חדשות רעננה

מטיילים עם קרן לביא מזרחי – יוצאים אל הטבע

קרן לביא מזרחי מטיילת, השבוע בפינת הטיולים של קרן שמורת הדיפלה  מרחב מקסים בין בריכות הדגים של מעין צבי לזיכרון יעקב

שמורת הדיפלה
שמורת הדיפלה צילום: קרן לביא מזרחי

מטיילים עם קרן לביא מזרחי – יוצאים אל הטבע

השבוע נסעתי לגלות מקום חדש שעוד לא הייתי בו במרחב מקסים בין בריכות הדגים של מעין צבי לזיכרון יעקב, שם מצאתי גם יופי וגם שקט, גם אומנות ועשייה קהילתית וגם חדשנות לצד אקולוגיה. זו הזמנה להגיע, לשוטט ולהכיר את כל הטוב הזה. אתם חובבי ציפורים? הצטיידו במשקפת.

כשהימים דחוסים, הבשורות עצובות והרגשות אפרוריות אני יודעת לקחת את הזמן ולהגיע אל הגנרטור שממלא באוויר חדש כל חלק בגוף ובנשמה- הטבע. רק הפעולה של להיכנס לאוטו ופשוט לנסוע כבר מרמז על משהו טוב שעומד לקרות. 

באווירת 'על כביש החוף רוח בשיער שוטפת ת'נוף' התחנה הראשונה שלי היא 'המעיין- מקום לתרבות' מעין צבי, 45 דקות מרעננה ויש מלא חנייה.

מדובר במתחם שכולו השראה, אומנות ויצירה ומשמש כבית פתוח לאומנים ובעלת מלאכה שרוצים לעבוד יחד כקהילה. זה מורגש שיש שם נשמה. אפשר למצוא במתחם חנות תקליטים, חנות יד שנייה, מוצרים אקולוגיים, עגלת קפה עם אוכל טבעוני והכל מאובזר באווירת שנטי רגועה וצבעונית עם חפצים יפים. בימי שישי יש שוק איכרים עם תוצרת חקלאית ישראלית מקומית, כך שקנייה פה היא לגמרי תמיכה בעסקים ובכלכלה המקומית, פשוטו כמשמעו.

חוזרת לאוטו וממשיכה לכיוון 'פארק הדייג מעיין צבי' ושמורת הדיפלה. 

הנסיעה על שביל עפר שמתאים לכל רכב לצד בריכות דגים ונוף האופייני לאזור. כמה שהדרך יפה! הלב נפתח ככל שהנוף נפתח ועולות בי מחשבות על מלחמה, על הימים של הקמת הארץ שלנו, על המאמץ של החלוצים והחלוצות מהמאה הקודמת המצוידים במגפיים ושלייקס לייבש עשרות אלפי דונמים של ביצות. מסתבר שבאזור הייתה ביצה אחת ענקית שנותר ממנה זכר קטנטן ויש לה אפילו שם- הדיפלה.

הידעתם שהיום לא מייבשים ביצות אלא מעודדים שיקום שלהן? בתקופה של התחממות גלובלית המודעות הולכת וגוברת להגנה על בתי גידול מימיים- אגמים, נחלים, ביצות ובריכות חורף. כל אלה הולכים ומתייבשים ויחד איתם נעלם מגוון החי והצומח- עופות מים, יונקים, דגים ורכיכות. 

טוב שיש פרויקט אקולוגי לשיקום הדיפלה ולשיקום המערכת האקולוגית הטבעית שנותרה. כך גם בעלי החיים וגם אנחנו נוכל ליהנות ממרחבי טבע מוגנים.

על חלק מבריכות הדגים ראיתי פאנלים סולריים לייצור אנרגיה מתחדשת

משרד האנרגיה, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בהשתתפות גורמים אזוריים רבים נוספים, אמצו מסמך מדיניות להקמת מתקנים סולאריים בשאיפה להפוך את חוף הכרמל לרשות שתעבור ל-100% ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת.

 וואוו, זה די מרשים. התקווה שלי שלצד החדשנות והייעול האנרגטי זה לא פוגע בפעילות החקלאית ובפעילות של הציפורים באזור. מבחינתי מעניין יהיה לשמוע על זה יותר ממי שמפעיל כזה מתקן.

גם הורדוס לפני 2,000 שנה תיכנן וביצע פרויקטים לניהול המים באזור והשפיע על פני הדברים שנראים כיום. הוא יצר הטיה רחבת היקף של מקורות המים דרומה לעיר הנמל קיסריה באמצעות סכרים בריכות הרמה ואמות מים, ששינו את משטר הזרימה העילי במרחב. 

.ממשיכה בנסיעה לכיוון שפך נחל דליה בחוף מעיין צבי. 

הגעתי לרחבת עפר גדולה שהיא הנקודה האחרונה הקרובה ביותר לים. מפה אפשר לצאת להליכה ארוכה צפונה לכיוון חוף דור, או דרומה לכיוון מעגן מיכאל. 

החול הצהוב, צמחיית הנחל, הנמיות המתוקות שהרגישו בנוח לשוטט לידי ורחש הגלים עוד נושבים כולם בתוכי ומשאירים טעם של עוד.

הצטרפו אלי לטיולים יחד.

קרן לביא מזרחי מטיילת

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן