חדשות רעננה

סערת הפרשן יוסיאן

סערת הפרשן יוסיאן. קהילת בית כנסת "עדת ישראל" הזמינה את הפרשן השנוי המחלוקת אליהו יוסיאן להרצאה.  סיעת הרוב הדמוקרטי מנסה למנוע את האירוע "אין מקום בעיר לאדם שטוען ש "החילוניזם הליברליזם הוא אויב המדינה היהודית"

סערת בפרשן יוסיאן
חופש ביטוי או מניעת כניסת עמדות קיצוניות לעיר?

מלחמת "חרבות ברזל"  הכירה לציבור הישראלי את איש קהילת המודיעין בעבר יליד איראן אליהו יוסיאן  שהפך לכוכב בעיקר בגלל עמדותיו הקיצוניות. ההרצאה מעוררת המחלוקת  אליה הוזמן להרצות ברעננה בקהילת "עדת ישראל", תתקיים במוצאי שבת 3.2 בהנחיית יורם סילברמן שמתמודד למועצת העיר ברשימת מאמינים ברעננה.

רשימת הרוב הדמוקרטי למועצת העיר קוראת לבטל את האירוע ולקיים במקומו מפגש רב שיח בין הקהילות בעיר "בסימן הידברות, היכרות, בניית גשרים ועתיד משותף עבור כולנו ברעננה ובישראל."

"רעננה היא עיר מעורבת בה גר ציבור דתי לצידו של ציבור ליברלי בכבוד הדדי. בין שלל דבריו יוסיאן טוען ש "החילוניזם הליברליזם הוא אויב המדינה היהודית", קורא ל "השמדת הזרע הליברלי", ומאמין שאין מקום לשוויון מגדרי בין המינים. הדברים שלו פוגעים ברגשות הציבור החילוני ובערכיו."

"במקום לארח  אדם שקורא בפרהסיה להשמדת הציבור החילוני-ליברלי, פנינו לראשי הקהילה וביקשנו מהם לשקול לקיים במקום האירוע עם יוסיאן רב שיח של כלל הקהילות בעיר בסימן הידברות, היכרות, בניית גשרים ועתיד משותף עבור כולנו ברעננה ובישראל. כולנו תקווה שהמסר והיד המושטת שלנו יענו בחיוב."

מארגני האירוע בתגובה "כמה חוצפה יש לאנשים לנסות לקבוע לאנשים אחרים לאיזה תכנים פוליטיים עליהם להחשף, רק בגלל שלא מוצא חן בעיני האחרים התכנים הללו. אנחנו דוחים בשאט נפש את הניסיון הנואל להתערב לנו בתוך הקהילה מה לשמוע או מה להשמיע. שכל אחד ישמע מה שהוא רוצה, ושיפסיקו להיות ברוב הדמוקרטי, להיות לא דמוקרטי"

 

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן