חדשות רעננה

פרשת החתמת השעון ועכשיו הסרט

פרשת החתמת השעון הפיקטיבית לכאורה בה היה מעורב בה המועצה רחמים שלום עולה שלב עם חשיפת סרטונים המתעדים את ההחתמה לכאורה

האם היה ניסיון להשפיע על מעורבים?

פרשת החתמת השעון הפיקטיבית לכאורה בה היה מעורב בר המועצה רחמים שלום עולה שלב.

בדיקת הנושא החלה בעקבות תלונה שהגיעה למבקרת עיריית רעננה. מבקרת העירייה פתחה בחקירה, תוצאות החקירה העלו שהעובדת כלל לא הגיעה לעבודתה אבל כרטיס הנוכחות האלקטרוני שלה הוחתם. הממצאים גובו בתיעוד ממצלמות האבטחה של עיריית רעננה ובנוסף נשכרו שרותי חוקר פרטי. ממצאי החקירה העלו שב 12 פעמים החתים עבורה חבר המועצה רחמים שלום ו-10 פעמים נוספות שני עובדי עירייה אחרים.

העובדת הושעתה מעבודתה והגישה עתירה לבית הדין לעבודה במטרה לבטל את ההשעיה העובדת טענה בכתב התביעה כי השעייתה נובעת "מסיבה אמיתית אחת, מטעמים זרים, פוליטיים גרידא, רצון עז של העירייה לפגוע, להתנקם ולכופף את שלום על מנת שיצביע בעד התקציב" 

כזכור בית המשפט דחה את טענות העובדת וכתב בתשובת בית המשפט "  התובעת טענה כי ההחלטה על השעייתה,  התקבלו משיקולים פוליטיים. הגם שהתובעת בבקשתה  הסבירה שיקולים אלה, היא לא הראתה ולו ראשית ראיה לאמיתותם."

 

,

בתביעה שהגישה העובדת היא טענה "כאשר חזרה לעבודה בהיותה בהתמוטטות נפשית עד כמעט באפס תפקוד, לא הייתה כשירה דיו לנהיגה. על כן, נטען, רחמים נסע במיוחד אליה להסיע אותה לעבודה. בכתב התביעה נטען, כי עת נכנסו לעירייה, שלום הבחין כי העובדת לא העבירה כרטיס הנוכחות ועל כן, הוא פנה אליה ואמר לה תעבירי כרטיס והיא אמרה שאין לה כח נפשי והיא בקושי סוחבת את עצמה. "שלום הבין כמה העובדת שרויה בכאב ובמצב של ייאוש ודיכאון כבד ואמר לה, תשבי במקום שלך, רק תתני לי את הכרטיס ואעביר לך וכך היה". 

בניגוד לטענות אלו מצא החוקר כי האירוע התרחש כ 12 פעמים על ידי רחמים שלום ,ובמקרים נוספים נעשתה ההחתמה גם על ידי 2 עובדי עירייה. בין החשדות שנבדקים נבדק האם  נעשה נסיון לשיבוש הליכי חקירה, ותאום עדויות בין רחמים שלום העובדת והעובדים אשר גם הם החתימו את כרטיס הנוכחות. 

יש לציין כי רחמים שלום לא היה עובד עיריית רעננה ולכן לא היה לו כרטיס נוכחות אישי אותו נדרש להחתים.

פניה שנעשתה לועדת הביקורת על ידי חברי מועצה לא נענתה ולא נערך דיון בועדת הביקורת בנושא.

יו"ר ועדת הביקורת חברת המועצה דבי סלוצקי מסרה לרעננה ניוז "הנושא המדובר בטיפול שלטונות החוק והערכאות המשפטיות והוועדה הזאת לא יכולה להוסיף לדיון אשר מדיף ריח חריף של התכתשות פוליטית"

רחמים שלום הגיב עם פרוץ הפרשה: "לא היה ולא נברא – לאחר שעזבתי את הקואליציה מנסים לעשות לי תרגילים".

יו"ר ועדת הביקורת דבי סלוצקי ריח חריף של התכתשות פוליטית

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן