חדשות רעננה

סערת הפרשת החלה למען נעמה לוי

אירוע הפרשת חלה שיערך מחר בחטיבת אלון, לחיזוק המאבק להשבת החטופים בינהם נעמה לוי בוגרת בית הספר השבויה בעזה הפך לעימות פוליטי. הצוות החינוכי של בית הספר והנהגת ההורים טוענים שהטקס נערך בתום שעות הלימודים וההתנגדות מגיעה ממניעים פוליטיים לא טהורים

סערת הפרשת החלה
אירוע הפרשת חלה למען שחרורה של נעמה לוי מעורר סערה ברעננה

סערת הפרשת החלה, חבר רשימת הרוב הדמוקרטי למועצת  העיר רעננה הביע התנגדות לעריכת טקס הפרשת חלה בבית הספר חטיבת "אלון". האירוע בהשתתפות הוריה של נעמה לוי, נועד לעורר מודעות להשבת החטופים. הצוות החינוכי של בית הספר והנהגת ההורים טוענים שהטקס נערך בתום שעות הלימודים וההתנגדות מגיעה ממניעים פוליטיים לא טהורים

"אנחנו נגד כפייה מכל סוג – לא ייתכן שפוליטיקאים יתערבו בכל הקשור לטקס שנערך מחוץ לשעות הלימודים". אריה מרכוס, יו"ר המשותף של ההנהגה הבית ספרית, סגן משותף בהנהגת ההורים העירונית.

כאילו לא הספיקו לנו המחלוקות בעם שהובילו לטבח ה-7.10 – עכשיו מתעוררת סערה ברעננה סביב אירוע הפרשת חלה למען השבת החטופה נעמה לוי. מצד המתנגדים סיעת הרוב הדמוקרטי, שרואה בכך אירוע הדתה ומצד שני, התומכים ומקיימי הטקס שרואים בכך אירוע לגיטימי ומתבקש.

טקס הפרשת החלה למען החטופה – נעמה לוי, שנחטפה על ידי החמאס צפוי להתקיים מחר (יום שני) בחטיבת "אלון" ברעננה בה למדה לוי.

סיעת הרוב הדמוקרטי ברעננה:  הדאגה העצומה לגורל החטופים ולרצון לראות כל אחת ואחד מהם חוזרים חיים ובריאים לביתם, מטלטלת ומכאיבה עבור כולנו. יש מקום לכל אירוע שמחזק את המשפחות ומגביר את המודעות לזמן ההולך ואוזל ובלבד שהמצוקה והדאגה לא ינוצלו לקידום מטרות שאינן קשורות לנושא."

חגי פרנקל ממנהיגי המחאה ברעננה וחבר רשימת הרוב הדמוקרטי למועצת העיר פרסם בקבוצות הווטסאפ של הרוב הדמוקרטי את הקריאה הבאה: "כולנו רוצים שנעמה לוי תחזור הביתה יחד עם שאר החטופים. אבל לא כולנו נוהגים להפריש חלה. כשרבנית שמוציאה מסעות לאומן, ועוסקת בקידום פעילות הדתה, מקיימת הפרשת חלה בתיכון חילוני זה לא לגיטימי אין שום סיבה שמבנה ציבורי של תיכון חילוני ישמש בית לאירוע נשים דתי, גם כשהמטרה חשובה וראויה. החטופים והחטופות נמצאים יום יום בלב של כולנו. הדרך שלנו להילחם ולהתפלל לחזרתם וחזרתן לא עוברת דרך הפרשת חלה ביה"ס. אנו קוראים להנהלת חטיבת אלון ולמחלקת החינוך של עיריית רעננה להודיע לרבנית בן ארי כי האירוע לא יוכל להתקיים בשטח ביה"ס."

 

סערת הפרשת החלה
אריה מרכוס: "ההתנגדות לא מגיעה ממניעים טהורים אלא משיקולים פוליטיים"

אריה מרכוס, חבר הנהגת ההורים: "הפרשת החלה הינה רעיון של הצוות החינוכי בשיתוף עם אימהות שרוצות להביע ולתמוך בהורי החטופה נעמה לוי. להוריה של נעמה אין בעיה עם הטקס שיערך מחוץ לשעות הלימודים. הנהגת ההורים מתנגדת לכפייה דתית וגם לניסיון כפייה אנטי דתית. ברור לכולנו שההתנגדות לא מגיעה ממניעים טהורים אלא משיקולים פוליטיים. אני מציע שכולנו נתרכז בטוב ולא נעודד פילוג בעם. כל אחד יכול להביע את תמיכתו במשפחות החטופים כראות עיניו. תגובות כאלו עלולות לחולל שוב מלחמה בתוכנו". 

מכתב שהופץ על ידי הנהגת ההורים: "אירוע הפרשת החלה, הנו אירוע ממלכתי של חטיבת אלון למען החטופה נעמה לוי. מדובר באירוע סמלי ומחבק של סולידריות והזדהות עם המשפחה, למען השבתה של נעמה. צר לנו שבשעה קשה זו – שעה של מלחמה, גורמים פוליטיים מנסים לעשות שימוש ציני באירוע ולהפוך אותו לכלי של מחלוקת ופילוג. מדובר באירוע מצומצם של משתתפים שהוזמנו מראש. אנחנו מצפים מכלל הגורמים לכבדו ולהימנע משימושים פוליטיים ציניים. חטיבת אלון הנה בית חינוך ישראלי, ממלכתי וציוני שימשיך לחבר ולחזק את העם. זו עת לאחדות – יחד ננצח ונשיב את החטופים". 

כתבות קשורות

5 תגובות

  1. שני דימנט הגב

    חוצפה מארץ החוצפות לכתבה שכזו!!
    אני לא אישה דתייה והשתתפתי בהפרשות חלה בחיי ללא שום בעיה ואין פה שום קשר לבית ספר חילוני מול רצון של נשים טובות לעשות הפרשת חלה עבור משפחת לוי ללא שום קשר לדת גזע או מין
    ואני אישה שחיה בבית חילוני !!!
    פשוט בושה להרוס משהו פשוט טהור עבור ילדה שחטופה עוד שניה 100 ימים בעזה ומי שמסית לעניין בית ספר חילוני שלמדה בו נעמה ולוקח אירוע שכזה לענייני דת זו בושה של ממש!
    יש אנשים שחד משמעית לא למדו מספיק!!!
    לא רוצים להבין מהי אחדות!

  2. עדי הגב

    יש לי דז׳ה וו… מה זה מזכיר לי?…
    אה!! כן! את ההתנגדות של פרעה לתת לבני ישראל ללכת במדבר 3 ימים לעבוד את השם!
    מתי יפנימו כבר שאין חילוני או דתי, יש יהודי או לא! וכל יהודי בוחר את דרך חייו ומכבד דרכו של האחר.
    ולאלו המתנגדים בכל תוקף , הקשבתם פעם לתוכן הדברים? לתפילה הזכה שנאמרת? למהות?

  3. מכלוף הגב

    מצטט: "אין שום סיבה שמבנה ציבורי של תיכון חילוני ישמש בית לאירוע נשים דתי, גם כשהמטרה חשובה וראויה."
    זה נותן תחושה שמתייחסים לדתיים כמו למצורעים.

  4. דניאלה אוהב ציון הגב

    סיעת הרוב הדמוקרטי,בושה לכם,כמה נמוך אתם יורדים,

  5. מכלוף הגב

    ציטוט ״ אין שום סיבה שמבנה ציבורי של תיכון חילוני ישמש בית לאירוע נשים דתי, גם כשהמטרה חשובה וראויה״
    מתיחץיחסים לדתיים כמו למצורעים.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן