חדשות רעננה

מה מסתתר בבית המשותף?

דובר עיריית רעננה לשעבר יעוז סבר הוציא ספר ביכורים, מותחן שמתרחש רובו ככולו ברעננה. הגיע הזמן לבלש הרענני הראשון, הוא אומר בראיון לרעננה ניוז

למעלה משלושים שנה קורא יעוז סבר מותחנים. אגתה כריסטי, ג׳ון גרישם, הרלן קובן, יו נסבו, דן בראון, מייקל קונלי, בתיה גור, ליעד שהם, דרור משעני, כולם היו בניו ובנותיו. במהלך השנים נשבע לעצמו שיום אחד ישב לכתוב בלש משל עצמו, ישראלי, לא אמיץ בצורה יוצאת דופן, לא גאון נוסח שרלוק הולמס, אלא דמות ישראלית כמו כל אחד מאיתנו שנקלע לפרשיית רצח שנראית קצת גדולה עליו. תקופת הקורונה היתה ההזדמנות המושלמת להגשים את החלום ולכתוב את הבלש הרענני הראשון.

רצח ברעננה?

״כן״, אומר סבר. ״לצערי היו גם מקרים כאלה ברעננה לאורך השנים, ואף עיר לא חסינה. עם זאת, עניין אותי לכתוב על פשע דווקא בשכונת לב הפארק, מעוז הבורגנות של רעננה, ודווקא בבניין שנראה על פניו הכי משעמם שאפשר״.

הספר שלך משלב לא רק רצח, אלא גם תקשורת, עירייה, משטרה. זה עולם מוכר לך…

״נכון מאוד. הייתי עיתונאי במשך שנים, אחרי זה דובר עירייה ועבדתי גם מול המשטרה. בסוף אין שום דבר סטרילי במדינה. ברקע שיש פרשייה פלילית, כולם מתערבים בזה, הפוליטיקאים, צמרת המשטרה, העיתונאים, התושבים, כולם מתערבבים זה בזה ועושים כל מה שאפשר בשביל לשים רגליים לבלש המסכן שמנסה לפתור פרשייה מסובכת באווירה שבה אין סודות והכל פתוח להדלפות ובחישות״.

יעוז סבר "בית משותף "רצח ברעננה

מתי כתבת את הספר?

״לספר הזה סיפור מעניין. התחלתי לכתוב אותו, בערך שליש ספר, ב-2014. כתבתי חלק קטן ומוניתי לדובר העירייה ולאחר מכן ראש יחידת התקשורת במשרד הביטחון. במשך 5 שנים ארוכות כתבתי הרבה יותר הודעות לתקשורת, הספדים, מכתבי ברכה, מכתבי תודה ונאומים מאשר ספרי מתח. הראש שלי לא היה שם. ב-2020 כשפרצה הקורונה נתקלתי במקרה בקובץ במחשב שלי והחלטתי שזה הזמן לשבת ולסיים אותו. בתוך מספר חודשים כתבתי את רוב הספר, ערכתי את התחקיר מול אנשי משטרה ורפואה, על מנת שכל פרט בספר יהיה מדויק, וסיימתי אותו בערך עם השחרור מהסגר הראשון״.

ובחרת להוציא את הספר בגירסה דיגיטלית בהוצאת עברית של ידיעות אחרונות.

״נכון. היום הוצאת ספר היא עסק שלרוב נופל על הכתפיים של הסופר. אלא אם אתה סופר עם מוניטין כמו הספפר הנערץ עלי א.ב יהושוע או הסופר הרענני אשכול נבו ואני רחוק מלהיות, אז על הסופר לממן חלק גדול מההדפסה. בגירסא דיגיטלית אין עלויות הדפסה. בנוסף לכך, האפשרות הדיגיטלית מתאימה לתקופת הקורונה. הספר קיים, כל אחד יכול להוריד אותו מיד, בלי לחכות בתור, בלי לצאת מהבית, מכל מכשיר טלפון, טבלט או מחשב. נדמה לי שבסוף זה העתיד של הספרים, עם כל הכבוד להרגשה הרומנטית של ספר טרי שיצא הרגע ממכבש הדפוס.

איך הולכות המכירות?

״מסרו לי מההוצאה שעד כה נמכרו כ-500 עותקים ביומיים, שזה בערך חצי מהדורה. זה מרגש מאוד ואני רק יכול לקוות שכל אחת ואחד מאלה שהורידו את הספר זוכים בזכותו לכמה שעות של מתח, הנאה, ריגוש וכמובן בסופם סיפוק מהסוף המפתיע״. לרכישה

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן