חדשות רעננה

קודם כל שירות

מי רעננה משיקה בימים אלה את מהפכת השירות הדיגיטלי, התאגיד השיק מערכת דיגיטלית שזמינה 24/7 בה ניתן לבצע את כל הפעולות., זאת בנוסף למענה השירות האישי והטלפוני בשעות הקבלה. לכבוד השקת המערכת פגשנו את מנהלת השירות של מי רעננה מיכל שוורצברד.

 

מיכל שוורצברד מנהלת השרות במי רעננה

מיכל מנהלת את מערך השירות  כבר 8 שנים, ומלווה את תהליך העלאת האוויר של מערכת השירות הדיגיטלית. מי רעננה הוקמה כדי לתת שירות לתושבי רעננה הן בפיתוח ושיקום התשתיות ובמתן שירות שוטף וברמה הכי גבוהה.באיזה תחומים נותן מערך

השירות מענה לתושבים?

כל המידע והפעולות אותן נדרש התושב לבצע ניתנים במענה הדיגיטלי החל ממסירת קריאת מונה, תשלום חשבון מים, החלפת משלמים, בקשה לקבלת העתק חשבון או דו"ח תשלומים שנתי, הצהרת מספר נפשות, הצטרפות להוראת קבע, הכרה בתעריף מיוחד בשל נזילה (מונה ביתי) הכל בפלטפורמה נוחה וידידותית לשימוש.

למה הקמתם את המערכת הדיגיטלית?

נקודת המבט שלנו היא תמיד טובת התושבים, לוחות הזמנים של התושבים דינמיים ולכן הקמנו מערכת בה כל לקוח יכול לקבל שירות מלא בכל זמן בלי להמתין בטלפון או בלי להגיע למוקד השירות הפורנטלי.  המערכת היא ידידותית מאוד ומאפשרת ללקוחות לבצע את כל הפעולות בעצמם בקלות והכל בתהליך דיגיטלי נגיש גם ממכשירים ניידים וגם מהמחשב. המערכת גם מאפשרת ביצוע מעקב אחר הטיפול. כדי לבחון את המערכת, ביצענו תוך כדי שיחה את תהליך של החלפת משתמש, התהליך בוצע באופן מהיר פשוט ויעיל. תהליך הקמת המערכת מספרת מיכל, היה מורכב מאוד ודרש איפיון מעמיק ובחינת צרכי התושבים כדי לוודא שהמערכת נותנת מענה מלא לכל הצרכים ומהווה תחליף פשוט לתהליכים קודמים.

 מה עם מענה לאוכלוסיה מבוגרת שפחות בקיאה בטכנולוגיה?

המערכת לא מחליפה את השירות הפרונטלי או את השירות הטלפוני אלא נועדה להוסיף עוד מימד. התושבים ימשיכו לקבל מענה מהיר ויעיל לצרכים שלהם. נמשיך לתת מענה לאוכלוסיה המבוגרת, ולקהל שדורש יחס אישי. השירות נועד להרחיב את המענה ולא לצמצם אותו. עובדי מי רעננה מכירים את התושבים את הצרכים שלהם וכך ימשיך להיות גם בעתיד.

מי רעננה
מי רעננה

אם לקוח מזהה חריגה בחשבון מה עליו לעשות?

למי רעננה יש מערכות בקרה וניטור אוטומטיות שעוקבות אחרי הצריכה ומזהה צריכת מים חריגות ביחס לכל תושב. במקרים בהם הצריכה הוגדרה כחריגה תושבים מקבלים ממי רעננה הודעה על חריגה עוד לפני שהם זיהו אותה ולפני קבלת חשבון המים.הכל כדי שהחשבון לא ייגדל כי התשב לא זיהה בזמן ובעצמו שיש לו נזילה. 

המערכת שולחת התראות למספר הנייד של התושב, ההתראה נועדה למנוע חיוב חריג וטיפול בבעיה לפני שהיא מתעצמת.

ואיך יודעים שהתקלה היא בשטח של התושב ולא תקלה במערכת העירונית?

המערכות מנטרות את שעוני המים הפרטיים, אם הנזילה היא לפני שעון המים בצנרת העירונית, היא לא נרשמת בחשבונות של הלקוחות כך שיש הפרדה מלאה בין צריכה פרטית לצריכה שאינה פרטית.

מה התושב צריך לעשות במקרה בו הוא מקבל חשבון חריג?

קודם כל, לפנות אלינו ולמלא טופס דיגיטלי. אנחנו נבצע ברור בהתאם להרגלי הצריכה והשימוש ובהתאם להרכב המשפחתי.

לצערי,החוק לא מאפשר לנו לוותר על חיוב או לתת הנחות, אבל החיוב על צריכה חריגה יהיה לפי התעריף הנמוך יותר. 

יש קריטריונים בחוק למתן הקלה בגין נזילה.  אנחנו משווים את הצריכה בפועל מול הצריכה של שנה שעברה ואת הצריכה החריגה מחייבים לפי התעריף הנמוך. מי רעננה הוא גוף מבצע, לא אנחנו קובעים את הקריטריונים להקלות או הנחות אלא המדינה, אנחנו משתדלים תמיד לבוא לקראת התושבים איפה שאפשר.

ואיך בודקים את איכות המים שאנחנו שותים?

אנחנו מבצעים דיגום מים בהתאם לדרישות משרד הבריאות. יש מעקב מתמיד על איכות המים. 

חשוב להדגיש שהאבנית במים היא חלק מהרכב המים בישראל, המים מורכבים ממים שנשאבים ומים מותפלים. האבנית מגיעה מהמים שנשאבים מהאקוויפר.

איך אתם מודדים את איכות השרות?

אנחנו מבצעים סקרי שביעות רצון כל הזמן, לומדים מהתושבים שומעים את הצרכים שלהם ומשפרים את השרות על מנת להבטיח שירות מיטבי אספקת מים טובה ורציפה  לאורך כל השנה.

 

 

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. דניאלה עברון הגב

    היי מיכל ,
    כבר כמעט שנה מאז שעברתי לשכונת נווה זמר חשבונות המים (בעיקר החלק הציבורי המשוטף ) גבוהים מאוד !
    למרות צעדים לצמצום שטח ירוק עדין מתקבל תשלום גבוה ??

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן