חדשות רעננה

פורים מתקרב – חוויה מרגשת ושמחה. האמנם?

מיה גולדשמיט רייך, מרפאה בעיסוק ביחידה להתפתחות הילד של כללית מחוז שרון שומרון מרכזת את כל ההמלצות והטיפים החושבים לחג שמח במיוחד לילדים.

פורים כבר באוויר, בחנויות כבר אפשר למצוא קישוטים, משלוחי מנות ושלל תחפושות. זה החג שבכל שנה הוא שיא ההתרגשות עבור ילדים רבים אבל חשוב לזכור כי עבור חלק מהילדים חג פורים עלול להיות מבלבל ומציף.

היציאה מהשגרה, השינויים התכופים (שינוי המראה, מוזיקה רועשת וקולות הנפץ בפרט), עשויים לגרום לקושי או מצוקה בייחוד עבור ילדים המתמודדים עם קושי בויסות החושי או עבור אלו שפונו מבתיהם עקב המלחמה.

קושי בויסות חושי מתייחס לקושי ביצירת תגובה התנהגותית מסתגלת לגירוי שנקלט במערכות החוש השונות בהתאם לדרישות הפעילות והסביבה.

לאור כל אלו, ריכזתי עבורכם מספר טיפים מכל מצוות הריפוי בעיסוק במכונים להתפתחות הילד, לקראת הכנות לחג ויצירת חוויה טובה יותר בחג עצמו:

הכנות לפני החג:

  1. הכנה מראש– הכינו את הילד עד כמה שאפשר לשינויים והפעילויות הצפויים במהלך היום ותתכוננו יחד איתו תוך הכלה וקבלת הרגישויות שלו.

למשל:

  • שתפו ותערבו את הילד בקניית התחפושת וודאו כי הוא מרגיש בטוח ונוח במדידת התחפושת.
  • אפשרו לילד או לילדה למדוד שוב את התחפושת ביום שלפני החג לצורך שינויים של הרגע האחרון.
  • קבלו יחד החלטה לגבי איפור פנים או אביזרים נוספים.

 

  1. תיקוף והשתייכות– תקפו את הרגשות של הילד (זה בסדר לפחד ממה שצפוי בחג הזה ; זה אכן חג שמח אבל יש בו גם הרבה רעש והמולה; להרבה ילדים קשה בחג הזה).
  2. שיתוף הצוות החינוכי – שתפו את הצוות שמלווה את ילדכם במהלך היום לגבי תחושותיו והחששות או האתגרים הצפויים לו ביום זה.

אסטרטגיות התמודדות ביום החג:

  • הגעה מוקדמת- הקפידו להגיע למסגרת החינוכית / לאירוע, זמן מספק לפני השעה שנקבעה לצורך הסתגלות לסיטואציה או הזדמנות לצפות קודם מהצד טרם השתתפות.
  • התמודדות עם רעשים חזקים (כגון מוזיקה, נפצים) או הצפה ויזואלית ע"י שימוש באטמי אוזניים, אוזניות, הפוגה במקום שקט, ביצוע פעילות מוכרת ומרגיעה.
  • התמודדות עם מגע שאינו נעים וחוסר נוחות בתחפושת יכולה להיות ע"י לבישת גופיה מתחת לתחפושת על מנת למנוע מגע ישיר או לחילופין הבאת בגדים להחלפה.
  • וידוא כי צרכיו הבסיסיים והפיזיולוגיים של הילד מסופקים – הקפדה על אוכל ושתייה, התפנות לשירותים, שינה מספקת בלילה שלפני.
  • כבדו את הבחירה של ילדכם – במידה ואינו רוצה להתחפש, ניתן להביא עמו את התחפושת בתיק למקרה שישנה את דעתו במהלך יום החג

זכרו שעם הכנות מתאימות, היכרות טובה של הילד תוך הבנת צרכיו, הכלה ותשומת לב מוגברת לשינויים בפרט בתקופה זו – יש הרבה יופי ושמחה בחג פורים.

מאחלים לכם חג שמח!

צוות הריפוי בעיסוק של כללית מחוז שרון שומרון

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן