חדשות רעננה

יובל פלג האמן הצעיר ששם את רעננה על מפת הגרפיטי

יובל פלג, בן 24 מרעננה, הציג בשבוע האחרון עבודת גרפיטי מדהימה במתחם אשכול בהוד השרון. בראיון צבעוני במיוחד הוא מביע צער על מחיקת הגרפיטי של מציצים, מסתייג מכתובות נאצה ונזכר בחיוך בשוטר שתפס אותו על חם ואישר לו להמשיך לצייר בגלל היופי של היצירה Whyp -יובל פלג

"מאז ומתמיד ידעתי שאעסוק באמנות, רק שלא ידעתי לאלו מקומות מדהימים היא תביא אותי", כך אומר יובל פלג (24), אמן גרפיטי מוכשר מרעננה, שהציג בשבועות האחרונים מיצג מדהים במתחם אשכול בהוד השרון במסגרת תערוכת הפופאפ של חברת ינוב.

"ציירתי בתיכון במגמת אומנות במטרו ווסט", נזכר פלג בתחילת דרכו. "בשנה האחרונה של הלימודים עבדתי על גרפיטי בסגנון אמן הגרפיטי הידוע בעולם – בנקסי"

לא קצת מוזר שהוא החליט לשמור על אנונימיות כשרוב האמנים מחפשים את ההכרה?

"מבחינתו זה לא רלוונטי שיכירו אותו, אלא רק את העבודות שלו. בעיניי זה חכם מאוד. אין אמנים בסדר גודל שלו שלא יודעים מי הם".

כשאני חושבת על גרפיטי אני חושבת על פעולות מחאה. יצא ששוטר תפס אותך מצייר על קירות?

"כן, יצא שציירתי ושוטר תפס אותי. זה קרה כשציירתי על קיר בסידני עלי שבו מישהו כתב 'הפועל זונה'. ציירתי שם שתי דמויות של אנשים בגוונים של כחול לבן וזה נתן פרשנות אחרת לקיר. כשהשוטר הגיע וראה את הציור שלי הסברתי לו שלפני כן מישהו ריסס קללה ואני בעצם ציירתי על הקללה הזאת. השוטר אישר לי להמשיך לצייר והתלהב מהציור".

יובל פלג

רוב אמני הגרפיטי מביעים בציורים שלהם אמירה סטירית. מה אתך?

‏"האמנות שלי זו האמירה שלי. יש לי המון מה להגיד, אבל כרגע אני בתחילת דרכי. אני רוצה להתבלט עם הציורים שלי ובהמשך, אם יהיה לי מה להגיד – אני אגיד. בכל מקרה זה לא יהיה באלימות. אני לא בעד ונדליזם טהור ולא בעד כתובות של קללות. אני מצייר במטרה לייפות את המקומות שאני פועל בהם. אני מאמין שעם הזמן הגרפיטי עוד יגיע למוזיאון תל אביב".

לפני כשנתיים החליטה עיריית תל אביב למחוק את הציור המיתולוגי של רמי מאירי בחוף מציצים בעיר, בו מצוירים גברים המציצים לשירותי הנשים, זאת לאחר שבשנה וחצי האחרונות הושחת הציור על ידי פעילות פמיניסטיות מספר פעמים. פלג אומר כי "כאמן חבל לי שהציור הזה נמחק. אני חושב שהיה צריך להניח לציור הזה שנעשה בתקופה אחרת, עם אקלים ציבורי אחר, אבל מרגע שביקשו למחוק אני לא יכול לשפוט את מי שביקש לעשות את זה".

אתה חושב שכדאי לעודד ילדים ובוגרים להכיר גרפיטי כבר בבית הספר?

"‏אני חושב שצריך להוסיף לשיעור ציור וגם שיעורי גרפיטי, לשלב פרויקטים בקהילה כדי שהאמנות הזו תגרום לכך שהמדינה שלנו תהיה יפה יותר. אני יכול לספר לך שאנשים בני 60 ו-70 מצלמים את העבודות שלי ומתלהבים מהיצירות שלי. חבל שאין גוף אחד שמרכז את כל הנושא הזה".

אם אתם רוצים לראות את העבודה של יובל אתם מוזמנים להגיע עד 20.7 לרחוב אשכול 7 בהוד השרון, שם הקימה חברת ינוב מתחם פופאפ גרפיטי והזמינה עשרות אמנים ליצור במקום.

"התערוכה הייחודית מספקת למבקרים חוויה אמנותית וחדשנית. מדובר באמנות שלעיתים נתפסת כחתרנית, כלא חוקית ואף כמלכלכת את המרחב הציבורי, וכעת היא מקבלת מקום של כבוד ומאפשרת ליצירתיות לבוא לידי ביטוי במרחב הביתי האינטימי", כך אומר רפי בלר, אוצר תערוכת הפופ אפ גרפיטי בהוד השרון.

"שמעתי על התערוכה דרך חברה בשם דינה. פניתי לרפי בלר, אוצר התערוכה, וביקשתי להצטרף. ההצטרפות הייתה מאוד פשוטה ואני מזמין כל מי שאמנות מדברת אליו להגיע ולראות את התערוכה".

כמה זמן לקח לך לצייר את הציור שאתה מציג בתערוכה?

"השאיפה בגרפיטי היא לצייר כמה שיותר מהר. הפעם זה לקח כשלושה ימים".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים?

" כיום, אני מרצה בנושא, מוכר חולצות, כובעים ומציג בתערוכות. יש לי הרבה לאן להתקדם. אני רוצה לפתח את דעת הקהל שיבינו שגרפיטי זו אומנות ולא ונדליזם. בפן האישי יש לי המון חלומות. אני אשמח בעוד 10 שנים להמשיך ולעסוק רק באמנות – במשרה מלאה, ליצור ולהתפתח".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן