חדשות רעננה

עיריית רעננה הגישה בג"ץ לשינוי מתווה ההפגנות בסמוך לביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה

הגשת הבג"ץ הוא פעולה נוספת של העירייה במכלול הפעילויות בהן נוקטת העירייה כדי למנוע את ההפרה המשמעותית לסדר הציבורי והפגיעה הקשה שחווים התושבים מההפגנות.

מסקר מדידה שהתקיים בהפגנות נמדד רעש שהוא פי 3,000 (!) מהרעש המותר

ההפגנות בסמוך לביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט צילום : Dmedia
ההפגנות בסמוך לביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט צילום : Dmedia

עיריית רעננה, בהובלת ראש העיר חיים ברוידא, הגישה בג"ץ לשינוי מתווה ההפגנות שמתקיימות בסמוך לביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, ובעיר רעננה ככלל, אשר מסבות פגיעה קשה לתושבים בכל הגילאים, והפרעה משמעותית לסדר הציבורי.

עניינה של העתירה, אשר הוגשה על ידי עיריית רעננה וראש עיריית רעננה מר חיים ברוידא נגד משטרת ישראל, היא התעלמות המשטרה ומפקדיה מפניות חוזרות ונשנות של עיריית רעננה וראש העיר חיים ברוידא לגיבוש מתווה סביר לעריכת ההפגנות, תוך מהימנעותם מקיום חובתם לשמירת הסדר הציבורי ובטחון הנפש, בין היתר בכך שאינם אוכפים את תקנות הרעש והחוק למניעת מפגעים.

כידוע, בחודשים האחרונים, וביתר שאת מאז תחילת כהונתו של ראש הממשלה מר נפתלי בנט, מקוימות בלב שכונת מגורים פרטית ברעננה, בסמוך לביתו הפרטי של ראש הממשלה ומשפחתו, וכן ברחובות סמוכים ובצמוד למפתן ביתם של תושבי השכונה, וכן בסמוך למעון סיעודי "נועם" המאכלס חוסים קשישים בעלי מוגבלויות שונות, הפגנות אשר מכוונות בעיקר כלפי בחירתו כראש ממשלה, ולאחרונה אף בעניינים שונים, על ידי קבוצות מפגינים שונות. 

ההפגנות נערכות בסמיכות קרובה לביתו הפרטי של ראש הממשלה, ולא מעונו הרשמי, כאשר אין כל סבירות באשר למרחק ההפגנות מבתי המגורים ולרעש המוקם שלא כדין באזורם. במצב דברים זה, מופר האיזון הנדרש בין הזכות החוקתית להפגין ולחופש הביטוי, לבין הפגישה החמורה בתושבי השכונה, אשר סובלים לילות כימים, מצעקות, אלימות מילולית, קריאות "מואזין", מוזיקה רועשת, חסימת צירי תנועה מרכזיים ויצירת סיכונים תעבורתיים ועד לאחרונה אף השמעת קולות אזעקות וסירנות שגרמו לחרדות של ממש בקרב הילדים ותושבי האיזור.

בנוסף, ההפגנות, הנערכות תוך שימוש באמצעי הרעשה והגברה בעוצמות רעש מחרידות ובלתי סבירות לאוזן אנושית, גורמות למפגע בריאותי, לחרדות ולפחד גדול בקרב התושבים וילדיהם.  מסקר מדידה שהתקיים בזמן ההפגנות עולה כי לדוגמא מהשעה 22:00 נמצא רעש שנע בין 76-74 דציבל, שהם פי 3,000 (!!) מן הרעש המותר על פי תקנות הרעש בשעות אלו. לעתירה אף צורפה חוות דעת של רופא מומחה, לפיה לחשיפה ממושכת לרמות רעש קיצוניות, יש השלכות הרסניות ונזקים היקפיים לגוף האדם ולשלומו הנפשי, במיוחד נכון הדבר כאשר מדובר באוכלוסיות רגישות יותר, כגון ילדים, קשישים, אנשים בעלי צרכים מיוחדים וכו'. 

בעקבות פניות חוזרות ונשנות של עיריית רעננה ותושבי העיר, הפיצה המשטרה מסמך תנאים למחאות באזור ביתו הפרטי של רה"מ חה"כ נפתלי בנט, אולם הנחיות המשטרה לא כובדו ולא קוימו על ידי ציבור המפגינים, אשר המשיכו בהתפקרותם תוך שהם מטילים את מוראם ואימתם על השכנים והעוברים ושבים במקום, ומצד המשטרה עדיין לא בוצעה כלפי ציבור המפגינים כל אכיפה לשם עמידה בתנאים שנקבעו.

משכך, העירייה פנתה לבית המשפט בבקשה להוציא צו ביניים המורה למשטרה להגביל את תדירות והיקף ההפגנות הנערכות, וכן לאכוף את הקמת הרעש עד לסיום ההליכים בעתירה זו. יודגש כי העירייה ותושביה אינם חולקים על הזכות הדמוקרטית למחות, אלא שמנגד עומדות זכויותיהם של תושבי המקום, ויש לאזן בין זכויות הצדדים באופן מידתי. 

עם הגשת העתירה, ניתנה החלטת בית המשפט העליון, לפיה על המשטרה להגיש תגובה לעתירה ולבקשה למתן צו ביניים וזאת עד ליום 10.8.2021. 

ראש העיר רעננה, חיים ברוידא: "אנו נמשיך וננקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו, על מנת למנוע ככל הניתן כל פגיעה באיכות חיי תושבי העיר, ומטרדי רעש בפרט. אנו מכבדים את הזכות הדמוקרטית להבעת דעה, אולם הפגיעה שחווים התושבים בעקבות ההפגנות היא קשה מנשוא, ובעלת השלכות חמורות, פיזיות ונפשיות, לתושבי העיר, ואנו נעשה כל שלאל ידינו על מנת למנוע אותה".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן