חדשות רעננה

"כתבוני לדורות" – שלב א' של תיעוד בתי הכנסת ברעננה יוצא לדרך

המועצה הדתית רעננה לקחה על עצמה משימה חשובה מאין כמותה: תיעוד בתי הכנסת ברעננה.

לאחרונה ישבתי עם רחל ריינשטיין, מנהלת הארכיון העירוני ופרשתי בפניה את החזון שלי. רחל נרתמה לנושא וביחד הכנו מודל לתיק תיעוד שמתחיל בשנות ההקמה של בתי הכנסת ומתעד גם את פעילות בית הכנסת לאורך השנים. החלטנו להתחיל עם בתי הכנסת הוותיקים ולהתקדם משם.

השלב הראשון של המיזם יוצא לדרך! בשבועות הקרובים יפנו אנשי הארכיון העירוני לתריסר בי"כ – אור ציון, בית אהרון, בי"כ הגדול, הפועל המזרחי, ישורון, מוריה, עדת ישראל, עולי לוב יוסף שלום, עולי בבל מגדל, עציון, פאג"י וצור ישראל

הכוונה היא להכין תיק תיעוד עבור כל בי"כ בעיר. אנשי הארכיון העירוני יקיימו ראיונות עם מייסדי הקהילה (או ילדיהם), רבנים שכיהנו בה ועם אנשי מפתח בקהילה. צלמי סטילס ווידיאו מטעם הארכיון יגיעו לצלם את בתי הכנסת – תמונות חוץ ותמונות פנים. בתי הכנסת מצידם מתבקשים לאתר תמונות, כתבות עיתונות, סרטונים, עלונים של בי"כ או הודעות הנהלה וכל דבר אחר שנמצא ברשות חברי הקהילה ולהעבירם לארכיון העירוני על מנת לבנות תיק תיעוד מקצועי שסוקר את ההיסטוריה של בית הכנסת החל מהקמתו ועד היום.

זכרו – אנו רוצים לשמר לא רק את ימי ההקמה אלא גם את העשייה שלכם לאורך השנים! ימי ראשית בית הכנסת חשובים וקריטיים אך כך גם פעילות ההווה של הקהילות. ההווה של היום הוא העבר של מחר וגם לו יש חשיבות!

זו ההזדמנות להודות לאנשי הארכיון העירוני וכמובן לכל אנשי הקשר בקהילות שיעשירו את רעננה בתיעוד חשוב מאין כמותו: "כתבוני לדורות" – ההיסטוריה של בתי הכנסת ברעננה!

מצרף תמונת קבלה על סך 750 מיל ארץ ישראלי (1000 מיל = 1 לירה א"י) משנת 1930 ומשהו, עבור תרומה לבניין בית הכנסת הגדול ברעננה. (הארכיון העירוני).

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן