חדשות רעננה

מסגר לדרור

עמותת דרור הינה עמותה לשיקום ושילוב בקהילה של מתמודדי נפש העמותה פועלת באזור השרון, אחת ממסגרות העמותה היא בית היוצר בה עוסקים היוצרים באמנות כחלק מתהליך השיקום בשבוע הבא תערך תערוכה בה יציגו האמנים את יצירותיהם התערוכה תתקיים בבית המתנדב בהוד השרון

עמותת דרור הוקמה ב- 1980 ברעננה, ביוזמתם של פרופ’ דוידסון ז”ל ודר’ אריק מוס מהמרכז לבריאות הנפש “שלוותה” וביוזמת מתנדבים מאזור השרון – איזי שפירא ז”ל ואריה מיכאלי ז”ל.

בין חברי ההנהלה יו"ר העמותה  משה גרין, דניאלה אורן ונעמי סטוצ'ינר  אשר היו בין מקימות בית היוצר

העמותה הוקמה במטרה לסייע בשיקומם של נפגעי נפש בדיור בקהילה באזור השרון ובכך היתה לחלוצה בתחום השיקום בדיור בארץ. כיום, העמותה מפעילה שירותי שיקום בדיור, בקהילה, בתעסוקה  ובחברה 

היצירות עליהן עבדו המתמודדים במהלך תקופת הקורונה – יוצגו בתערוכה אירוע הפתיחה  ביום א 25.7  והתערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב מיום26.7 ועד ה 29.7   בבית המתנדב בהוד השרון. את היצירות שמוצגות בה ניתן לרכוש והכנסות המכירה יועברו יוצרים. 

בית היוצר, הינו מפעל מוגן לאנשים המתמודדים עם קשיים נפשיים, אשר הוקם בשנת 2008 על ידי עמותת דרור בשיתוף עיריית רעננה המוסד לביטוח לאומי ובתמיכת משרד הבריאות. מטרת המסגרת השיקומית בבית היוצר, היא לעודד אנשים המתמודדים עם קשיים נפשיים להשתלב בשוק העבודה.

בית היוצר פועל ברעננה כמרכז תעסוקה למתמודדי נפש באמצעות אמנות, מיועד לשיקום יוצרים המתמודדים עם קשיים נפשיים. היוצרים עוברים תהליך של בנייה ומימוש מטרות שיקומיות כחלק מתכנית השיקום האישית, באמצעות העיסוק באמנות. במקום פועל צוות שיקום מקצועי, מורים מקצועיים בוגרי אקדמיה לאמנות, מדריכת אמנות ומתנדבים שמסייעים בתפעול הסדנאות. צוות השיקום מסייע ליוצרים בהצבת מטרות אישיות, בהתאם לשאיפותיהם ויכולותיהם, ותמיכה בהם בתהליך השגתן.

הכנה לעולם העבודה
צוות השיקום עובד עם היוצרים על חיזוק, העצמה ורכישת מיומנויות תעסוקה בסיסיות, שישמשו אותם בהמשך דרכם: עבודה בשוק החופשי, לימודים גבוהים, הקמת עסק עצמאי או כל מטרה אחרת המוצבת על ידם.

המקום משמש להכשרה, עיצוב וייצור אמנות שימושית (Art Craft) בתחומי הקרמיקה, זכוכית, פיסול, מוזאיקה (פסיפס), ציור ועוד. העבודות המיוצרות בסדנאות, נמכרות לקהל הרחב בגלריה של בית היוצר ובמקומות ייעודיים נוספים. מחצית מההכנסות, המתקבלות ממכירת המוצרים – מועברות ליוצרים ולרכישת חומרי יצירה.

על התערוכה

"זה היה תהליך מאוד מאתגר ומרגש", אומרת מאיה, שנכנסה לתפקיד מנהלת בית היוצר רעננה לפני פחות משנה. "המטרה שלנו היא לאפשר ליוצרים ליצור ולבטא את הרגשות והמחשבות שלהם דרך האומנות. יצירותיהם בתערוכה מבטאות את הקשיים שעברו והיציאה מ'הסגר' אל החופש, היציאה מהסגרים ומהבדידות בזמן הקורונה".

מאיה מספרת שגם בזמן הסגרים והקורונה, המקום סיפק מענה לצרכים של היוצרים: "ליוינו אותם, העברנו סדנאות יומיות בזום,  דאגנו להם לחומרי יצירה כדי שיוכלו ליצור בבית והתוצאה היא – התערוכה המרהיבה הזו". 

בתערוכה מסגר לדרור ישתתפו-47 יוצרים, כשרוב היצירות שיוצגו הן ציורים ובנוסף עבודות של פסיפס, קרמיקה ועיסת נייר.

העבודות כאמור יוצעו למכירה כשכספי המכירה יועברו ישירות ליוצרים. 

מימין לירון אשר- אחראית קשרי חוץ וקהילה מאיה אייל -מנהלת בית היוצר אסנת לביא זקס- מתאמת טיפול צילום: שאנה ליליאן

מעבר לתערוכה, כיצד אתם מנסים לשלב את היוצרים בקהילה?

"התערוכה היא חלק מתהליך השיקום והשילוב של היוצרים  בקהילה, באמצעות התערוכה יחשפו היוצרים את היצירות שלהם לקהל הרחב. בבית היוצר  קיימת גלריה קבועה מרהיבה בה מוצגות עבודותיהם של היוצרים. כמו כן מוצגות העבודות בתערוכות שונות, ירידים, מכירה בחנויות ועוד.

אחד מהפרוייקטים הבאים של בית היוצר הוא פתיחת סדנאות יצירה לקהילה בהנחיית היוצרים אשר יספרו במהלך הסדנא את סיפורם האישי, זאת כדי למנוע סטיגמות ולהביא בנוסף לערך האומנותי גם ערך חברתי". 

התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב בתאריכים: 26.7-29.7 בשעות 8:00-22:00. ניתן לתאם סיורים מודרכים בתאום מראש. פרטים בטל: 0526867756. 

כתבות קשורות

3 תגובות

  1. ענבל אשל כהנסקי הגב

    גאה להיות חלק מהיוצרות בבית היוצר!! כמה מעבודותי מוצגות בתערוכה הנהדרת ורבות בגלריית בית היוצר עצמה..

  2. רוזמן עופרה הגב

    ראיתי היום את פרסום התערוכה ניתן לראות עדין?, מקום אחר?? אשמח לעידכון נוסף, תודה עופרה.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן