חדשות רעננה

נתנאל יאנג לא גר כאן יותר

אלפים ליוו למנוחות את החייל הבודד נתנאל יאנג ז"ל, שהתגורר בבית בנג'י – בית לחיילים בודדים ברעננה. חבריו והנהלת הבית מספרים על בחור חסון, חדור ציונות ואהבת הארץ. "קראנו לו דיג'יי בגלל שהוא משמח אותנו מסיבות שערכנו בבית. אנחנו המומים וכואבים את מותו"

נתנאל יאנג הי"ד
נתנאל יאנג הי"ד

החייל הבודד רב טוראי נתנאל יאנג ז"ל, הובא למנוחות ביום שני בהר הרצל. יאנג, נפל בקרב עם מחבלים בעוטף עזה במהלך מלחמת "חרבות ברזל". הוא עלה מבריטניה לישראל – והתגייס לגדוד 13 של גולני. כחייל בודד, התגורר בבית בנג'י – בית לחיילים בודדים שהוקם ברעננה לזכרו של רס"ן בנג'י הילמן – במטרה לספק דיור קבוע לחיילים לוחמים בודדים.

ביום ההלוויה (שני) הנהלת בית בנג'י ומשפחתו יצאו בקריאה לאזרחי ישראל להגיע להלווייתו ולחלוק לו כבוד אחרון.  מאות אזרחי ישראל לא נותרו אדישים, הצביעו ברגליים והגיעו למקום הלווייתו בהר הרצל. שאנטל, אמו של יאנג: "הצבא הוציא ממנו את המיטב. נתנאל הוכיח לעצמו שהוא יכול להשיג את כל מה שרצה. אנחנו גאים בו מאוד".

‏הנהלת הבית וחבריו מספרים בעצב: "נתנאל שימח את כולנו. מדובר בבחור גבוה חזק אך גם עדין ונחמד. הוא היה חבר של כולנו כאן. היינו יוצאים יחד, מבלים וגם עוזרים אחד לשני. הוא תמיד סיפר לכולם שהגיע לארץ מטעמי ציונות ושמענו מהמפקדים שלו רק דברים טובים.

קשה לנו להאמין שהוא לא יגיע לכאן יותר. אנחנו כואבים את מותו ומבטחים למשפחתו שלא נשכח אותו לעולם. בתקופה האחרונה הוא היה מאושר והרגיש כאן בבית – זה הדבר היחיד שמנחם אותנו ולו במעט".

קרן בנג'י הילמן נוסדה לזכרו של רס"ן בנג'י הילמן ז"ל, אשר נהרג בכפר הלבנוני מרון א-ראס בתחילת מלחמת לבנון השניה ב-20 ביולי, 2006.

במהלך השבעה שמעה המשפחה מאנשים רבים אותם לא הכירו לפני כן (במיוחד מחיילים ששירתו תחתיו ובעיקר חיילים בודדים) כיצד בנג'י סייע להם תמיד, מעל ומעבר למצופה בתפקידו.

מתוך השאיפה לעשות מעשה משמעותי לזכרו, הקימו המשפחה והחברים את קרן בנג'י הילמן לעזרה לחיילים בודדים.​ לאחר מחקר מעמיק גם בין חיילים וגם במסגרת צה"ל, החליטה העמותה להקים את הבית של בנג'י, בית ייחודי וייעודי לחיילים בודדים לוחמים ומרכז הכוונה וליווי לכלל החיילים הבודדים, בעיר מגוריו של בנג'י, רעננה.​

בבית בנג'י מתגוררים כיום 87 חיילים לוחמים בודדים. המקום הפך למבוקש בקרב חיילים בודדים ובהתאם לכך נבנה מבנה נוסף שיאכלס 93 חיילים נוספים. עיריית רעננה הקצתה את הקרקע לבנית הבית החדש  מי שאחראית לבניית המבנה היא חברת "דניה" שנרתמה לביצוע ותוך מספר חודשים סיימה את בניית שלד המבנה, מהנהלת בית בנג'י נמסר כי "דניה לא רק ביצעה את הפרויקט במהירות שיא אלה גם תרמה חלק ניכר מעלויות הבניה מה שאיפשר את הקמת הבית במהירות ומתוך התקציב שגוייס"

בית בנג׳י כבר מזמן ‏הפך לשם דבר בקרב חיילים הבודדים שרואים בו מקום חם ובית כשהם חוזרים מהצבא והמלחמות. "לכל חייל בודד מגיע הביתה מתי אנחנו מנסים לספק לכל החיילים שמגיעים לכאן את התנאים הכי טובים: ממכבסה ועד שלוש ארוחות ביום. כל חייל זוכה בחדר משלו עם התנאים הכי נוחים שיש. זה המעט שאנחנו יכולים לעשות למען החיילים שמגנים בגופם על ארצנו".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן