חדשות רעננה

"השתיקה של נשות האו"ם מול מעשי האונס של החמאס – בושה"

בטי מרטין-קורן, מנהלת המרכז לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית בשרון, מספרת על עלייה בפניות למרכז, על הפחדים והפוסט טראומה שחווים הנפגעים מאז ה-7.10 וקוראת לכל מי שזקוק לאוזן קשבת לא להסס ולהרים טלפון –1202 

בטי מרטין-קורן, מנהלת המרכז לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית בשרון
בטי מרטין-קורן, מנהלת המרכז לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית בשרון

השתיקה של נשות האו"ם

השתיקה של נשות האו"ם, בשבת הקרובה (25.11) יציינו ברחבי העולם את יום מאבק באלימות נגד נשים. על רקע ההפגנות הצפויות נגד פגיעות מניות נגד נשים, בולטת שתיקתן הרועמת של ארגוני נשים מכל העולם – לנוכח מעשי האונס שבצעו מחבלי החמאס בחטופות יהודיות. מנהלת מרכז נגד תקיפות מניות בקנדה, הטילה ספק שישראליות נאנסו – ופוטרה. 

בטי מרטין-קורן מהמרכז לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית ברעננה, מקווה כי הצביעות של ארגוני הנשים מרחבי העולם והמוסר הכפול שלהן ייעלמו במהרה.

"מאז ה-7.10 אנחנו מקבלים פניות בעיקר של נשים שחוו בעבר פגיעה מינית. הן מספרות על סיוטים, פלשבקים, חוסר יכולת לישון ותחושת אשם על כך שהן פונות אלינו בזמן מעשיי האונס האכזריים של החמאס".

השבוע עלה לרשת קמפיין בינלאומי נגד שתיקת נשות האו"ם בשם: metoo_unles_ur_a_jew. דניאל אופק שייסדה למחרת ה-7 באוקטובר את מיזם ההסברה Angle שנועד לסייע לישראל לנצח במאבק על דעת הקהל הבינלאומית ואשת השיווק נטאלי לבסקי, הן אלו שיזמו את הקמפיין.

ארגון נשות האו"ם, פרסם דו"ח מפורט על מצבן של הנשים בעזה כולל מאמרים תוך התעלמות מהזוועות ומעשיי האונס שעברו הנשים, הנערות והילדות בשבי. הקמפיין נועד לאסוף מיליון חתימות כדי לעורר תהודה מצד אזרחי העולם ומצד הגופים שאמורים להגן על כל אישה באשר היא – בעיקר מארגון נשות האו"ם. 

"קולה של כל אישה נערה וילדה ישמע", זה המסר שמעביר ארגון נשות האו"ם, בפועל, לא מגנים את מעשיי הזוועות והאונס רק בגלל שמדובר בנשים יהודיות", אומרת בטי מרטין-קורן, שמכנה את בקשתם להבאת עדויות וראיות לאונס – כבושה וחרפה. 

"ארצות אחרות בזמן מלחמה לא נדרשות לכך. במעמד הזה, אני רוצה לומר לכל אישה ונערה, גברים ובני נוער: אנחנו כאן עבורכם בשביל כל דבר. יש לנו מספר מוקדים של טלפונים, אפשרות לשיחות אישיות בזום וגם מפגשים בקבוצות קטנות להפוגת מתח וחרדה". 

המרכז לנפגעות תקיפה מינית

האם חלה עלייה בפניות אליכם מאז ה-7.10?

"בימים הראשונים לא קבלנו פניות. אחרי כשבוע התקשרו אלינו בעיקר נשים שסיפרו שהרציחות והטבח מעוררים אצלן סיוטים, ופחדים. שהן לא מצליחות לישון ולתפקד, וחשות בושה שהן 'מתלוננות' בזמן שנשים ונערות אחרות נטבחו ונאנסו. 

הבנו שזו ההרגשה הכללית בקרב הנשים שחוו פגיעה מינית והתחלנו לפרסם בכל מקום שאנחנו שומעות "קולמילה" – צ'ט שמעניק תמיכה אנונימי באופן מיידי, לנפגעי תקיפה מינית ולמעגלים הסובבים".

האם יש שוני במתן סיוע לנפגעי תקיפה מינית בזמן מלחמה וכיצד ניתן לסייע להם?

"אונס בזמן מלחמה ובשבי, מתרחש כדי לבזות את האויב. חיילי החמאס השתמשו בנשים כדי להשפיל אותנו בצורה הכי סאדיסטית ואכזרית. הם מנסים לכבוש את המדינה דרך הגוף של האישה. כשאישה נאנסת בשבי, היא נאלצת להתמודד גם מול מלחמת ההישרדות. הרבה נשים שחזרו מהשבי שמרו על שיתקה והיה להן קשה לספר על מה שעברו. אנחנו מקשיבים להן, מלווים אותן ומספקות להן ולמשפחתן את התמיכה הדרושה. ישנם גופים נוספים שמטפלים במקרים של נפגעי תקיפה מינית בזמן מלחמה שמסייעות להן". 

מה דעתך על הפצת סרטוני הזוועה מהטבח והאונס שמתרוצצים ברשת?

"זו שאלה קשה מאחר וללא הסירטונים עלולים לא להאמין לנו בעולם. חשוב שיראו מה קרה מצד אחד אך מצד שני הסרטון מבזה את הקורבן ומשפחתו. לדעתי צריך לגלות אחריות ולא להפיץ לכל אחד. בנוסף, משרד הבריאות קבע שמי שרואה את הסרטונים הקשים – עלול לפתח פוסט טראומה. אני שמחה על הקמפיין החדש שיצא – metoo¬_unles_ur_a_jew, חשוב שתהיה הסברה לעולם ושיבינו מה הנשים עברו". 

אם היית יכולה לפגוש את נשות האו"ם מה היית אומרת להן?

"שהן נוקטות במוסר כפול ובצביעות". 

המרכז של נפגעות ותקיפה מינית נמצא ברחוב אורלוזרוב 62 ברעננה. מאז ה-7.10, הוא פועל במתכונת נרחבת, מסייע לנפגעי תקיפה מינית ומספק אוזן קשבת גם לנפגעי חרדה כסיוע לער"ן. לפניות: 1202/09-7747760 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן