חדשות רעננה

"עזרו לנו למנוע את המקרה הבא"

מציאת גופתו של קשיש ערירי ברעננה מדגישה את הצורך במעורבות קהילתית צוות עמותת "סיירת תיקונים רעננה" אשר מסייע למשפחות מעוטות יכולת וקשישים, יוצא בפעילות חדשה – מוקד סיוע לקשישים עריריים.

מותו של קשיש ערירי ברעננה צילום: יחזקאל איטקין

אמיר פוירמן, ממקימי "סיירת תיקונים" ברעננה, מתייחס בצער למותו של הקשיש בן ה-75, שנמצא ללא רוח חיים במצב של ריקבון מתקדם: "ברעננה מתגוררים עשרות קשישים במצב דומה. כמעט בכל בניין שבו מתגוררות משפחות מתפקדות, קיים גם קשיש ערירי שאין לו קשר עם משפחתו וילדיו". 

ביום ראשון, סמוך לשעה 13:30 התקבל דיווח במוקד זק"א על גופת גבר כבן 75, שנמצא מוטל במצב של ריקבון בביתו ברחוב החי"ל ברעננה – כשבוע לאחר מותו.

רועי סולומון מתנדב זק״א – צוות מרחב שרון שטיפל בזירה: ״מדובר בגבר כבן 75 שגר וחי לבדו ונמצא ללא רוח חיים – כשבוע ימים לאחר מותו. השכנים סיפרו שחששו לחייו לאחר שריח חריף דלף מהדירה לרחוב. הם הזעיקו את המשטרה שהגיעה למקום ופתחה את דלת ביתו. לעינינו נגלה מחזה מבעית. מצאנו את המנוח מוטל בבית במצב של איבוד צלם אנוש. צוות זק"א מרחב שרון, טיפל בכבוד המת בזירה הקשה". 

גופת המנוח הועברה למכון באבו כביר להמשך בדיקה וזיהוי, נסיבות האירוע נחקרות ע״י המשטרה.

אמיר פוירמן

אמיר וצוות הסיירת, קוראים לתושבי העיר להתנדב למוקד, לאתר ולסייע לבני הגיל השלישי במתן עזרה שוטפת, לספק להם חברה ואף לקשר אותם עם הרשויות. 

"אם אתם שומעים על קשיש ערירי שזקוק לעזרה – פנו אלינו. רק כך נוכל למנוע את המקרה הבא", אומר פוירמן.  

"אנחנו מנסים לתת מענה לאותם הקשישים שנפלו בין הכיסאות. הרצון שלנו הוא להגיע לאותם קשישים לסייע ו'לעטוף' אותם ממש כמו בני משפחה. המדינה לא עושה מספיק עבור הקשישים, לעיריות אין תקציבים, לכן יזמנו את הקמת המוקד כדי למנוע מקרים דומים. 

מדובר במקרה עצוב. לצערנו אנחנו נתקלים בעשרות קשישים שאין להם קשר עם משפחתם וקשה לנו להישאר אדישים ולא לסייע להם".

כיצד תסייעו להם בפועל? 

"מדובר במוקד שייתן מענה על בסיס יום-יומי כשהמוקדנים שלנו יבררו מה מצבו הנפשי והפיזי של הקשיש כדי שנוכל לסייע לו על פי מצבו. מי שיזמה את הקמת המוקד לקשישים היא מרגלית פרץ תושבת העיר ומי שמנהלת את המוקד היא נורית צברי". 

כיצד תאתרו ותגיעו לאותם קשישים?

"מתוך הרשימה שיש לנו. הסיירת שלנו החלה את פעילותה בחודש מרץ 2021. זיהינו את הצורך והאפשרות בסיוע לתושבי רעננה בתיקונים בבית ושיפוצים קלים. התחלנו את דרכנו בפרויקט התקנת גלאי-עשן בבתים של קשישים , מאז עשו מתנדבי סיירת של רעננה מאות פרוייקטים שונים ומגוונים כמו: שיפוץ בתים, החלפת אמבטיות למקלחון עבור קשישים, עבודות אינסטלציה, חשמל, פריצת דלתות, תיקון מזגנים, עבודות פינוי, גינון, תיקון דודים ותיקונים שונים בבית.

בנוסף הסיירת פועלת כל הזמן לקידום פרוייקטים חברתיים בעיר רעננה כמו יחידת מחשוב – תיקון מחשבים והשבחת מחשבים לתרומה. ב-3 לאוגוסט 2020 השקנו את ״יחידת המחשוב של סיירת תיקונים רעננה. רגע לפני תחילת שנת הלימודים, החלטנו בסיירת תיקונים רעננה להירתם ולסייע לילדי רעננה שאין להם מחשב ושידם אינה משגת". 

בסיירת התיקונים זקוקים למתנדבים למוקד החדש, לתרומות של מחשבים ישנים ותיקונם וכן מתנדבים לסיוע בשיפוצים קלים. לפניות ניתן להתקשר לטלפון: 072-3957507.  

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן