חדשות רעננה

הרובוטים באים

נבחרת הרובוטיקה של תיכון אביב שייצגה את רעננה וישראל באליפות העולם לרובוטיקה – הגיעה למקום ה-7 עם אנזו – הרובוט החכם שבנתה

תיכון אביב על המפה. נבחרת הרובוטיקה של התיכון זכתה במקום ה-7 על הישגיה בתחרות העולמית שהתקיימה ביוסטון. כמדי שנה נערכות ברחבי העולם תחרויות הרובוטיקה של עמותתFIRST" ״ – למען השראה והכרה של מדע וטכנולוגיה. השנה השתתפו 12 נבחרות מישראל שהצליחו להעפיל למקומות מכובדים ולזכות בתארים וכבוד.

העמותה שפועלת בישראל בשיתוף הטכניון-מכון טכנולוגי לישראל, חושפות לתלמידים את עולם הרובוטיקה. התחרות השנתית בה משתתפים התלמידים, מתקיימת תחת חוקים נוקשים, משאבים מוגבלים ולוחות זמנים מוגדרים. קבוצות של תלמידות ותלמידי תיכון מתכנים בונים ומתכנתים רובוטים בגודל תעשייתי כדי להתחרות אחד נגד השני.

תחרות האליפות העולמית של FIRST 2024 התקיימה השנה ביוסטון, ארה״ב ועודדה את התלמידים לחקור ולפתח חידושים טכנולוגיים בקשר שבין תחומי האומנות למדע וטכנולוגיה.

נבחרת הרובוטיקה של תיכון אביב – Steampunk 1577, היא אחת מתוך הקבוצות הישראליות שהתמודדה בתחרות והגיעה לאחד מהמקומות הראשונים.

אורי כהן, רכז המגמה: "זו לא הפעם הראשונה שאנחנו מצליחים להגיע למקומות הראשונים. לפני שנתיים הצלחנו להגיע למקום השני. השנה הצלחנו להגיע למגרש איינשטיין – המגרש של הגדולים שבו מתמודדים רק 8 קבוצות".

מה השאיפות שלכם לעתיד?

"אנחנו מתכוונים לבסס את מעמדנו ולהישאר ב- 8 המקומות הראשונים ובהמשך לטפס לצמרת".

הצלחתם להגיע להישגים מרשימים, מה הסוד שלכם?

"הנבחרת לא מפחדת מכישלונות. חבריה מתאוששים מהר ולא מוותרים גם אם קשה. השנה בנינו 3 רובוטים, הבנו מהתחרויות הארציות שהם לא עומדים בסטנדרטים. היו כאלו שהספידו אותנו עוד לפני התחרות העולמית, אולם התלמידים הצליחו להמציא את עצמם מחדש".

כתבות קשורות

2 תגובות

  1. אביחי ארביב הגב

    כל הכבוד !!!
    אלופים

  2. אביחי ארביב הגב

    כל הכבוד !!!
    אלופים

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן