חדשות רעננה

מחבקים את העולים

בני הזוג יהונתן וברברה ויינבוך, יחגגו לראשונה את ראש השנה בישראל. ל"רעננה ניוז", הם מספרים מה גרם להם לעזוב את ארגנטינה, לעלות לארץ ומה הם הכי אוהבים כאן בעיר רעננה

צילום: פרטי

בני הזוג ויינבוך, שהגיעו לארץ לפני שלושה שבועות עם שני הילדים שלהם היישר למרכז הקליטה ברעננה כדי להתחיל את חייהם החדשים. "עזבנו את בונוס איירס כדי שהילדים שלנו יוכלו לגדול בביטחון ולאפשר להם חיים טובים יותר", אומר יונתן ומספר בהתרגשות על האיחוד שלו עם משפחתו.

"אני אשתי והילדים עזבנו את ארגנטינה – בחרנו להגיע לרעננה כי כאן מתגוררים אחי ובני משפחתו. היינו בקשר כל השנים אבל לא יצא לנו לחגוג את חגי ישראל יחד. השנה אני אשתי והילדים נזכה לעשות זאת, אנחנו מאוד מתרגשים ומצפים לכך". 

צילום: פרטי
צילום: פרטי

בני משפחת ויינבוך נחתו בארץ בתאריך ה-6 לספטמבר ונקלטו במרכז הקליטה ברעננה – שם הם מתגוררים כרגע ומעבירים את יומם באולפן. הם לומדים עברית ומתכננים להיקלט בשוק העבודה בקרוב.

יהונתן עבד במשך 15 שנה בחברה בינלאומית בשם "של" –חברה לאנרגיית נפט. ברברה עבדה כמנהלת בתחום הכלכלה ושניהם מחפשים עבודה בתחום.

יהונתן: "גם אני וגם אשתי עבדנו במשרות בכירות. עזבנו את ארגנטינה לא כי היינו במצב כלכלי רע, היה לנו הכל, אבל רצינו לאפשר לילדים שלנו חיים טובים יותר. כרגע אנחנו לומדים באולפן ומחפשים עבודה כאן בארץ".

כיצד הילדים שלכם מתאקלמים ומסתדרים כאן בארץ?

ברברה: "הילדים שלנו התחילו ללמוד בבית הספר 'מגד' שנמצא ממש קרוב למרכז הקליטה. הם עדיין מתקשים עם השפה אבל אני מאמינה שיסתדרו דיי מהר. הם הכירו חברים וממש טוב להם כאן".

מה הכי אהבתם בארץ?

ברברה: " שמחתי מאוד כשראיתי שהילדים שלי יכולים להסתובב בחופשיות בעיר. הביטחון שלהם הכי חשוב לי. מעבר לכך אני מאוד אוהבת את העיר רעננה – היא מאוד יפה. אנחנו מתכננים לבקר בכל הערים והאתרים בארץ ולהכיר אותה טוב יותר. הביקור הראשון שלנו יהיה בכותל".

צילום: פרטי

היכן תחגגו את ראש השנה?

יהונתן: "נחגוג אצל אחי ועם כל המשפחה שנמצאת בארץ. אנחנו מאוד מתרגשים לקראת כל החגים שבפתח ושמחים להיות חלק מקהילת רעננה".

בני הזוג מאחלים לכולם שנה טובה ומבקשים את עזרת הציבור במציאת מקום עבודה עבורם.

לסיוע לבני המשפחה ניתן ליצור קשר בטלפון: 0536248189

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן