חדשות רעננה

מתמצא במרחב: הבלוג של עידן מאיר

ClubHouse – מועדון אקסלוסיבי, אבל בקטע מטריד

אחת לכמה זמן צומחת לה אפליקציה שמצליחה לייצר באז אדיר ברחבי העולם. כרגע זה התור של ClubHouse ואם עדיין לא שמעתם עליה, אז הסיבה לכך יכולה להיות אחת מהשניים: או שעוד לא קיבלתם הזמנה למועדון הסגור והאקסלוסיבי שהאפליקציה יצרה, או שפשוט… יש לכם קשיי שמיעה ומיד נתעכב על כך קצת יותר. כי זה מטריד.

לפני הכל, מהי אפליקציית ClubHouse? ובכן, דמיינו לעצמכם מה היה קורה אם לטוויטר ולנגן הפודקאסטים החביב עליכם, היה נולד בן.
ClubHouse היא רשת החברתית חדשה שמבוססת על שמע, כך שלמעשה כל אחד (כלומר, כמעט כל אחד) שהוזמן למועדון, יכול לפתוח "חדר" ובו לשוחח עם חבר או אדם אחר על נושא מסויים ואל השיחה יצטרפו מאזינים שסקרנים ללמוד או לשמוע עוד על התוכן.
כך למשל, ניתן למצוא בקבוצות הפופולאריות שם סלבריטיז שמשוחחים על נושאים שונים. החל מאשטון קוצ'ר ועד אופרה. רבים מהסלבס של הוליווד והעולם כבר שם, מדברים עם כולם.

 

כלומר, כמעט עם כולם.

בכדי לייצר באז לרשת החברתית החדשה ולמצב אותה במקום של כבוד, ClubHouse בחרה לאפשר את השימוש באפליקציה רק עבור אנשים שקיבלו הזמנה. עד כאן, אין בעיה כיוון שמדובר בטקטיקת שיווק מוכרת שרבים משתמשים בה. רבים מכם בוודאי אינם זוכרים זאת, אבל אפילו Gmail התחילה ככה בראשית דרכה. למוזמנים בלבד.

לפני כשבועיים קיבלתי הזמנה ל-ClubHouse והאמת היא שברגע הראשון התלהבתי מאד. העיצוב הויזואלי העדין והנקי והקונספט החדשני של הרשת הזו, משכו אותי פנימה ומצאתי את עצמי מאזין בחדרים השונים של האפליקציה לשיחות ודיונים מעניינים בנושאים שונים. אחרי כמה ימים של שימוש באפליקציה, שמתי לב שבדומה לרשתות חברתיות נוספות, אני נמצא בה לא מעט זמן. זה כמובן מטריד, אבל כולנו כבר התרגלנו במידה מסויימת לעולם החדש הזה והבחירה לצאת משם או פשוט לא להיכנס, שמורה בידי.

 

אבל ברשת החברתית של ClubHouse ישנו דבר מטריד נוסף והוא בכך שהיא אינה נגישה.
האפליקציה אינה נגישה לאנשים עם קשיי שמיעה (שמהווים כ-10% מהאוכלוסיה) ולפי פרסומים שונים שקראתי ברשת, האפליקציה גם אינה נגישה עבור אנשים עם עיוורון או לקויות ראיה.
האם זה לגיטימי להדיר ציבורים אלו מהשיח מרשתות חברתיות שכאלה? – בעיני ממש לא.

חשוב לזכור, ניתן להנגיש פורמטים קוליים לאנשים עם לקויות שמיעה באמצעות תמלול אוטומטי. בעוד שהתמלול הזה אינו עובד מספיק טוב בעברית, באנגלית רמות הדיוק גבוהות במיוחד.

לכן, הבחירה של ClubHouse, כחברה שגייסה מעל 100 מיליון דולר, לוותר ובמידה רבה להדיר ציבור של אנשים עם מוגבלות בכך שהשיקה את האפליקציה שלה לפני שוידאה כי היא נגישה לכולם – מטרידה בעיני וצריכה להטריד את כולנו כחברה.

אנחנו ב-2021 והגיע הזמן שעיצוב מכליל ונגיש יהפוך להיות להיות מובן מאליו וציפייה של כולנו מכל מוצר חדש שיוצא, אקסלוסיבי ככל שיהיה. 

הכותב הוא עידן מאיר, מייסד שותף ומנכ"ל חברת 

RightHear

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן