חדשות רעננה

מבינה עניין

עיריית רעננה, תחל להשתמש בפתרונות הבינה המלאכותית (AI). המטרה: לקצר זמני המתנה, לסייע לעולים שמתקשים עם השפה ולייעל כל היבט ונושא בעיר: "היחס האישי עדיין ישמר, הם מבטיחים"

ברוח הקדמה הטכנולוגית, מכריזה עיריית רעננה על צאתה לדרך של תוכנית עבודה עירונית חדשה להטמעת פתרונות בינה מלאכותית (AI) בתהליכי העבודה הארגוניים. נפגשנו עם מחלקת המחשוב של עיריית רעננה ושמענו מהם כיצד התוכנית תייעל ותשפר את חיינו בעיר.

עירוניות חכמה נכנסה לחיינו בשנות ה-2000 עם פרויקטים שהובילו חברות פרטיות כמו IBM ו-Cisco, חברות אלו סיפקו לוח מכוונים – דשבורד לניהול עירוני אשר כלל ניטור וסנכרון מידע עירוני אשר נאסף באופן תדיר באמצעות חיישנים הפזורים ברחבי העיר במגוון מערכות המחוברות לרשת.

חיבור הבינה מלאכותית למערכת העיר החכמה בעיר רעננה, תאפשר לפתור בעיות ולנהל את העיר בכל רגע נתון ובמתן פתרונות להפחתת העומס על המערכת. את התוכנית, מוביל אגף המחשוב, בסיוע שותפים ומיטב אנשי המקצוע. היא מתפרסת על אגפי העירייה השונים, אשר יטמיעו פתרונות AI מתקדמים כחלק בלתי נפרד מתהליכי העבודה בשגרה ובחירום. המערכות ישולבו ברמת אבטחה מתקדמת לשמירה על ביטחון המידע וניהול המידע בארגון.

מנהלת אגף מחשוב, דגנית בן יעקב: "התוכנית נועדה לסייע בשיפור שירותים ארגוניים באמצעות פיתוח, שדרוג ואופטימיזציה של המידע והתהליכים בשימוש בפתרונות הבינה המלאכותית. היא תכלול בין היתר את פתרונות ויישומים בנושאים שונים על מנת להקל על עובדי העירייה שיוכלו לתת מענה מהיר יותר לתושבים בכל תחום. מערכת הבינה המלאכותית תסייע לנו בהטמעת מערכות עזר בעבודת המוקד העירוני, ומערכות ה- CRM לרבות מערכת עזר לשליפת מידע מהירה. לדוגמה: נתקין מערכות לתרגום און ליין עבור העולים החדשים ודוברי השפות כדי שנוכל לתקשר עם כל תושבי רעננה בכל שפה. נעבור לניהול קבצים חכם וסיכומי פגישות מבוססות AI עבור כלל האגפים ואגף המחשוב.

בנוסף, השימוש ביכולות אנליטיות במרחב הציבורי, תסייע בעבודת אגף הרכש הבינוי והלוגיסטיקה בשימוש במצלמות ניידות ובכלי AL. במעקב אחר ניקיון העיר ותהליכי פינוי אשפה, בנושא תכנון תשתיות עירוניות, לשירות אגף ההנדסה ואף בהטמעת יישומי AI בחינוך.

יוגב אריה, מנהל מחלקת תכנון תשתיות ועיר חכמה, מבקש להסביר לתושבים "הבוטים לא יחליפו את עובדי העירייה שישמרו על הקשר האישי ככל שיידרש. ישנם מקרים שאין תחליף לפנים מוכרות ויחס אנושי, כמו מקרי רווח וסיוע לקשישים", הוא אומר.

לדברי בן יעקב ואריה, "המהלך שאנו עושים נועד להקל על חיי התושבים. באמצעות המהלך, נסתייע בקבלת החלטות על סמך עיבוד נתונים ככלי עזר בעבודת אגפי הביטחון והמוקד העירוני. נוכל לברר מהן הבעיות או התלונות הכי בוערות בעיר ולטפל בהן.

התוכנית מהווה ביטוי נוסף לתפיסה העירונית המובילה חשיבה יצירתית ופורצת דרך בתחומי המחשוב והטכנולוגיה, להצעדת  העיר קדימה בהסתמך על הפתרונות המתקדמים ביותר לניהול העירוני, לרווחת התושבים ולשירותם”.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן