויקטים בגיוס מתנדבים מקרב תושבי העיר. "המטרה שלנו היא חיזוק ארגוני המתנדבים הפועלים ברעננה, תיאום ושיתופי פעולה בין ארגונים, מגזרים וקהילות שונות בעיר, תיאום בין משאבי העירייה, הקהילה וההתנדבות בשגרה ובחירום", היא מסבירה.

לגלדשטיין ניסיון רב בתפקידים בתחום ניהול וארגון. בין השאר בתפקידה כמנהלת פרויקטים בחברה פרטית וכן כמנהלת מרכז תעסוקה שיקומי ויחידה טיפולית בעמותת אלווין ישראל, אשר פועלת ברעננה. עם הרקע הזה היא פועלת להעמקת המעורבות החברתית והאזרחית של תושבי העיר, ולקידום הרמה המקצועית של העמותות הפועלות בעיר, תוך עידוד שיתופי פעולה, איגום משאבים ויצירת קהילת מתנדבים.

אז המבוגרים יותר מתנדבים?
"יש לנו הרבה מתנדבים מבוגרים שפעילים בכמה מסגרות, אבל יותר קשה למצוא מתנדבים למסגרות חינוך כי זה משהו שמחייב אותם לטווח ארוך וגם המבוגרים ביניהם עדיין מפחדים להגיע למסגרות חינוכיות בגלל הקורונה".

אלו בקשות את מקבלת?
"היחידה תומכת בארגוני המתנדבים בעיר בכל הנוגע לאיתור המתנדבים המתאימים ביותר לצרכיהם והשמתם בארגון. ארגון מבצעי גיוס מתנדבים עירוניים, סיוע בפרסום מודעות גיוס מתנדבים וסינון ראשוני של מתנדבים לפני העברתם לארגון. כמו כן, תושבים פונים אליי כדי שאעזור להם עם השמה למקומות שמחפשים מתנדבים. לפעמים גם פונות אליי פעילות חברתיות למען נשים מוכות שמחפשות עבורן עזרה במשאבים. בנוסף, אני עוזרת לחברות שונות הממוקמות בעיר לבנות תוכנית התנדבות עבור עובדיהם ומחברת ביניהן לבין ארגוני ההתנדבות".

ב-8.8 תקיים העירייה יריד "מעבירים את זה הלאה" של מחלקה לנוער וצעירים בשיתוף יחידת המתנדבים. ביריד, שייערך ברחבת יד לבנים החל מהשעה חמש וחצי, יימכרו מוצרים יד שנייה – בגדים, צעצועים וכלי בית. כמו כן, כ-15 עמותות שונות יציגו את עצמן ביריד וינסו לגייס מתנדבים.

צולם על ידי עידית שובל רוזנטל

"היריד הזה הוא למעשה ניסיון להשיג שתי מטרות בבת אחת", היא מסבירה. "גם לעודד מחזור של מוצרים למען שמירה על הסביבה וגם לעודד התנדבות בקהילה. יגיעו ליריד משפחות ובני נוער וחשוב לנו שיידעו מה יש בעיר. אלו מסגרות התנדבותיות פעילות".

עם כל הכבוד למתנדבים רבים שעושים עבודת קודש, איך הגענו למצב שבעיר מבוססת כמו רעננה יש צורך בכל כך הרבה מתנדבים?
"אני לא חושבת שזה קשור למצב סוציו אקונומי. פעם ההתנדבות הייתה מהצד החזק הנותן לצד החלש המקבל. היום אנחנו רואים מתנדבים משכבות חברתיות שונות ומגוונות אשר פועלים מתוך רצון לתת וזה מאוד יפה ומרגש בעיניי. שני הצדדים נתרמים ומתחזקים, גם המקבל, וגם הנותן".

בחודשים הקרובים ייערך ערב הוקרה למתנדבים בעיר. עד אז אתם מוזמנים לפנות ליחידת המתנדבים בטלפון: 09-7610707. דיאנה מבטיחה לחזור לכל פונה בהקדם האפשרי, לשמחתה יש הרבה פונים ונסיים בברכת שנהיה תמיד בצד הנותן.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן