חדשות רעננה

העתיד כבר כאן: השתלת שיניים ממוחשבת

פריצת הדרך האחרונה בטיפולי השיניים הופכת את הטיפול לפשוט יותר מתמיד

עם התפתחות הטכנולוגיה בשנים האחרונות, אנו רואים התקדמויות משמעותיות בתחום הרפואי, מה שמקל ומשפר את איכות החיים של המוני מטופלים באופן משמעותי. ההתפתחות האחרונה בתחום, שנחשבת למתקדמת ביותר, היא השתלת השיניים הממוחשבת. 

אנשים רבים נדרשים לבצע השתלת שיניים בשלב כזה או אחר של חייהם. בין אם בעקבות שיניים חסרות, רקובות או שבורות, השתלת שיניים היא הליך נפוץ ושגרתי מאוד במרפאות השיניים. עם זאת, בעבר, הליך זה היה קשה וארוך במיוחד, המקשה בהחלט על שגרת חיי המטופל. 

השתלת השיניים הקונבנציונאלית, שעדיין נפוצה ביותר, היא לרוב תהליך מורכב, אשר דורש מהמטופל מספר טיפולים לאורך כמה חודשים. במקרים רבים, היא דורשת גם ביצוע טיפולים מקדימים וכואבים יותר. בנוסף, למשך זמן לא קצר, המטופל נדרש להשתמש בשיניים זמניות נשלפות, מה שגורם לאי נוחות גדול. עם זאת, תחום ההשתלות מתפתח מאוד, כאשר כיום יש גם את האפשרות לביצוע השתלת שיניים ביום אחד. השתלת השיניים הממוחשבת היא צעד נוסף קדימה, אשר עוזר מאוד לביצוע השתלות שיניים מהירות ויעילות.

אז איך זה עובד? ראשית, המטופל מבצע מספר צילומים – סי.טי, רנטגן וסריקה של הלסתות. הנתונים שמתקבלים בצילומים מגיעים לתוכנת מחשב מתקדמת, אשר מציגה בעזרתם תמונה תלת ממדית של השן, החניכיים והרקמות שמסביבה. לאחר מכן, הרופא משתמש בתוכנה ומבצע בה הדמיה של החדרת שתלים על שיני המטופל. התוכנה מאפשרת לו לראות איך השתלים נראים על השיניים, ובכך לבחון את התאמתם בצורה מושלמת, עוד לפני שהמטופל עבר כל הליך. בנוסף, התוכנה משקללת את הנתונים ונותנת לרופא הנחיות ספציפיות לכל מטופל. 

בפועל, תוך כדי הניתוח, מונח סד כירורגי בפה המטופל, כאשר השתלים מוחדרים תוך שימוש בסד. בזמן הניתוח, התוכנה ממשיכה לקלוט את הנתונים מפיו של המטופל, וכך הרופא יכול לוודא בזמן אמת שהוא מבצע השתלה מדויקת, תוך התערבות וכאב מינימליים. 

השתלת השיניים הממוחשבת חוסכת למטופלים המון כאב ראש, כאשר השימוש בהדמיית תלת הממד הופך אותה למדויקת הרבה יותר. כך, המטופל לא נדרש לעבור הליכים כואבים ומסובכים יותר, כמו הרמת סינוס וחשיפת העצם לצורך ביצוע השתלים. בנוסף, הדיוק של התוכנה הופך את ההשתלה ליעילה הרבה יותר, ומגדיל מאוד את הסיכוי שההשתלה תצליח. 

אמנם השתלת השיניים הממוחשבת היא התפתחות חדשה יחסית, אך היום היא כבר נגישה במקומות רבים בארץ, כולל באיזור שלנו. זה כבר לא קשה למצוא רופא שיניים ברעננה או בסביבתה, שמבצע השתלת שיניים ממוחשבת. אז מהיום, כל מי שנדרש לבצע השתלה, יכול לחייך חיוך רחב, כי פתוחה בפניו אפשרות פשוטה יותר מתמיד – נוחה יותר, יעילה יותר ומהירה יותר. 

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן