חדשות רעננה

יום לפני שעזרא נרצח הוא ביקש לשחק בייסבול בישראל

היום יחנך ברעננה מגרש בייסבול שיקרא על שמו של עזרא שוורץ, עזרא הגיע לישראל ללמוד ולהתנדב, ונרצח בפיגוע יום לפני שנהרג שלח בקשה לאיגוד הבייסבול הישראלי למצוא מקום לשחק בישראל היום נחנך ברעננה מגרש על שמו שימשיך את חווית החיים של עזרה הוריו של עזרא ארי ורות הגיעו לחנוכת המגרש ומספרים לרעננה ניוז על עזרא והגשמת החלום שלו

עזרא שוורץ ז"ל חלם לשחק בייסבול בישראל

עזרא שוורץ גדל במסצ'וסטס בן לרות וארי שוורץ בוסטון ואח למלי, הלל, אילן ואבי. כחלק טבעי של חייו הגיע עזרא לישראל בגיל 18 ללמוד בישיבה ולהתנדב ישיבת אשרינו בבית שמש. " החינוך בבית היה חינוך יהודי וציוני, היה ברור שעזרא יגיע לישראל להתנדבות, הוא הושפע מאוד מסיפור מותם של גלעד נפתלי ואייל שנרצחו בשנת 2014" בחודש נובמבר 2015 נסע עזרא עם חבריו כחלק מפעילות ההתנדבות לאתר עוז וגאון שהוקם לזכר שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו. לאחר מכן הם הגיעו לחלק אוכל לחיילים בגוש עציון. מחבל שהגיע עקף את הרכב בו נסע עזרא ירה והרג את עזרה ואת יעקב דון.

ספרו על עזרה?

"עזרא היה ילד שמח חברותי פעיל חברתי אח נפלא ובן נהדר, עזרא היה קשור מאוד לאחים שלו ולמשפחה. הנסיעה לישראל הייתה חלק ממסלול החיים שלו חלק מההתבגרות, הבייסבול היה חלק חשוב בחיים שלו ושל המשפחה, עזרא שיחק ביסבול עד התיכון וכמשפחה אהבנו מאוד לראות משחקים ביחד ההנצחה של עזרה דרך הקמת מגרש על שמו בו ישחקו ילדים ישראלים בינהם בני הדוד שלו שגרים ברעננה, היא הנצחה שמבטאת את שמחת החיים של עזרא.

האסון שינה את היחס שלכם לישראל?

"אנחנו משפחה יהודית וציונית גאה, שמחים וגאים לתמוך בישראל.  החינוך בבית היה חינוך יהודי וציוני, הנסיעה לישראל הייתה חלק טבעי ממסלול החיים של עזרא, אחיו של עזרה הגיע לישראל גם הוא למרות האסון." אחרי תקופת האבל הגענו לישראל לראות את זירת האירוע, לראות את המקומות בהם הוא היה, רצינו לפגוש את החברים שלו, מדינת ישראל והקהילה בארצות הברית עטפה אותנו. נפגשנו עם נשיא המדינה רובי ריבלין, עם ראש הממשלה באותה תקופה בנימין נתניהו עם שגריר ישראל בארצות הברית מייקל אורן עם נתן שרנסקי. ניטעו עצים על שם עזרא ביער קנדי.

 

משפחת שוורץ הנצחה לעזרא באהבה לבייסבול

בייסבול

יום לפני שעזרה נהרג הוא שלח מייל לנייט פיש מאמן נבחרת ישראל בבייסבול ושאל איפה הוא יכול לשחק בייסבול בישראל, אחרי שעזרא נהרג יצר איתנו נייט קשר וסיפר על הפנייה. באותה תקופה הייתה כוונה להקים מגרש מקצועי בישראל וההתלבטות הייתה בין רעננה לבית שמש. הדוד של עזרא, אח של ארי יואב גר ברעננה החלטנו להצטרף למאמצים להקמת מגרש ברעננה, הנצחה באמצעות  בייסבול היא הנצחה שמבטאת את שמחת החיים של עזרא.

עיריית רעננה הקצתה את השטח ואיגוד הבייסבול בסיוע משפחת שוורץ פעלו לגיוס הכספים להקמת המגרש  ראש העיר רעננה, חיים ברוידא: "רעננה היא עיר של ספורט, גם מקצועי וגם עממי. אני שמח ונרגש לחנוך את מגרש הבייסבול החדש כאן אצלנו ברעננה. תודה לאיגוד הבייסבול בישראל ולמשפחתו של עזרא שוורץ ז״ל על השותפות והתרומה".

קרן רועי לא אחסר הייתה שותפה פעילה למאמצי גיוס הכספים להקמת מגרש הבייסבול דביר סקעת מנכ"ל קרן רועי לא אחסר " קרן רועי שותפה בקידום ילדי רעננה, שמחנו להיות חלק מההצלחה בקידום הספורט ברעננה ובהנצחה החשובה של עזרא שוורץ, קרן רועי פועלת כל השנה לרווחת ילדי העיר"  קרן רועי לא אחסר

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. שרון הגב

    יהי זכרו ברוך
    רעיון מקסים להנציח את שמו של שוורץ
    כל הכבוד

השארת תגובה

פופולרי
עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן