חדשות רעננה

חוגגים ניצחון ובונים קואליציה

שבוע אחרי שהתפרסמו תוצאות הבחירות הרשמיות, חגיגות המנצחים ומגעים מאחורי הקלעים לבניית קואליציה. תאריך היעד לכינוס המועצה החדשה 19.3 המטרה הצגת קואליציה כבר בישיבה הראשונה

חיים ברוידא
ראש עיריית רעננה חיים ברוידא, חוגג ניצחון בדרך להקמת קואליציה

השבוע שלאחר פרסום התוצאות הרשמיות של הבחירות נוצל לחגיגות ניצחון והפקת לקחים. מאחורי הקלעים מתנהל משא ומתן קדחתני על הרכבת הקואליציה הבאה. היעד 19.3 יום השבעת המועצה החדשה.

ראש העיר חיים ברוידא וסיעת חיים ברעננה חגגו את הניצחון באירוע מרשים בהשתתפות כ 1000 תושבי רעננה. הניצחון בסיבוב הראשון בהפרש משמעותי על מתחריו בניגוד לעמיתו מהרצליה משה פדלון שהודח ועמיתו מכפר סבא רפי סער שניצח בהפרש של מאות קולות בודדים הסב הרבה בטחון לקראת המשא ומתן על הרכבת הקואליציה.

הרוב הדמוקרטי רעננה
סיעת הרוב הדמוקרטי התחילה לעבוד לקראת השרות במועצת העיר

ברעננה נוצר מצב בו אין אפשרות להקים קואליציה ללא שותפות בין הגוש הדתי למחנה הדמוקרטי. כדי להרכיב קואליציה נדרשים מינימום 10 חברי מועצה אבל זו קואליציה שבירה ולא רצויה ולכן ינסה ראש העיר להרכיב קואליציה כמה שיותר רחבה.

סיעת ראש העיר מונה 3 חברים והיא היחידה שבטוחה בקואליציה הבאה.

הסיעות הדתיות

למרות הפיצול שאיים לאבד קולות הצליחו הסיעות הדתיות העיר להגיע להישג חסר תקדים של 5 חברי מועצה מ3 סיעות שונות:

סיעת שבת אחים בראשות מאיר גרידיש.

סיעת  באמונה בראשות חיים גולדמן.

סיעת מאמינים ברעננה בראשות עו"ד אלי אלוש.

האתגר המשמעותי של הסיעות הוא לחבר את ההישג לגוש, כדי להגיע לכך  צריכות הסיעות  להגיע להסכמות ביינהן על קווי יסוד המוסכמים על כולם, חלוקת סמכויות ותפקידים.

 

הסיעות הדתיות ברעננה

הרוב הדמוקרטי

סיעת הרוב הדמוקרטי השיגה שני הישגים יוצאי דופן,  הראשון איחוד 4  תנועות לסיעה מאוחדת שפעלה בתאום והסכמות מרשימים לאורך הקמפיין מה שהביא להישג חסר תקדים של 7 מנדטים.

הסיעה מורכבת מ4 גופים שגם הם צריכים לנהוג כגוש אחד ולהתגבר על מחלוקות פנימיות, הסיעה התכנסה השבוע גם לערב הוקרה לפעילים וחגיגה וגם  לדיון ראשון על ההצטרפות לקואליציה העתידית.

בראיון שנתן ראש הרשימה שמואל ווגמן לרעננה ניוז ערב הבחירות הצהיר כי הסיעה תהיה בקואליציה שתקיים את המצע עליו הצהירה הרשימה ולא פסל אף הרכב קואליציוני.

 

אבי יוסף
אבי יוסף הרשימה תשאר ככל הנראה באופוזיציה

סיעת אי בראשות אבי יוסף

הסיעה מונה שני חברי מועצה אבי יוסף ואודליה שיינדורף, בהסתמך על הדם הרע שהיה במהלך הקמפיין ספק אם יש התכנות להצטרפותם לקואליציה. אבי יוסף ועשרות פעילי הסיעה התכנסו גם הם השבוע לחגוג את ההישג של הכניסה למועצה עם 2 מנדטים ואת המקום השני במרוץ לראשות העיר.

סיעת רעננים של ניר קריסטל עם מנדט אחד היא הסיעה הבטוחה באופוזיציה כך על פי הצהרתו של ניר קריסטל.

סיעת לב בראשות ענבר הוכברג עם מנדט אחד עשויה להצטרף לקואליציה. הוכברג עבדה בשיתוף פעולה עם ראש העיר רוב הכהונה ונראה כי ההבנות על כניסתה לקואליציה אפשריות.

ניר קריסטל הצהיר על המשך פעילות מהאופוזיציה

תרחישים והרכבים אפשריים:

התרחיש הסביר

התרחיש הסביר, קואליציה של 16 חברי מועצה המורכבת מסיעת חיים ברעננה, הרוב הדמוקרטי, הסיעות הדתיות וענבר הוכברג. תפקידי הסגנים יינתנו לרוב הדמוקרטי ולסיעות הדתיות שיגיעו להסדר ביינהן על רוטציה או חלוקת סמכויות.

במקרה כזה ההערכה היא כי תהיה הסכמה על נושאי הליבה והנושאים השנויים במחלוקת לא יעלו לדיון ותתגבשנה הסכמות תוך כדי תנועה ועבודה קואליציונית משותפת.

תרחיש קיצון 1

קואליציה של 12 או 13 חברים סיעת ראש העיר הרוב הדמוקרטי, ענבר הוכברג ואחת הסיעות הדתיות. לא סביר, הציבור הדתי על פיצוליו תמך בראש העיר ולכן תשמר לו נאמנות.

תרחיש קיצון 2

קואליציה של 10 חברים, סיעת ראש העיר, הסיעות הדתיות, ענבר הוכברג ופיצול הרוב הדמוקרטי, לא סביר. סיעת הרוב הדמוקרטי היא סיעה מאוחדת וניהלה את הקמפיין ללא מחלוקות פנימיות כך שהפיצול לא נראה אפשרי.

תרחיש קיצון 3

קואליציה של 11 חברים סיעת ראש העיר הסיעות הדתיות ענבר הוכברג וסיעת אבי יוסף, לא סביר, המחלוקת והיחסים האישיים בין אבי יוסף לחיים ברוידא לא נראים כניתנים לגישור.

 

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן